Fenechiu a răpit Tarom-ul și l-a prăbușit la Iași

Tarom, operatorul aerian național se apropie de faliment. Managerul privat adus acum puțină vreme s-a speriat și și-a luat tălpășița după ce a consultat registrele financiare. Dar nu face nimic, important e să își facă treaba cîtă vreme mai funcționează. Treaba politică și electorală, firește. Și, cum ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, este ză mazăr end ză fazăr of Tarom, a decis că operatorul aerian nu poate fi prăbușit mai electoral corect decît la Iași, orașul din care Fenechiu vine la București.
Nou: curse Tarom din Iașington!
Sub titlul “Tarom anunță noutățile pentru orarul de vară 2013”, compania aeriană națională a publicat un fel de comunicat pe propriul site. Dacă vă așteptați la stewardese din Playboy, avioane cu scaune mai mari sau prețuri mai mici, luați-vă gîndul, doar v-am zis că e vorba de orar. Și atît. Dar poate că e vorba de curse mai interesante sau mai ieftine, de vară, nu? Nu. Vreo trei sferturi din comunicat, compania ne anunță așa (ăsta e doar începutul): “TAROM anunţă noutăţile în operarea curselor proprii, din orarul de vară 2013, valabil în perioada 31 martie – 26 octombrie 2013. Introducerea unor noi rute şi destinaţii cu plecare din Iaşi, cu operare între 27 aprilie şi 26 octombrie 2013”. Vasăzică, asta e marea noutate de vară: “rute și destinații cu plecare din Iași”!!! Laser, frate!
Destinații: Londra, Torino, Bologna, Roma
Iată și orarul curselor, în caz că v-ați mutat cu toții la Iași și nu știți unde să vă mai plimbați cu avionul:
Iaşi – Londra – Iaşi
Marţi şi sâmbata
RO 395 19:50 Iaşi – 21:10 Londra (Heathrow)
Miercuri şi duminică
RO 396 08:20 Londra (Heathrow) – 13:35 Iaşi
Iaşi – Torino – Iaşi
Marţi, joi şi sâmbăta
RO 441 12:55 Iaşi  – 14:40 Torino
RO 442 15:25 Torino – 19:05 Iaşi
Iaşi – Bologna – Iaşi
Marţi, joi şi sâmbăta
RO 451 06:50 Iaşi – 08:10 Bologna
RO 452 08:55 Bologna – 12:10 Iaşi
Bucureşti – Roma – Iasi – Roma – Bucureşti/Iaşi- Roma – Iaşi
Luni, miercuri, vineri, duminică  – (operează în perioada 31 martie – 24 aprilie 2013)
RO 403 09:30 Bucureşti (Henri Coandă) – 10:50 Roma (Fiumicino)
RO406 11:40 Roma (Fiumicino) – 15:00 Iaşi (Henri Coandă)
RO 405 15:50 Iaşi (Aeroportul Internaţional Iaşi) – 17:10 Roma (Fiumicino)
RO 408 18:00 Roma (Fiumicino) – 21:15 Bucureşti (Henri Coandă)
Luni şi vineri – (operează în perioada 26 aprilie – 25 octombrie 2013)
RO 405 09:30 Iaşi (Aeroportul Internaţional Iaşi) – 10:50 Roma (Fiumicino)
RO 404 11:40 Roma (Fiumicino) – 14:55 Bucureşti (Henri Coandă)
RO 407 15:40 Bucureşti (Henri Coandă) – 17:00 Roma (Fiumicino)
RO 408 17:45 Roma (Fiumicino) – 21:05 Iaşi (Aeroportul Internaţional Iaşi)
Miercuri şi duminică – (operează în perioada 28 aprilie – 23 octombrie 2013)
RO 409 14:20 Iaşi (Aeroportul Internaţional Iaşi) – 15:40 Roma(Fiumicino)
RO 410 16:40 Roma (Fiumicino) – 20:00 Iaşi (Aeroportul Internaţional Iaşi)
“Segmente de trafic etnic românesc”
Eeeee? Este că v-am convins să vă luați bilete la Tarom pe cursele astea? Nu? E, mai luați din comunicatul Tarom: “TAROM a început un susţinut proces de adaptare a produsului său la necesităţile segmentelor de trafic regionale. Deschiderea unui centru operaţional TAROM pe Iaşi vine ca răspuns la cererea de piaţă din această zonă a României, oferind noi oportunităţi de conectare cu oraşe importante ale Europei. Serviciile TAROM se adresează în mod majoritar segmentelor de trafic etnic românesc”, a declarat Sorin Georgescu, director de proiect în cadrul companiei TAROM”. Nu știm cum vine treaba cu “segmentele de trafic etnic românesc”, dar se vede că la Torino, Roma, Bologna și Roma tot ce-i românesc nu numai că nu piere, dar se mai și înmulțește și face trafic aerian, uăi!
Relu are studii. Sau nu
Dar ce să vezi, cînd vine vorba de profitabilitate, Ministerul Transporturilor tace mîlc. Pe 4 martie, senatorul PDL Alin Tișe l-a interpelat un pic pe ministrul Fenechiu, căruia i-a transmis așa (a propos de cursele astea ieșene ale Tarom): “Este cel puțin ciudată această strategie deoarece Aeroportul Iași are cea mai rea pistă din țară, iar operarea zborurilor s-a decis cu avioane de tip Boeing, și în contextul în care singura cursă profitabilă a operatorului național este București – Bruxelles. În acest context solicităm să ne comunicați care au fost studiile care au stat la baza luării unor astfel de decizii și a introducerii unui număr de zboruri așa de mare pe un singur aeroport, în detrimentul altor aeroporturi, și cine va suporta pierderile generate de aceste curse?”.
Dar interpelarea lui Tișe a rămas fără răspuns. Cel puțin deocamdată, desigur.
“Valorile ce definesc brandul TAROM”
În încheiere, vă dăm și o idee de afaceri cu Tarom, în caz că vă chinuie talentul de fashion designer și nu știți ce să faceți ca să vă treacă. Tratamentul, tot de pe site-ul Tarom: “TAROM doreşte crearea unor noi uniforme pentru personalul aeronavigant, piloţi şi însoţitori de zbor, şi anunţă iniţierea unui concurs dedicat tuturor  designerilor interesaţi să fie autorii noilor modele de uniforme.
TAROM doreşte crearea unor noi uniforme pentru personalul aeronavigant, piloţi şi însoţitori de zbor, şi anunţă iniţierea unui concurs dedicat tuturor  designerilor interesaţi să fie autorii noilor modele de uniforme.
Designerii care doresc să participe pot trimite desenele până cel târziu în data de 20 martie 2013 în atenţia Danei Ducaru, manager de proiect, la adresa dana.ducaru@tarom.ro. Tot de la managerul de proiect pot obţine manualul de identitate al companiei, pentru a se familiariza cu valorile ce definesc brandul TAROM, deşi respectarea întocmai a acestuia nu reprezintă o condiţie obligatorie pentru ca proiectul să fie ales câştigător, candidaţii având libertate totală de creaţie.
Proiectul câştigător va fi stabilit de o echipă internă TAROM şi va fi anunţat public, iar designerul câştigător va trebui să dezvolte şi schiţele tehnice ale uniformelor. Premiul acordat câştigătorului va consta în bilete gratuite acordate pe toate destinaţiile proprii ale companiei TAROM, în valoare totală de de 4.990 euro. Biletele se vor acorda cu toate taxele incluse, câştigătorul putând beneficia de acestea într-un termen de 12 luni calendaristice de la semnarea contractului.”

You May also Like...

Patriciu le-a cumpărat angajaților de la "Adevărul" niște premii de la Clubul Român de Presă
20 iulie 2011
Cazanciuc, finul lui Ponta, începe hărțuirea magistraților prin anchete disciplinare
31 octombrie 2013
Umăr la umăr pentru Realitatea TV!
24 octombrie 2011
6 Comments
  • Reply
    Iulian
    19 martie 2013 at 13:32

    Apropos de interesul Tarom pentru Iasi, poate ti-a scapat aceasta bucata zemoasa de informatie: „Lucrari CONCURS identitate vizuala”
    ( http://iasiairport.blogspot.ro/2013/02/lucrari-concurs-identitate-vizuala.html ). Stai linistit. „Afacerea merge mai bine cu Aeroportul Iasi”.
    Altfel, ca participant la concursul pentru noile uniforme Tarom, sunt foarte curios daca voi castiga.

    • Reply
      Iulian
      8 aprilie 2013 at 18:05

      N-am castigat.
      In schimb, breaking news!!!
      A castigat Catalin Botezatu.

      • Reply
        prisacariu
        8 aprilie 2013 at 18:21

        serios? pentru bilete de 5.000 de euro?:D

  • Reply
    Zburatorul
    19 martie 2013 at 17:18

    Ce mai, d-l Fenechiu este plin de idei măreţe. Degeaba vă plângeţi d-le Prisăcariu, avem noroc ca d-l Fenechiu este ieşean, altfel, cum suna deschiderea unei rute TAROM Bucureşti Micăsasa! Apoi, iar sunteţi rău. Eu deja am început să lucrez la modelul de uniformă.

  • Reply
    Soacraluigeoana
    19 martie 2013 at 19:05

    E din ciclul „da-l mai tare si inchide-l!” In agentiile de turism umbla o vorba de la inceputul anului…”ce zbor doriti?…Tarom?….nu doriti alta companie pe destinatia x?” Dupa ce agentiile de turism si-au luat-o rau de tot cu Malev-ul, sufla si in iaurt.

  • Reply
    Alexandra
    19 martie 2013 at 21:12

    M-as muta oricand la Iasi 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *