USL e gata să încalce constituția pentru ca Vlasov să pună mîna pe Registrul Comerțului
Joi, 21 februarie, deputați ai PNL, PSD și minorități au depus la Senat un proiect de lege prin care Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) să treacă din subordinea Ministerului Justiției în cea a Camerei de Comerț și Industrie din România (CCIR), conduse de liberalul penal Mihail Vlasov (despre legătura de noapte a lui Vlasov cu ministra Mona Pivniceru, detalii aici). Dacă vă pasionează detaliile, iată și expunerea de motive a deputaților cu pricina, dar și textul proiectului de lege.
Ce e cu adevărat remarcabil la acest proiect de lege este că e, deja, neconstituțional. A spus-o, desigur, Curtea Constituțională, la sfîrșitul lui 2009, după ce un proiect de lege care voia același lucru (trecerea ONRC de la MJ la CCIR) a fost aruncat la gunoi de Curtea Constituțională. Iată de ce (cităm din decizia CCR, disponibilă aici): „Sub acest aspect, Curtea consideră că statul trebuie să îşi asigure mecanisme de control al activităţii entităţilor private care îndeplinesc atribuţii în legătură cu organizarea unui serviciu public, ţinând seama că aceasta este o prerogativă a statului. Or, prin dispoziţiile legiicriticate se reglementează în sens contrar, atribuindu-se direct, prin lege, bunuri şi servicii publice în administrare privată. Legea supusă controlului de constituţionalitate prevede transformarea Oficiului Naţional al Registrului Comerţului din instituţie publică cu personalitate juridică într-o structură pe lângă o asociaţie neguvernamentală – Camera de Comerţ şi Industrie a României – ceea ce echivalează cu abrogarea implicită a dispoziţiilor care reglementează actualul statut al acestuia. (…) De altfel, având în vedere că registrul comerţului îndeplineşte un serviciu public de importanţă deosebită în funcţionarea pieţei interne la nivelul Uniunii Europene, majoritatea statelor membre a stabilit organizarea registrului comerţului sub control public, în diferite forme. Astfel, în 33 de state registrul comerţului este organizat în subordinea unui minister şi numai în două state registrul comerţului este ţinut de camerele de comerţ, însă acestea fie au statut de instituţie publică în cadrul administraţiei publice locale, fie se află sub controlul unui minister.”
Așadar, ce vor acum deputații USL (și aliații lor neoficiali de la minorități) nu are nici o șansă să se transforme în lege. Totuși, deputații insistă și au depus deja proiectul de lege. Deci, ori sînt idioți (și habar nu au de decizia CCR din 2009), ori sînt șmecheri (și-i doare la bască de aceeași decizie a CCR din 2009). Eu știu sigur că toți semnatarii proiectului de lege știu de decizia CCR din 2009, deci sînt șmecheri. Ceea ce mă face să mă întreb pe ce se bazează șmecheria lor.
4 Comments
Aha, credeati, d.le Catalin, ca o sa stiti ce smecher ales este cuplat cu altul ales, in afaceri cu statul, asa pe de-a moaca? Pui cererea si vine raspunsul? Hahahahaha! Ia sa platiti, sa asteptati si sa nu primiti! Vreti investigatii? Initiatorii aia-s prosti. Daca erau destepti cereau ca ONRC sa treaca la A3. Si se aproba! Si daca tot veni perioada de transferuri, roaga mata pe baietii, sa propuna la pachet cu ONRC si RAR (imprumutati), ca am io oftica pe ei. Mi-s dragi da’ se misca prea incet. In doua luni de imprumut la patron, RAR-ul se face bine, garantat.
Şmecheria lor se bazează pe idioţenie. A lor proprie şi a celor 60% care i-au votat.
Se bazează pe nerusinat de marea majoritate deținuta in Parlament.
In alta poveste, Ponta la Pîrtîv. Imi aduce aminte de clanul Nastase la Chestiunea Zilei acu vreo 15 ani.
Romania pe care n-o mai vrem! 🙂