Nici măcar o OUG nu ne mai salvează de ciuntirea legilor justiției. Singura soluție: debarcarea lui Dragnea
După ce face un inventar al situației la zi din Parlament și identifică pericolul maxim (să fim scoși din lumea civilizată), Dan Tăpălagă propune și o soluție extremă la situația foarte gravă în care ne aflăm cu toții: o OUG.
„Chiar daca vor intoarce la Cotroceni legile fara corecturile solicitate iar presedintele va fi in situatia de a le promulga, tot mai exista o solutie. Ultima. Iar solutia va fi de aceasta data in mana premierului Mihai Tudose.
El este ultimul care poate interveni, in extremis, printr-o ordonanta de urgenta prin care sa ceara prorogarea (amanarea) intrarii in vigoare a legilor justitiei. Nu uitati ca intrarea in vigoare a noilor Coduri a fost amanata ani la rand de guvernul Boc prin ordonanta de urgenta. Chiar si OUG 13 din iarna a fost intoarsa tot printr-un OUG. Potrivit Constitutiei, orice lege intra in vigoare la cel putin trei zile de la publicarea in Monitorul Oficial. Prin urmare, exista suficient timp pentru ca Guvernul sa intervina prin OUG. Inevitabil se va ajunge in acest punct si e bine ca Piata Victoriei a ramas libera pentru proteste.
Aceste legi mai pot fi oprite fie prin amanare succesiva, fie prin modificarea lor de catre Guvern. Spre asta ne indreptam incet. Premierul Tudose, ca-i place sau nu, ar putea avea ultimul cuvant. Va putea face chiar mai mult decat o simpla amanare. Are puterea sa le modifice, tot prin OUG. Nimic nu-l opreste sa repare, pe durata amanarii legilor, raul imens facut azi de Parlament. Ce-l opreste sa introduca din nou in lege independenta procurorilor, sa desfiinteze daca e cazul sectia speciala sau sa regleze alte excese din lege referitoare la raspunderea magistratilor? Toate astea, prin OUG, fireste. Decizia va fi la el.Depinde de modul cum va juca Guvernul: pentru sau impotriva Romanei.
Evident, in momentul in care se ajunge aici, premierul Mihai Tudose pierde instant sprijinul coalitiei PSD-ALDE. Are o sinura sansa sa evite decapitarea:daca pana atunci preia controlul partidului. Din acest motiv, de acum si pana la sfarsitul acestui asalt dezlantuit impotriva Romaniei, reactia strazii joaca un rol esential. Nici Departamentul de Stat, nici GRECO, nici Comisia Europeana, nici ambasadorii statelor occidentale nu s-ar fi batut mai mult pentru Romania mai mult decat ne luptam noi insine. Faptul ca Romania a protestat luni de zile in strada nu a ramas fara urmari. Toti acesti parteneri externi, impresionati de reactiile interne si dramatismul situatiei, s-au simtit la randul lor datori sa actioneze.” (sursa)
Doar că această soluție, de fapt, nu este o soluție, ci numai o amânare a inevitabilului: o OUG care să oprească efectele legilor dezbătute și votate acum pe bandă rulantă ar ajunge tot în Parlament, ca proiect de lege, și este evident că, acolo, printre unii ca Iordache, Cătăniciu, Tăriceanu, Șerban Nicolae, Nicolicea și restul, OUG ar fi masacrată.
Singura soluție este, da, într-un fel, înc-o revoluție: o revoluție în PSD care să ducă la debarcarea lui Dragnea de la șefia social-democraților. Sigur că în locul lui Liviu din Teleorman nu s-ar instala vreun prieten al Justiției, dar scaunul lui Dragnea ar fi preluat, totuși, de un personaj politic care ar înțelege daunele uriașe pe care le-ar suferi România în afara cluburilor esențiale ca UE și NATO.
1 Comment
Las si eu asa cum am vazut pe FB…
Ovidiu Voicu
22 hrs ·
Vă enervați de pe acum? Mai păstrați resurse și aveți puțintică răbdare: Comisia Iordache încă nu a ajuns la Codul Penal și Codul de Procedură Penală (ceea ce poate să explice graba actuală). Sau poate a ajuns, dar pe ascuns. E posibil să existe o Subcomisie care se ocupă în liniște de asta. Să explic.
Comisia Iordache a fost înființată pe 27 septembrie 2017. Are la dispoziție 150 de zile pentru a-și atinge obiectivele. Aceste obiective sunt 10, după cum zice aici: https://goo.gl/HghDvb. Ei bine, toată discuția despre legile justiției reprezintă doar un obiectivul, adică nr. 10: Comisia primește toate proiectele aflate în procedură parlamentară și le unește într-un singur proiect comun.
Obiectivele 1-7 se referă la Codul penal și cel de Procedură penală, iar obiectivele 8-9 la Civil / procedură civilă. Iată că trecură aproape două luni din cele cinci de activitate și, aparent, Comisia Iordache s-a preocupat exclusiv de un singur obiectiv, și acela cu mare scandal public.
Dintr-un comunicat de presă din 11 octombrie (https://goo.gl/i3dmHf) aflăm că există o Subcomisie pentru Penal și una pentru Civil, deși Regulamentul Comisiei (https://goo.gl/Bk516n) nu suflă o vorbă despre subcomisii. Acestea discută în liniște toate obiectivele respective. Nu știm cine sunt membrii subcomisiilor respective.
Pentru dl. Dragnea și ceilalți politicieni amenințați *acum* de procese penale, salvarea este modificarea Codului Penal, nu a cadrului instituțional. Mă tem că planul e să ne lase să ne consumăm energia pe acest subiect. În ianuarie, în timpul vacanței parlamentare, Comisia (sau Subcomisia?) va continua să lucreze, pregătind adevărate resuscitare a OUG13, cu care ne va izbi în plin abia la anul.