SOV și-a cumpărat struț moralist

Pentru blogosferă, Dragoș Stanca este un băiat cu blog cu trafic mic. Pentru patronii de presă, Dragoș Stanca este un mascul alfa al bugetelor: le găurește pe toate, fără discernămînt, mînat de un instinct impecabil de perpetuare  a speciei numite „manager de pradă din vîrful lanțului (catas)trofic de presă”. Asta ca să știm despre cine vorbim. Și nu v-aș fi reamintit asta, dacă din pixelii și biții acestui băiat nu ar fi ieșit o cugetare etică, comparabilă cu saltul evolutiv de la homo erectus la homo sapiens. Zice așa Stanca: „Cred ca atat Razvan Corneteanu cat si Dinu Patriciu datoreaza explicatii publice, pe acest subiect. Vorbim de o posibila vulnerabilitate majora a celui care, sa nu uitam, detine azi (datorita banilor lui, dar a muncii celor pe care i-a angajat) cea mai importanta structura de presa scrisa din Romania. Altfel spus, e o chestiune de interes public” (restul aici). Vasăzică, Stanca face următorul raționament: Patriciu e mogul de presă; Patriciu, se pare, ar fi făcut lucruri rele; deci, e de interes public ca Patriciu, ca mogul de presă, să lămurească poporul dacă a făcut lucruri rele au ba.
Bravo, Dragoș, e un raționament impecabil, nu te-aș fi bănuit de așa o fibră morală, iartă-mă că te-am subestimat.
Totuși, Dragoș, ia să schimbăm numele mogulului și să repetăm raționamentul: SOV este mogul de presă; SOV a făcut lucruri rele (poate ai observat că nu am zis „se pare”), care pot fi probate de procese în instanță, de cenzură ordinară etc; deci, e de interes public ca SOV, ca mogul de presă, să lămurească poporul dacă a făcut lucruri rele au ba. E, cum sună? Așa-i că ai putea susține și raționamentul ăsta? Normal că ai putea, la ce cord etic bate cu putere în pieptul tău. Dar nu te lasă stomacul tare, de struț care bagă capul în grămada de euroi cînd vine vorba de SOV.

You May also Like...

Udrea, politică tot sub acoperișul lui Cocoș
12 iunie 2013
De ce am plecat da la SOV. Sau cum stă Bușcu în genunchi
18 octombrie 2010
Popa, relaxat la plecarea de pe aeroportul din Jakarta (FOTO)
22 aprilie 2011
20 Comments
  • Reply
    ion
    2 aprilie 2010 at 11:07

    In contractul de la Realitatea – Catavencu nu e un aliniat, ceva, care spune clar ca SOV e subiect tabu?

  • Reply
    dStanca
    2 aprilie 2010 at 11:45

    Da, Catalin. Ai dreptate. Sunt un imoral desavarsit.
    Spre deosebire de tine, un tip cu principii solide care, si in vremea in care iti semnam diverse deconturi pentru investigatii, colaborari si salarii, atat la MediaPro, cat si la Catavencu, aveai pareri publice critice, extrem de pertinente in ceea ce ma priveste.
    De aceea, ai tot respectul meu pentru verticalitatea de care ai dat si dai dovada. Sarbatori fericite.

    • Reply
      prisacariu
      2 aprilie 2010 at 11:59

      inteleg ca trebuia sa vin cu bani de acasa pentru cheltuielile pe care le presupuneau documentarile jurnalistice. sigur, asa ar fi ramas niste bani in plus pentru salariile overhezilor, e perfect de inteles. paste linistit!

      • Reply
        dStanca
        2 aprilie 2010 at 12:07

        Confunzi lucruri si responsabilitati, cine ce facea in organizatia din care ai facut parte, cine si de ce se ocupa and so on. Nu conteaza.
        Renunt. Inteleg – sau incerc sa inteleg – ce te mana in lupta, ai libertatea sa iti alegi tintele (false sau reale) dupa bunul plac.
        E scuzabil, avand in vedere ca nu ma cunosti. Dar ai la indemana oameni care pot sa iti spuna ce si cum, cred.
        In ipoteza in care te intereseaza adevarul, pt ca vad ca in ciuda invitatiilor mele repetate de a lamuri lucrurile pe care le doresti lamurite, in ciuda faptului ca (iata, dovada scrisa), am toata deschiderea din lume, continui sa scrii fara sa ai rabdarea de a intelege despre ce e vorba in propozitie, de fapt.
        Alegerea e a ta, nu sunt in masura sa te judec. Cum nici tu nu ar trebui sa fii in masura sa ma judeci pe mine, desi vad ca, tot mai des, o faci.
        Numai bine.

        • Reply
          prisacariu
          2 aprilie 2010 at 12:13

          nu te judec, ba chiar cred ca esti un bun profesionist. doar ca esti intr-o organizatie care te foloseste pentru cu totul alte lucruri decit alea la care te pricepi. si te expune, te vulnerabilizeaza. din pacate. numai bine si tie

  • Reply
    dStanca
    2 aprilie 2010 at 12:20

    bun, prost, asta se vede sau nu in ce reusesti sa faci sau nu. in meseria asta, totul (incepe sa) devina relativ. restul, nu e de discutat pe bloguri. o zi buna.

  • Reply
    romeo
    2 aprilie 2010 at 12:21

    deci dStanca recunoaste de fapt ca cenzureaza informatii – nu poate sa critice pe SOV pentru ca-i semneaza state de plata si investitii. (oricum, o auto-comparatie deplasata, oricit de incompetent ar fi dStanca nu se poate compara cu infractiunile la scara mare ale lui SOV)
    Ok, da nu poate sa puna un disclaimer undeva ca sa stie lumea ca SOV si reteaua lui sunt tabu in increngatura de produse media si indiferent de ce ar face? sa se stie public pana unde merge linsu blidelor. si pana la ce nivel de rudenie / afaceri merge interdictia de publicare?
    daca maine dStanca (cu martori de seama, sa zicem Rogozan si Doria) vede pe SOV ca omoara pe cineva cu carja, inteleg ca o sa se abtina de la comentarii, pentru ca sa-si primeasca salariul. sa stie si publicul pana unde merge slugarnicia unui manager/ziarist care se vinde publicului ca sursa obiectiva de informatii.
    si poate raspunde aici, el si corul lui de intelectuali-comentatori (rogozanu, gutiu, fumurescu etc) ca pe voxblogurile lor ignora orice postari legate de subiect. care e limita de la care incepe sa li se faca jena sa se uite in oglinda? si care e diferenta dintre ei si nistorescu, sa zicem, pe care l-au hulit atata? doar primesc toti bani de la un interlop ca sa filtreze informatiile care apar in public despre interlop. informatii care sunt din ce in ce mai multe, mai grave si mai precise.

  • Reply
    ion
    2 aprilie 2010 at 12:21

    @Dstanca: ramane intrebarea: SOV datoreaza explicatii publice?
    Sau la tine in curte e tabu?

  • Reply
    ama
    2 aprilie 2010 at 12:24

    Catalin,mah,tu ai obsesie cu astia de la SOV si daca nu e boala,atunci cineva te alimenteaza bine ca sa-i halesti si plateste bine,ca deh nu am vazut trai in presa de pe urma vanzarilor.e prea pe fata,zau.ptiu,te legi pana si de ce scriu astia,basca ca au dreptul sa scrie ce vor ei si sa fie lupi moralisti,asa cum si altii sunt.nu te mai bate cu pumnul in piept si n-o mai da si tu pe-a moralistul,mai ales ca te-ai hranit de acolo.da-o dracului de treaba.daca erai asa moral nu te angajai acolo.dupa razboi,multi viteji se arata.bre,n-am vazut om curat pana acum.lasa-o naibii ca e caraghios.stim ca vremurile-s grele,da fa-o mai subtil.paste linistit!

    • Reply
      prisacariu
      2 aprilie 2010 at 12:29

      zici tu ca sintem ‘dupa razboi’? ca mie mi se pare ca sintem in linia intii

  • Reply
    fly
    2 aprilie 2010 at 12:36

    Dar ce paranteză agramată a comis Stanca!
    (datorita banilor lui, dar a muncii celor pe care i-a angajat)
    „datorită” cere dativul, nu genitivul!!!

  • Reply
    ama
    2 aprilie 2010 at 12:38

    Catalin,sunt discutii absurde,zau.uite .chiar tu recunosti de ex ca asta,stanca, e bun profesionist,dar in postarea ta, la inceput, zici exact contrariul.discutie absurda. ca si faza ca se cenzureaza ca lucreaza acolo sau insusi faptul ca lucreaza acolo.atata timp cat omul isi face treaba lui,e ok.ce-ar fi sa nu mai existe angajati peste tot in lume la patronii discutabili si f.problematici ca moralitate si fapte?e o absurditate.totul e sa exista un balans inter compromisuri.toti le facem,intr-un fel sau altul.asta e realitatea.de asta discutia mi se pare absurda,dar deh fiecare avem dreptul la opinie.and „dupa razboi” este un razboi,intre atatea multele care sunt si vin

    • Reply
      prisacariu
      2 aprilie 2010 at 12:40

      da, e profesionist. dar sa nu amestecam banii in discutie, asta schimba radical situatia

  • Reply
    KAKA MIZE
    2 aprilie 2010 at 14:49

    Bah,mai terminati in plua mea cu cearta! E normal ca ala cu banu’ sa faca ce vrea sfincteru’ lui in ziarele si in trustul lui de presa,ca d-aia a bagat paraua,nu ca sa ma informeze pe mine impartial si echidistant despre situatiunea economica,politica si sociala din Romania,Europa si restu’ planiglobului! A bagat banu’ ca sa-i iasa banu’ si sa poa’ sa se scape de puscarie cind e groasa la cur,nu ca sa scrieti voi ce vrea osu’ vostru penian despre furaciuni,curvele de la Bamboo si din curtea lui Basecsu si alte jmikirii teteliene.Nu-ti convine,ii dai un cornet de muie si-o punga de floci sa-i ia la descretit si te cari sa dai muie si buci la cine,unde,cind si cum vrei tu,pe banii tai (si ai nostri,din moment ce va cumparam).Daca te scoti cu banu’,esti ok si mogulu-i un cacat cu pistrui,daca iei bot,te-a facut el si te-apuci de scris cu mopu’ prin veceuri,ce atita filosofie…

  • Reply
    VanGhelie
    2 aprilie 2010 at 16:54

    cand va veni vremea concedierii d-lor Stanca, Rogozanu, Bucu, Morar, sa vezi atunci injuraturi

  • Reply
    marius
    2 aprilie 2010 at 18:22

    citind blogul dumneavoastra, domnule, in minte mi-a aparut o intrebare : sunteti cumva platit dinspre PD-L? poate ca n-ar fi rau sa treceti diseara pe la biserica si sa va rugati la Dumnezeu sa va ierte. sau va da Zeus iertarea?

    • Reply
      prisacariu
      2 aprilie 2010 at 18:53

      slăbuț, slăbuț, s-a mai dat, a zis-o și bușcu

  • Reply
    un baiat
    4 aprilie 2010 at 22:31

    marius, esti un adevarat 🙂

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *