21 august. 1965 & 2012

Azi, pe 21 august 2012, CCR decide soarta republicii România. Acum 47 de ani, pe 21 august 1965, prin constituția care intra în vigoare în aceeași zi, se năștea Republica Socialistă România. Ironiile acide ale istoriei.

You May also Like...

Elwis Săftoiu are de plătit rate de 3.500 lei lunar, dar cîștigă sub 1.000 lei*
11 august 2012
Crin, trimis după țigări de Ponta
1 aprilie 2013
Correct me if I'm wrong, but WikiLeaks is about transparency
29 martie 2011
80 Comments
  • Reply
    Adelin
    21 august 2012 at 8:09

    Hai că poate unii au noroc şi USL-iştii vor avea ghinion.

  • Reply
    mint_rubber
    21 august 2012 at 10:17

    Mai nasol e ca atunci ne-au facut-o rusii, dar acum daca-o dam in bara ne-o facem cu mana noastra.

    • Reply
      Mihaeladragosteamea
      21 august 2012 at 23:33

      De fiecare data ne-au facut-o rusii…

  • Reply
    Alexandra
    21 august 2012 at 10:36

    Este anul inceputului de „mandat” al lui Nicolae Ceausescu… M-a luat cu frig in momentul in care am citit titlul, fiindu-ne dat „arcul peste timp”, in ceea ce este de fapt o repetare a istoriei
    Poate totusi vom avea o zi nu chiar nenorocita…
    Exista oameni care iau deja in calcul, vad, varianta ca vor ajunge sa ceara azil politic! cine Dumnezeu s-ar fi putut gandi la asa ceva acum numai patru luni de zile!

    • Reply
      Alexandra
      21 august 2012 at 10:38

      Are toata lumea lumanarea aprinsa?

      • Reply
        mihai
        21 august 2012 at 15:42

        ai basma?

        • Reply
          Paul
          21 august 2012 at 18:02

          Tu ai fular?

          • Alexandra
            21 august 2012 at 22:20

            Cel mai bine Burberry, aproape obligatoriu! Thanks for reply….

          • mihai
            22 august 2012 at 2:25

            160% lana.

        • Reply
          Alexandra
          21 august 2012 at 18:36

          …nu! si nu mi-e jena deloc cu intrebarea pe care am pus-o!

          • Ochiul Drept
            23 august 2012 at 5:21

            mihai spune:
            august 22, 2012 la 2:25 am
            ”160% lana.”
            Oare de ce nu mă mir că e peste 100%? Doar numai așa e valabil…

  • Reply
    mihai
    21 august 2012 at 15:38

    da. ironic. RSR se nastea impotriva votului popular, cum si acum se hotaraste impotriva votului popular. Curat legal, nimic de zis. Dar e exact ca atunci cand avocatii scot basma curata pe unul, prin chichite avocatesti, desi toata lumea stie cat e de perfid si diabolic.Sentimentul asta e.
    sunteti 2,5 milioane la 7,5 milioane. asta e adevarul si stiti asta.
    o sa fie crunt in romanica.
    nu o sa fie razboi civil, asta e o prostie vecina cu dementa pentru ca un razboi civil presupune un popor – iar aici nu cazul. pentru aceasta ramanere in functie s-a dezintegrat poporul. elitele sunt departe de oameni si rupte de societate. s-au facut concesii si compromisuri care o sa dezamageasca tocmai pe cei care au fost uneltele acestui boicot. noi, ceilalti nu mai avem cum sa fim dezamagiti pentru ca noi nu contam, ne-am aflat locul in istorie. ne-at aratat voi, si nu politicienii cine suntem.
    boicotul nu s-a indreptat impotriva clasei politice, ci impotriva concetatenilor proprii. prin boicot un singur om nu a negat un politician ci alte 7-8 voturi ale semenilor lui. e ca si cum unii ar fi avut drept de veto. eu nu de politicieni am fost sfidat, ci de proprii concetateni. politicienii puteau sa faca ce voiau, sa spuna ce voiau. daca poporul se misca, nu te pui de-a curmezisul. daca se misca masiv, nu poti sa-ti asumi ulterior eroarea. voi va ridicati singuri la rang mesianic. ati impiedicat grozavia! ce bine ca ati existat acum, aici!
    si daca, doar daca, ati gresit?
    tot ce va urma vi se datoreaza. voua, nu celor 3 milioane de afara care nu au fizic cum vota. nu celor 1 milion de romani saraci pentru care nu mai exista speranta unei sanse, care nici nu inteleg ca au drepturi si care nu vor indrazni macar sa se compare cu specia lor. nici celor 4 milioane care nu voteaza in mod constant. totul e pe umerii vostri, 1 milion de providentiali care ati impiedicat „marsavia”.
    sicer, astept comedia.

    • Reply
      Paul
      21 august 2012 at 18:27

      @mihai
      Ironic, nu sunt suficienti prosti in tara asta. In spatele ironiei, iti sesizez melancolia. Ma vezi cum ridic spranceana dreapta? Stii de ce? Astept sa te vad cum plangi. 😀
      O sa fie crunt in Romania. „Curat legal” – asa cum ai spus chiar tu. Asta chiar ca e crunt, nu? 😀
      Pe mine personal nu ma deranjeaza un razboi civil. Din mai multe motive. Dar vin de la Piata Universitatii, unde nu am gasit decat catva bosorogi si cateva zeci de babe chinuite de bufeurile menopauzei. Cred ca Mircea Badea va veni mai pe seara: acum e ocupat, la el in camera, sa faca spagatul la webcam 😀
      „Si daca, doar daca, ati gresit?”
      Ma vezi cum ridic spranceana stanga? Stii de ce? Putin imi pasa ca plangi! 😀

      • Reply
        Alexandra
        21 august 2012 at 20:25

        Eu am intrat in Facultate imediat dupa ce prin Biblioteca trecusera minerii, rupand danturi cu coada tarnacopului introdusa in gura! Personaje inca in viata le-au adresat multumiri in mod public , pentru contributia lor la apararea democratiei… NU MAI VREAU!

        • Reply
          mihai
          22 august 2012 at 2:34

          sa te arza lumanarea aia, daca nu spui drept: pe cine ai votat in 2000?

          • Alexandra
            22 august 2012 at 16:30

            Substratul intrebarii duce iar catre un amestec intre un personaj care ar trebui, in directia in care vreti sa trageti, sa isi capete pentru tot restul zilelor legitimitate… cand de fapt mecanismele democratice e normal sa fie folosite flexibil, fara pretentii de tip maniheist dupa 22 de ani de democratie-de a alege intre cei buni si cei rai, cei albi si cei negri!
            La fel referendumul, la care s-a ajuns pornind de la vanzarea -cumpararea unor oameni, urmata de suspendare, urmata de tentativa de legitimare a rezultatului malversatiunilor anterioare..
            Ce avem acum? Milioanele de oameni care au votat Da sunt „nedreptatiti si desconsiderati”, iar vajnici aparatori se ofera sa se sacrifice spre a-i apara de mari pericole!
            Asta in conditiile in care nu exista tara din UE in care sa nu fie oameni nemultumiti, oameni carora li s-au taiat parti importante din venituri…oameni cu rate de platit, oameni cu probleme
            Am incercat sa schitez mecanismul prin care se poate conchide fara a folosi deloc neuronii…

          • mihai
            22 august 2012 at 19:49

            nu ar trebui sa-si recapete legitimitate. insa a fost exonerat de votul popular. eu, unul, nu mai am cum sa strig impotriva lui Iliescu, atata timp cat „m-am folosit” de el „sa scap tara” de Vadim. desigur, as fi vrut sa am atata intelepciune sa nu votez atunci, dar eram mic si credeam tot ce mi se spune. credeam in sperietori fabricate.
            de aceea, era necesar ca justitia sa faca dreptate si Iliescu sa aiba deja ani buni de puscarie. ori asta nu s-a intamplat. dimpotrva…
            cat despre vanzare/cumparare oameni – nu se ajungea la referendum daca acelasi proces nu se intampla in 2009.

          • Alexandra
            22 august 2012 at 22:02

            @mihai:
            Incepeti cu o argumentatie cat de cat disciplinata, dar nu dureaza mult!
            pentru ce sa cautam radacinile a ceva ce a inceput acum cateva luni in anul 2009 cand putem sa le cautam la Adam si Eva?!
            ati vazut atari miscari de trupe in Parlament in 2009? eu nu!

          • mihai
            22 august 2012 at 23:32

            mi-ar conveni s-o luam din ’90, cu punctul 8. iar in ‘2009 a fost fix la fel cu ix aceiasi oameni.

          • Alexandra
            23 august 2012 at 11:02

            @mihai
            Din 1990 pana acum in 2012, nu mai reusise nimeni sa schimbe de pe o zi pe alta echilibrul de forte din Parlament, utilizand metode contra naturii-adica altele decat alegerile.
            Iata o premiera in tara tuturor posibilitatilor!
            Cine este satul de toti si de toate mai cinstit nu merge la vot, decat sa voteze fara a mai analiza cu rabdare sau sa voteze in bascalie, sau sa voteze spre extreme…

      • Reply
        mihai
        22 august 2012 at 3:28

        paulica, te-ai gandit sa cercetezi de ce iti produce placere sa-ti imaginezi ca faci oamenii sa planga?
        te poate ajuta OchiulDrept.
        ai o voluptate sa vorbesti pe un ton persiflator despre oameni in varsta intalniti la Universitate. te ajuta sa te simti superior?
        ce-ai patit la spranceana stanga? are vreo insemnatate ca poti s-o ridici? ai avut vreo pareza si acum te bucuri ca ti-ai reluat mobilitatea? te-a tras curentul? exersezi mimica sa ari interesant?
        mie ridicatul sprancenelor imi aminteste de un penibil care hipnotiza gaini.

        • Reply
          Ochiul Drept
          23 august 2012 at 5:44

          Mulțumesc, nu sunt de meserie, deci nu mă ofer să ajut pe nimeni în privința asta, cu atât mai puțin la sugestia altora, dar mă onorează aprecierea că aș putea.

      • Reply
        mihai
        22 august 2012 at 3:42

        vad ca multi de aici il urmaresc pe mircea badea si tot vorbesc de el. ma, de cate ori am nimerit peste ala la teveu, se lauda cum i-ar face el pe unii sa planga. are aceeasi pasiune ca tine, paulica.

    • Reply
      John DOE
      21 august 2012 at 18:38

      @mihai: Lipsa unui raspuns este si ea un raspuns. Panimaeshi, tavarishi?

    • Reply
      Alexandra
      21 august 2012 at 18:46

      Foarte interesant turning sofistic!… Cand te gandesti ca din 29 iulie era vorba doar despre respectarea si aplicarea legii…

    • Reply
      Ochiul Drept
      21 august 2012 at 19:25

      Ai perfectă dreptate: boicotul nu s-a îndreptat împotriva clasei politice. Dar în niciun caz nu s-a îndreptat împotriva propriilor concetățeni. Ești într-o eroare (voită sau nu), care exprimă exact mârlănia pe care încearcă s-o vâre pe gât românilor Ponta, Antonescu și ai lor, de foarte multă vreme. Boicotul s-a îndreptat împotriva acțiunilor uzurpatorilor care nu s-au sfiit să ignore toate legile și regulile bunului-simț ca să-și vadă visul împlinit: demiterea lui Băsescu.
      Băsescu era ultimul bastion de cucerit, pentru ca ei să aibă toată puterea. Ponta s-a și scăpat adineauri, în conferința de presă comună, zicând că ei nu au acum puterea, așa cum și-au dorit, ci au doar guvernarea. Dar și că nu vor precupeți niciun efort pentru a-și atinge, în cele din urmă, scopul, adică să scape de ”regimul Băsescu”. Care regim? Acum?? El nu vede nicio problemă ca Antonescu s-o numească pe Mona Pivniceru ca ministru al justiției, până mai e încă interimar, probabil mâine. (Punem pariu că schimbarea procurorului general e o chestie de câteva zile?)
      Iar, ca aparținători ai acestui ”regim al lui Băsescu”, el dă ca exemplu procurorii, care, cică, de mâine nu mai au niciun motiv să streseze oamenii, fiindcă CCR le-a îndeplinit dorința. Ca și cum, prin faptul că CCR a invalidat referendumul, s-ar șterge cu buretele toate dosarele penale aflate în cercetare. Hmm! Asta nu-ți spune nimic? Băsescu a spus de la bun început că scopul lor e să pună mâna pe justiție, prin încercarea asta de demitere. Iată că avea dreptate.
      Așa că las-o mai moale cu ”tot ce va urma vi se datorează”, că pari ceva mai inteligent decât alții care pun botul la asemenea chestii. Până la urmă, toți românii avem un scop comun: să trăim decent. Ai argumente solide, valabile, pentru a demonstra că Băsescu ne-a împiedicat de la un astfel de trai mai mult decât au făcut-o sau ar putea-o face alți președinți, mai ales ținând cont de conjunctura mondială? Cum ar fi dacă, de fiecare dată când se alege un președinte, cei care nu l-au vrut să facă tot ce pot pentru a-l sabota și a-l da jos, în loc de-a încerca, măcar o dată, să tragă căruța în aceeași direcție, de dragul tuturor? Ar mai merge țara asta vreodată înainte?
      Păstrând proporțiile, ce-ar fi să nu ne mai atacăm unii pe alții doar pentru că avem alte opinii? Nu înțeleg de ce trebuie să ne considerăm ”2,5 milioane la 7,5 milioane”, cum spui tu. Doar pentru că asta susțin Ponta, Antonescu și ai lor? Ce naiba? Ar fi chiar așa grav să acceptăm că suntem în aceeași barcă toți și să învățăm ceva din asta, încercând împreună să vâslim înainte?

      • Reply
        mihai
        22 august 2012 at 2:15

        domnule, ati avut drept de veto. votul meu nu a fost egal cu al dvs.
        crede-ma, tot ce urmeaza vi se datoreaza. va e frica de urmari? ar trebui sa fiti fericiti. ati salvat statul de drept functional!
        da, am argumente ca Basescu a impiedicat acest popor sa traiasca decent. Romania avea o sansa uriasa sa nu treaca prin criza.
        Emil Constantinecu a fost de 3 ori mai impopular decat Basescu e sfarst de mandat, dar nmeni nu s-a gandit sa-l rastoarne.
        din pacate veti vedea urmarile in urmatorii 5 ani. dintre cei care l-au sustinut acum pe basescu vor fi multi care il vor uri visceral.
        aveti o constructie iluzorie a acestei justitii. sunteti tinuti in frau doar cu bau-bau. Vadim, Ilici, Justitia, cursul de schimb, PPDD, toate sunt cosntructi pentru a crede in oameni rovidentiali.
        Constructiile astea sunt minciuni. Acum se creaza un partid de dreapta. Cine poarta stindardul? Unul care voia a doua nationalizare, limitand despagubirile propretarilor la 15%.
        se fac presupuneri despre interlocutori, copii care daca sunt mai rasariti decat colegii lor dau lectii de anti-comunism.
        o sa vedeti adevarul. singurul suveran era poporul.
        prin acest gest poporul dadea un semnal. ca are puterea. acum, prin canale politice si cu ajutorul a 1000.000 de speriati si creduli, poporul a fost anihilat.
        absolut toate argumentele dvs se anuleaza prin ele insele. insa dscutia e prea lunga.
        L-am vazut pe Dl. Prisacariu tunand impotriva lui Iliescu. L-as intreba: cu cine ati votat in 2000? Am mai spus asta: sa aduci argumentul Iliescu in 2012, cand in 2000 l-ai votat ca sa scapi de bau-bau, este o dovada de crasa neintelegere a propriilor actiuni si a ectelor lor. e ca si cum ai cere ajutorul lui Sile Camataru sa te salveze de Clanul Camatarilor , ca apoi sa tipi in gura mare ca Sile e un criminal. Asa si cu Iliescu. Am fost pacalit sa-mi calc pe sufet si sa-l votez in 2000, desi colege mai mari ale mele au fost mutilate de mineri in facultate, iar iliescu le transmitea: „pana va maritati va trece”. paulifrici nu va intelege niciodata ce a insemnat sa-l validezi prin vot in 2000 pe iliescu din cauza bau-baului.
        L-am votat pe Baescu sa imi stearga aceasta rusine si sa-l vad inchis pe Iliescu? Ce s-a intamplat stim cu totii. Macovei, o falsa vedeta a justtiei. nu exista niciun rezultat remarcabil. dar e data exemplu. Vai, Monica e ai buna ca Rodica! Decat Rodica era mai capabila si o maimuta.
        eu nu mai cred in bau-bau. cred in Polonia, cred in Argentina. vad ca croatii ne-au luat-o in fata. sarbii ne sufla in coasta.
        popor in lesa. asta suntem. argumente ca basescu a tinut tara in loc? oho! o multime! nu ai sa le crezi ca ti le spun eu, daca nu le vezi in jurul tau!
        sunteti responsabili ca ati fost de partea clasei politce si nu a poporului. sunteti responsabili de tot ce va urma. daca sunteti convinsi ca ati facut bn, n-are de ce sa nu va onoreze aceasta responsablitate.

        • Reply
          Ochiul Drept
          23 august 2012 at 5:12

          OK, hai să le luăm pe rând. Drept de veto la ce? La o mârlănie pusă la cale cu luni înainte și vârâtă cu bucățica pe gâtul credulilor? Uite, am refuzat să fac parte dintre ei. E dreptul meu. Iar votul tău este absolut egal cu al meu. Tot unul este (dacă n-ai votat multiplu), să știi. 1 minus 1 egal zero. Rezultatul ăsta l-am hotărât eu, pentru că, dacă m-aș fi dus să-mi exprim ”dreptul de veto”, s-ar fi socotit 1 plus 1 și n-ar fi fost corect, pentru că n-o meritau. Eu n-am delegat pe nimeni să ia hotărârea suspendării în locul meu, deși mulți și-au arogat chestia asta și o fac în continuare.
          Nu mi-e frică de urmări. Mi-e groază de ele. Pentru că ăștia și-au înfipt colții cu disperare în fundul nostru și n-or să descleșteze fălcile nici morți. Iar funcționalitatea statului de drept a fost compromisă în momentul în care ei au ales să nu respecte nimic din ceea ce înseamnă un stat de drept. Orice-ai spune tu, eu nu pot fi de acord cu chestia asta.
          Faptul că afirmi că ai argumente, dar fără să le și expui, nu înseamnă că le și ai, înseamnă doar o altă variantă a ”vilei Dante”. No comment.
          ”România avea o șansă uriașă să nu treacă prin criză”??? Wow! Să-i fi lăsat doar pe americani, pe nemți, pe japonezi și restul mapamondului să se chinuie? N-ar fi fost fair-play, așa că Băsescu a zis ”Pas” și ne-a băgat în criză, ca să ne aliniem și noi.
          Afirmația referitoare la Constantinescu nu merită nici măcar băgată în seamă, fie și numai pentru faptul că nu poți compara merele cu perele.
          Nu înțeleg faza cu frâul și cu bau-bau, chiar nu pricep la ce te referi. Poate pentru că nu știu care ”tabără” (pentru că văd că tot ții neapărat să ne împărțim) are o problemă cu bau-bau…
          Ai fi preferat stindardul în mâna lui Antonescu? Ha! Cât despre 15%, nu știu ce să zic… Dar cu siguranță tu nu știi ce înseamnă să fii chiriaș și să fi avut ghinionul să ți se fi repartizat o locuință naționalizată, în loc de un apartament comunist și, în timp ce ăla care a primit apartament a avut posibilitatea să și-l cumpere de mult de la Stat, tu să te toooot plimbi prin procese cu nepoții de văr ai unui fost proprietar decedat în mileniul trecut prin Australia, pentru că nu-ți convine să te muți pe trotuar cu cei 3 copii și 5 nepoți, după ce ai băgat o căruță de bani în casa aia, ca să nu-ți cadă în cap de ‘j de ani încoace și nu te despăgubește nici dracu’. Deci să lăsăm.
          Nici chestia cu ”un pic mai răsăriți” n-ai nimerit-o: la revoluție, unii dintre noi eram majori chiar și pentru americani, așa că poate știm câte ceva despre cum era cu comuniștii și cum ne-am fi dorit acum să fie. Tocmai de-aia nu-i mai vrem pe ei. I-am avut destul.
          Poporul este, într-adevăr, suveran. Dar numai în utopiile fără legătură cu România contemporană. Pentru operațiunea de acum, poporul n-a fost nicio secundă considerat mai mult decât o masă de manevră. Noroc că n-au pus botul decât vreo 8,5 milioane (încă nu s-a dovedit cât s-a fraudat, așa că trebuie să presupun, deocamdată, că atâtea voturi au fost).
          Stai liniștit, pe mulți dintre noi ne-a durut fizic votul pe care a trebuit să-l dăm în 2000. Dar nu înțeleg de ce n-ar avea dreptul cineva să zică despre Iliescu ceva rău, numai pentru că l-a votat în 2000. Cunosc foarte mulți oameni care l-au votat și pentru mandatul anterior și nu se sfiesc să recunoască faptul că s-au înșelat. Tu, dacă ai afla că nevastă-ta te traduce în toate felurile posibile, ai mai sta cu ea doar pentru că ai luat-o? OK, l-ai votat pe Băsescu. De ce strigi acum împotriva lui? Are alt regim decât Iliescu?
          Nu discut nici despre Macovei, nici despre Rodica. Am și eu limite.
          Greșești. Doar o parte din popor e, încă, în lesă: partea aia cu televizoare vechi și fără telecomandă, sau cu o lene cronică de-a apăsa pe butoanele ei ca să schimbe canalul. Cine nu-i în stare să pună mâna pe telecomandă ca să mai zapeze și pe la alții, pentru o opinie proprie bazată pe informații mixte, va rămâne în lesă. Și și-o merită. Asta, însă, nu-i face mai deștepți decât ceilalți. Pur și simplu doar mai săraci. Îmi rezerv, cu aroganță, dreptul de-a nu face parte dintre ei. Drept pe care mi l-am exprimat în 29 iulie, tocmai pentru că n-am vrut să fiu ”de partea clasei politice”, dacă adunătura asta se poate numi așa. Și da, mă onorează această responsabilitate.
          P.S. Încă mai aștept argumentele, nu doar acuzațiile.

          • mihai
            23 august 2012 at 13:56

            1-1=0 aritmetic. 1- adevarat. 0-fals.
            ce spui tu despre proprietate spunea Iorgovan. trebuia sa ceri statului sa-ti faca apartamente pe care sa le cumperi, nu sa negi drepturi de mostenire. trebuia sa ceri lege de impozitare drastica a mostenirilor, ca in SUA. in special impozitarea drepturilor de mostenitor dobandite prin cmparare. nu poti sa negi un drept, doar ca ai avut ghinon in vata. dar poti crea parghii pntru echilibru.
            aia cu poporul care e masa de manevra este nazism pur. exista constitutie. exista ccr. suspendarea e constitutionala, referendumul e un instrument. e nasol sa faci parte dintr-un popor, nu? acelasi elitism debordant…
            comparatia cu nevasta nu e corect elaborata. tocmai din enuntarea coparatiei te afli in eroare: „tu daca ai fla ca nevasta te traduce”. situatia corecta este: stii ca vitoare nevasta te-a tradus in fel si chip si totusi te casatoresti cu ea, asumandu-i caracterul.
            daca mi-as lua nevasta pe una despre care stiu ca e curva, n-as putea sa-i strig dup-aia: „Curvo!”

          • Ochiul Drept
            23 august 2012 at 19:40

            Nu pricep ce vrei să demonstrezi, dar nici nu mă agit.
            N-am spus nimic despre proprietate. Chiar am zis că nu știu ce să zic. Nu mi se pare corect pentru toate părțile nici așa, nici așa. Eu n-am făcut decât să-ți expun și imaginea unuia care ar putea fi pe partea cealaltă, ca să ai tabloul complet. Știi bine că disputele și procesele pe tema asta se poartă de când au început retrocedările. Crezi că cei în cauză n-au încercat să ceară chiar și imposibilul? Nu s-a făcut nimic. A apărut, în sfârșit, unul, cu ceva concret. Nu spun că-i bine sau e rău. Dar ar fi fost CEVA, măcar de dezbătut. N-ai cum să creezi pârghii pentru echilibru, la nivelul ăsta, de unul singur.
            Nazism pur? Nu-mi spune că le-ai preluat până și ideea asta! Da, Constituție, CCR, referendum, toate astea există. Mai rămâne doar să le și respectăm. La ce elitism te tot referi?
            Comparația cu nevasta se referea la Iliescu și descendenții săi. Tu ai mutat-o în alt context.

  • Reply
    ion ionescu
    21 august 2012 at 16:19

    bai, am mai auzit chestia asta si la somnorila. cica el are in spate 7,4 milioane de votanti, care nu-l lasa sa doarma de grija (nasol). cacat! el are in spate 9 (noua) mii de voturi, mari si late. atat! drept e ca marinerul are in fata 7,4 milioane de voturi, nici el n-ar trebui sa aiba somnul prea linistit, ar fi o provocare sa schimbe balanta in favoarea lui, pana la sfarsitul mandatului. dar asta-i mai putin important. important e ce va face, de-acum inainte, guvernul. pana acum, a vorbit la televizor. e nevoie si de niscavai fapte.
    si da, bine fac procurorii ca-i ancheteaza pe cei care au votat de mai multe ori (mai bine mai tarziu, decat niciodata). poate s-o sparge buboiul.
    inca una si ma duc. de ce, Doamne iarta-ma, se plange pontosul, care e si ministru al justitiei, de procurori la televizor? nu are cai legale de-ai pune la punct daca sar calul? este o vorba: seful care se plange de subalterni, nu e un sef bun.

    • Reply
      Alexandra
      21 august 2012 at 18:34

      …nu! de ce ar trebui neaparat?

      • Reply
        Alexandra
        21 august 2012 at 18:42

        ei bine, acum auzim ca „oamenii simpli ” pe care acum Parchetul ii ancheteaza trebuie lasati in pace, deca tot decizia a iesit…
        Parchetul vrea sa sperie cetatenii ca sa nu mai vina niciodata la vot!

  • Reply
    Ochiul Drept
    21 august 2012 at 21:40

    Tocmai mă distrez uitându-mă pe Antena3. Gâdea îl intervievează pe Antonescu, căinându-i pe (citez:) ”cele 7 milioane și jumătate de oameni care merită reprezentați.” Poftim???
    @mihai, zi-mi că nu gândești la fel!

    • Reply
      Ochiul Drept
      21 august 2012 at 22:15

      Antonescu nu se lasă mai prejos, referindu-se la faptul că Băsescu se va întoarce la Cotroceni: ”Să înceapă coabitarea cu cele 8 milioane de oameni. Și cu NOI, de partea celor 8 milioane.”
      Eeeeiii, Băsescule, cum mai destabilizezi tu țara, învrăjbindu-i pe români unii împotriva celorlalți!

      • Reply
        ion ionescu
        22 august 2012 at 8:20

        daca se scad cele 1,5 – 2 milioane de voturi multiple si inca vreo 4 milioane de votanti mituiti/dusi cu forta, raman vreo 2 milioane de oameni care au votat pe bune. nu-s putini, dar nici jumatate de tara, cum se impauneaza somnorila acum. usl stie cat s-a furat si reprezentantii sai nu au, totusi, bunul simt sa taca din gura. ce sa mai zic, cand e vorba de atatia si atatia bani, plus zanganitul catuselor pe la usa, e de inteles incrancenarea de care dau dovada.

    • Reply
      Alexandra
      21 august 2012 at 22:23

      Are momente in care gandeste la fel…desi pana acum nu parea!

    • Reply
      mihai
      22 august 2012 at 2:18

      nu am vreo placere sa ma uit la antena 3.
      cat despre aceasta intrebare, pot sa spun ca acesti 7,4 milioane meritau respectul confratilor.
      reprezentarea si-o alegeau ulterior. dar pentru ca ar fi contat acum, intelgeau ca pot conta de fecare data.
      voi va uitati prea mult la teveu.

      • Reply
        Ochiul Drept
        23 august 2012 at 5:18

        Măcar la teveu vedem pozele în mișcare, spre deosebire de ziare. Tu de unde-ți iei informațiile? Mergi din ușă-n ușă?

        • Reply
          mihai
          23 august 2012 at 12:55

          da, destul de corect ce spui. am propriul meu minirecensamant. hehe.
          eu ma uit la teveu cat sa ascult datele problemei, vad variantele taberelor, incerc sa surprind modul in care sunt expuse (sunt expresii care tradeaza), apoi incerc sa ma informez direct texte, cat ma duce pe mine capul.
          Nu stau sa descopar ceea ce e deja stiut, si anume ca in televiziune se aplica toate mijloacele de atac emotional asupra privitorului. daca nu esti cat de cat imun la asta, si nu separi informatia de emotie, devii un fanatic al unei tabere. si emiti articole cum a fost deunazi ala cu „cangrena 3”. daca analizezi acel articol, vei vedea efectele acelor tehnici, pe care sunt convins ca le cunosti, macar tangential ca si mine, sa incerci sa te aperi de ele.

          • Ochiul Drept
            23 august 2012 at 18:58

            Nu știu dacă suntem noi în măsură să judecăm cine e fanatic și cine nu, indiferent al cărei tabere. Eu n-am de ce să mă apăr de un comentariu scris de cineva pe un blog. Nu mă deranjează deloc. Fiecare e liber să vadă lucrurile cum vrea și să le interpreteze cum dorește. Dacă am chef și am cu ce îl combat, dacă nu, nu. Dacă n-am avea uneori opinii diferite, unii față de alții, despre ce-am mai discuta pe-aici? Mă deranjează, în schimb, cei plătiți sau care au alte diverse interese să scrie sau să arate lucrurile într-un anumit fel, ascunzând realitatea și denaturând lucrurile, profitând de o audiență relativ largă, pe care o manipulează la greu. La fel, mă deranjează acuzațiile fără argumente. În rest – noi să fim sănătoși! (Că ”să trăim bine” s-a perimat.)

  • Reply
    Ochiul Drept
    21 august 2012 at 22:34

    Mă întreb cât mai durează până va da cineva semnalul de pornire efectivă la luptă. Mircea Badea tocmai îi ceartă pe milioanele de cetățeni care au votat pentru că stau cuminți acasă, în timp ce doar cei câteva sute din Piață le apără votul și se întreabă retoric cât de rușine ar trebui să le fie…

  • Reply
    Paul
    21 august 2012 at 23:34

    M-am intors din Piata Universitatii, unde se desfasoara spectacolul cultural-coregrafic dedicat aniversarii Anului Caragiale, pentru ca un individ chelios a inceput sa huiduie, agitand un steag, suparat ca a inscris FC Basel. Asa am aflat ca e meci pe TVR1 si m-am grabit spre casa.
    Am strigat si eu „Nu suntem platiti, suntem umiliti!”, din solidaritate fata de amaraciunea celor din jurul meu, pe care Voiculescu i-a umilit si carora inca nu le-a platit banii promisi pentru a iesi in strada. Pai bine bai Varane, oamenii astia au si ei facturi de platit, nu ti-e rusine, au ajuns la disperare!!!
    In rest, nu m-am implicat in activitatile „maselor largi, populare”, la care statuia lui Caragiale asista suverana. L-am remarcat printre cei din Piata pe lunganul ala barbos, fost revolutionar, actual auto-robinson-crusoe-izat mental. Oare de ce umbla mereu cu steagul ala dupa el? Traieste pe o insula imaginara si cauta un loc imaginar unde sa-si plaseze steagul, ca sa-si declare insula imaginara pamant romanesc?

  • Reply
    Mihaeladragosteamea
    21 august 2012 at 23:40

    Ma uit la Badea….si e suspect de vesel…..indiferent de ce spune, si da, a fost in Piata Universitatii…….hm.

  • Reply
    mihai
    22 august 2012 at 14:05

    sa ironizezi oamenii din Piata Universitatii inseamna sa nu fi inteles nimic din Ianuarie 2012.
    oamenii de acolo i-au scos in suturi si pe cei de la putere si pe cei din opozite. oamenii aia si-au dovedit echidistanta.
    s-a pierdut un momnt urias. daca erati langa noi cand il debarcam pe Basescu, fiti siguri ca eram laga voi cand ii refuzam accesul la istorie lui Antonescu.
    dar e bine sa fii gica-contra. e bine sa n-ai incredere in semenii tai. e bine sa crezi ca ei sunt prosti si tu destept. v-au pus sfori si v-au manuit.
    eu sunt langa voi cand strigam „Crin Antonescu esti o canalie!”,.sunteti langa mine cand strig „Traian Basescu esti o mizerie”?
    aveam Piata Universitatii, voi v-ati mutat la Victoriei. eram noi contra lor. v-ati transferat la echipa adversa.

    • Reply
      un nene
      22 august 2012 at 18:25

      In Piata Universitatii se strangeau zilnic zeci de mii de oameni in 1990 impotriva lui Iliescu (stiu, daca l-am pomenit pe Criminal, ai sa ma intrebi cu cine am votat in 2000 si am sa-ti raspund ca nu am votat deloc, am preferat sa nu ma manjesc cu sange pe maini)
      Ieri acolo erau cateva sute de oameni, majoritatea de-ai lui Dogaru sau „revolutionari” suparati ca nu mai certificate.

      • Reply
        mihai
        22 august 2012 at 19:55

        sunteti un om pentru care am toata consideratia. dvs aveti tot dreptul, in acest fel, sa il contestati pe Iliescu, petru ca nu l-ati validat.
        eu nu mai am moral acest drept, pentru ca am fost pacalit in 2000. desi il consider ciuma acestei tari, nu mai am dreptul sa-l contest.
        de aceea am sperat ca justitia propusa de Basescu in 2004 sa-si faca treaba si sa rezolve ceea ce eu nu ma mai sunt indrptatit sa cer. ori, acest lucru nu s-a intamplat. inchiderea dosarelor lui Iliescu sunt o palma data acestui popor.
        despre personajele din Piata imi rezerv dreptul sa nu am pareri preconcepute.

    • Reply
      Paul
      22 august 2012 at 19:36

      Eu nu-i ironizez pe oamenii din Piata Universitatii.
      Ei sunt doar:
      a) cativa spalati pe creier cu care iti este imposibil sa legi un dialog;
      b) cativa hodorogi senili (daca esti batran, nu esti mai bun, javra ai fost toata viata, mai javra esti cu parul alb);
      c) cateva mucegaiuri crescute de Fenechiu si Vosganian in Tomberonul Tineretului Liberal ;
      d) cativa orci trimisi acolo de Dogaru;
      e) psiho-pupu ala cu steagu’ si insula lui imaginara (asta-i unic).
      Au fost ieri cam 500, din care peste 100 stateam si nu amuzam pe seama lor.
      In 1990, cand am fost eu in Piata Universitatii (nu m-ar mira ca tu, prin ’90, nici sa nu fi ajuns pe lumea asta, dar ai tupeu sa ma iei cu „paulica”, ba sa te dai si cocos) erau mii de oameni in Piata aia. Si peste 1.000 de persoane non-stop: noaptea, la 7 dimineata, la paranz, mereu.
      AH, SI NU ERA NICIO TELEVIZIUNE IN PIATA UNIVERSITATII!!!
      Pricepi?
      Daca aseara se apuca cineva sa miste camerele alea de filmat stanga-dreapta de 5 ori, ameteau toti manifestantii, ca stateau ca ciorchinele in jurul lor, ca moliile (ca sa vada Varanul „puopuoru” la Latrina3, sa stie pe ce da banii).
      Asa ca lasa-ma cu povestile astea…
      In Ianuarie n-ati facut nimic, a dat gerul si ati fugit ca iepurii. N-ati scos pe nimeni de la putere, puterea s-a schimbat in Parlament, de frica PUSCARIEI, dar esti prea tolomac sa pricepi….

      • Reply
        mihai
        22 august 2012 at 20:02

        Paulica, stiu ca tu crezi lucruri despre tine, te crezi erou persecutat cerand azil politc dupa gesturi marete, dar tu nu esti nici pe departe cine zici ca esti. ai drept de vot maxim din 2004.
        pentru sanatatea ta mintala, nu iti mai aroga merite pe care nu le ai.

        • Reply
          Paul
          23 august 2012 at 16:03

          Gogule, mi-ai facut ziua frumoasa, sugerand ca as avea 26 de ani. Rar mi s-a mai intamplat sa intru pe amaraciunea asta de net si sa ma bucur atat de sincer. Iti multumesc!!!
          Esti un dulce!!!
          Bine, esti si un bou, dar pentru asta nu am de ce sa-ti multumesc si, din fericire, nici nu pot fi facut responsabil (la 26 de ani as fi prea tanar).
          Sa ai o zi minunata. Pupa-i pe cei dragi tie!
          🙂

    • Reply
      Ochiul Drept
      23 august 2012 at 12:08

      Chiar crezi cu sinceritate că ceea ce se întâmplă în Piață e veridic și absolut neorganizat (în afară, poate, de câteva nesemnificative excepții)?
      Unde să fi fost ”noi” lângă ”voi” acolo? Noi știm cine suntem. Dar cine sunteți VOI? Cum îți explici că cei din Piață care apucă la vreun microfon zbiară cu importanță ”vorbesc în numele celor x membri ai organizației z” sau ”eu, în calitate de președinte al organizației y,…”? Că, de fiecare dată, sunt aduși la microfon fie de-ăștia, fie vreun pensionar isteric ca individa aia care se dădea de ceasul morții în vila Dante, că acolo-s banii ei. Organizațiile alea, care-or fi ele, nu stau acolo pe gratis, îți garantez. Pe tanti aia venită de la Constanța ca să protesteze ai văzut-o? Vrea și ea să-l dea jos pe Băsescu, că are o pensie de 5 milioane. Eu aș zice să se grăbească, să-l dea cât mai repede, până mai apucă să-i mai rămână și de-o șpagă pentru naș, pentru întoarcere.
      În rest, ce-ai mai văzut în Piață? O gașcă de amețiți, din nu știu ce galerie? Eu chiar mă mir că-s atât de puțini! Se pare că nici din ăștia n-au reușit să fraierească prea mulți.
      Zici ”e bine sa fii gica-contra. e bine sa n-ai incredere in semenii tai. e bine sa crezi ca ei sunt prosti si tu destept.” Știu că asta crezi. Când spui ”v-au pus sfori si v-au manuit”, o faci uitându-te în oglindă, nu?
      Personal, am să strig fără nicio jenă că Traian Băsescu e o mizerie dacă (și numai atunci când) voi avea motive reale, bazate pe argumente solide, s-o fac. Mi-ar plăcea ca toți ceilalți să facă la fel. N-ar mai exista concepția de ”noi contra lor”.

      • Reply
        mihai
        23 august 2012 at 13:32

        nu era vorba de indivizi, era vorba de solidaritate. nu era vorba de fiecar om din piata, era vorba despre participare, egalitate si comunitate.
        pana una alta, eu nu am facut jocul nimanui. in cel mai rau caz nu eram defazat de poporul meu. asta care e el, cu oameni simpli, poate prosti, poate cumparati, poate dezinformati, dar care traiesc aici. poate n-au motive bine exprimate, dar stiu ce traiesc. poate nu sunt de acord cu ei, dar joc dupa aceleasi reguli. votul meu=votul lor. absenta mea nu va fi egala cu prezenta lor. elitismul nu ma atrage. respect elitele, dar doar atunci cand nu-si mediul care le-a plamadit si nu ii intorc spatele. fara nori de gaze si praf, n-ar exista stele.

        • Reply
          Paul
          23 august 2012 at 17:04

          Ca esti doar praf si gaze, mi-am dat seama. Din noaptea mintii, stelele ti se zaresc departe, mult prea departe. Atat de departe, ca nici pentru orientare nu-ti sunt de folos.
          Iar constiinta morala este doar pentru cei din mileniul trecut. Astazi nu doar ca ai la dispozitie pornografie gratis, dar ai si o salba de televiziuni unde „jurnalisti” manaca cacat in direct cu atata pofta, de zici ca-i magiun. Valul e mai important decat constiinta, orice prost ca tine stie asta.
          Apropos, ieri pe la ora asta, pe Stefan cel Mare, ghici cu cine dau nas in nas? Cu Razvan Dumitrescu, imbracat normal (nu in costumul ala de smoala cu care se plimba tantos prin studioul holerei3). M-am uitat urat la el, incruntandu-ma, si m-am indreptat spre el. Nu i-am zis nimic, nu am ridicat mana sa-l salut (sau sa-i pocnesc una peste mecla), nu am facut niciun gest evident agresiv. Doar l-am fixat incruntat cu privirea si m-am indreptat spre el.
          Eh, sa-l fi vazut pe „Subiectivul” cum m-a ocolit la peste 2 metri distanta (mai-mai sa iasa de pe trotuar pe carosabil) si cum si-a grabit apoi pasul, de zici ca era la proba olimpica de mars fortat!!
          Aveti pampersii plini, gunoaielor… Capatati curaj doar cu mufa infipta in ecran, debitand enormitati in numele „poporului”, sau cand sunteti intr-o multime organizata si platita, din mijlocul careia declarati cu tupeu ca sunteti slujitorii adevarului.
          Mai mult decat politicienii (care prin fisa postului trebuie sa minta) „formatorii de opinie” ce otravesc lumea zilele astea, vor trebui sa raspunda cumva! Jurnalist nu poate fi considerat cineva care minte non-stop, seara de seara, la un post de televiziune, la fel cum doctor nu poate fi considerat Josef Mengele.

          • mihai
            24 august 2012 at 2:41

            dupa cum spuneam, ai apucaturi de Mircea Badea.
            ai tu miscarile tale din sprancene, n-am ce zice! daca l-ai fixat cu privirea…

        • Reply
          Ochiul Drept
          23 august 2012 at 19:22

          Iartă-mă, dar permite-mi să nu accept ideea de solidaritate, egalitate, comunitate (sau orice altceva din gama asta vrei tu) cu (da!) indivizii din Piață. Poporul tău este și poporul meu. Defazare? Tu cum definești alegerile? Orice alegere. Cine mă poate obliga să aleg același lucru pe care l-ai ales tu? Cine te poate obliga să alegi același lucru pe care l-am ales eu? Când vom învăța să ne respectăm unii altora alegerile, vom fi mai câștigați. Dar până atunci mai este mult, din păcate. Au alții grijă de asta. Se asigură non-stop, prin toate mijloacele, fie ele și ilegale, ca acei ”oameni simpli, poate prosti, poate cumparati, poate dezinformatii” să rămână la condiția asta, ca să poată executa oricând, la comandă, fie și din spirit de turmă. Dacă n-ai fi de acord cu ei, ți-ai face propriile reguli, că pari să ai cu ce. Altminteri, nu văd de ce ar trebui să joci după regulile lor. Mai mult, nu văd de ce aș juca eu după regulile lor. Și, acuma sincer, gaze și praf nu înghițim din abundență la propriu, ca să ne mai încânte să le mai și așteptăm eventuala metamorfoză figurativă? Personal, mi-ar plăcea să scăpăm într-un fel sau altul de ele în timpul vieții ăsteia, pământene…

          • mihai
            24 august 2012 at 3:08

            nu te obliga nimeni sa alegi ca mine. insa alegerea ta e neparticiparea pentru a impiedica valoarea unui vot.
            la asta ma refer. cvorumul e necesar, dar legea trebuie sa incurajeze prezenta la vot.
            astfel in tari cu traditie democratica cvorumul nu reprezinta 50% ci un procent inferior. chiar si 25%.
            un cvorum corect este acela prin care se cer mai multe voturi exprimate pentru o parte, dar minim 25% +1 din corpul electoral.
            atunci nimeni nu mai are posiilitatea sa se ascunda in munti si sa refuze participarea, negand dreptul celorlalti la opinie.
            opinia ta e „nu”, dar nu o impui prin nu, ci „nu particip”. ai dreptul sa nu participi, dar iti asumi refuzul si implicatiile lui.
            boicotul cetatenesc poate avea doar valoare simbolica.

          • Ochiul Drept
            24 august 2012 at 11:48

            Asta a fost strategia, de data asta. Mereu e vorba de strategie, dacă stai să te gândești bine. Chestia cu cvorumul e aiurea, după părerea mea. Eu aș elimina cvorumul din absolut orice fel de alegeri. Dar faptul că el a fost impus acum, din indiferent ce motive, a dictat strategia de urmat. Asta e.

  • Reply
    Paul
    22 august 2012 at 19:42

    Cum ar fi greva o parlamentara USL pana in noiembrie, la alegeri?
    Eh?
    Vin oamenii la Parlament, dar nu mai intra-n sala, sa nu fie cvorum…
    Curat constitutional – putin conteaza ce a mai decis CCR-ul cu privire la referendum!
    😀

    • Reply
      Alexandra
      24 august 2012 at 19:22

      Ca sa nu se intruneasca niciodata spre a se putea citi in Parlament o foaie de hartie,nu? Ne-ar sta foarte bine in ochii Europei…

  • Reply
    Ochiul Drept
    23 august 2012 at 3:55

    N-aveți ambiție dacă nu vă luați și la pumni, e limpede că numai așa se rezolvă situația. Poate s-ar termina inclusiv criza mondială, dacă nu doar problemele românilor. Deschidem pariurile?
    @mihai,
    zi că n-ai aflat ieri despre interceptările convorbirilor dintre Fenechiu și unul, nu-știu-cine, în care puneau la cale ce și cum să se petreacă în Piață și cine și de ce trebuie plătit, inclusiv Antena3, de care trebuia să se aibă grijă să fie tot timpul acolo. Și dă-mi voie, cel puțin mie, să ”nu fi înțeles nimic din ianuarie 2012”. Sau, mai bine zis, să înțeleg altceva decât îți place să crezi că ar fi trebuit să înțelegem. Noi, ăștialalții.

    • Reply
      mihai
      23 august 2012 at 13:15

      cum pot eu ingradi dreptul mintii tale de a formula idei si a opina? dar pot amenda generalizarile, argumentele de tipul „interceptari”, si procesele de intentie pe care le intrevad. pot sa nu am dreptate, la fel ca si tine.

      • Reply
        Ochiul Drept
        23 august 2012 at 18:44

        Corect!

  • Reply
    Ochiul Drept
    23 august 2012 at 5:36

    Nu mai pot băga comentariul ăsta la locul lui, așa că o fac aici:
    *** mihai spune:
    august 22, 2012 la 7:49 pm
    (citez:) ”eu, unul, nu mai am cum sa strig impotriva lui Iliescu, atata timp cat “m-am folosit” de el “sa scap tara” de Vadim. desigur, as fi vrut sa am atata intelepciune sa nu votez atunci, ….”
    Te-ai gândit vreodată că, dacă tu nu mergeai atunci deloc la vot (și, la fel, alții care l-am votat tot de nevoie, ca și tine), numărul votanților lui Vadim ar fi fost superior? Dacă nici măcar acum, după manevra asta cu referendumul, nu înțelegi că e OK că ai votat atunci cu Iliescu, sigur nu înțelegi ce-au vrut cei care n-au ieșit acum la vot.

    • Reply
      mihai
      23 august 2012 at 12:35

      am explicat: Vadim a fost creat special. Sunt metode de a tine poporul in frau. Il fabrici pe Cozma, il fabrici e Vadim, induci pishoza cursului valutar, fabrici PPDD, fabrici povesti cu razboi civil. Care e cea mai mare gogomanie a romanilor? Vai ce bine, nu am ajuns ca Yugoslavia! Suntem stapaniti cu spaime fabricate si induse. Raul cel mai mic/raul cel mai mare. Am ales mereu raul cel mic si unde s-a ajuns? sa-l ajunga din urma pe raul cel mare. Pentru ca ii acorzi circumstante: „totusi, e raul cel mic. ce noroc pe noi ca nu-i ala mare!”. pe cand, daca ar fi raul mare, nu ai acorda nicio circumstanta. L-ai elimina pe loc, n-ar avea unde sa mai creasca. Cred ca e mai nociv raul cel mic prin potentialul de crestere spre negativ.
      Nu a fost nici pe departe OK sa votez cu Iliescu. Le-am facut jocul. Am mai spus: a duc la Sile Camataru sa ma scape de Clanul Sprtivilor si , dupa ce imi scapa pielea si ies la liman, ma duc la poarta lui Sile si sa strig „Criminalule! Infractorule!”. nu merge asa… Singura posibilitate de rezolvare a acestei dileme era functionarea justitiei. care, stim cu totii, n-a functionat.

      • Reply
        Ochiul Drept
        23 august 2012 at 13:48

        Dacă Vadim ar fi dispărut imediat după aia, mai-mai că aș fi înclinat să iau în calcul ipoteza ta.
        Aici nu e vorba de răul cel mai mic / răul cel mai mare. Cel puțin nu în ceea ce mă privește. E vorba de motive. N-am motive să-i vreau pe ăia, așa cum n-am motive să-l dau pe ăsta jos. Simplu. Nici măcar dacă aș fi fost bugetar n-aș fi gândit altfel. Am învățat de mult că, de unde tot iei și n-ai ce pune la loc, se cam termină, la un moment dat. PDL-iștii au avut bubele lor. Or fi furat, or fi fost corupți sau incompetenți, dar nu mai mult decât alții, până la ei sau de la ei încoace. (Nu că asta i-ar scuza!) N-au știut, n-au vrut, n-au putut sau au fost împiedicați în mod constant și cu îndârjire să facă ceva ca să poată pune eficient la loc de unde s-a luat. Au fost forțați să plece înainte de vreme de o alianță contra naturii, creată mârșăvește, special în acest scop. Lumea i-a taxat la locale. Dar care-i vina lui Băsescu, personal, ca președinte, ca să merite să fie demis? Spune-mi tu, concret! Din cauza lui n-a funcționat justiția? Păi ăștia parcă zic exact invers, că el a făcut și-a dres cu justiția. Într-adevăr, funcționarea justiției e capitală. Vom vedea cine-o lasă să funcționeze și cine nu. Până una-alta, sub Băsescu au ajuns să-și plătească măgăriile unii pe care, pe vremea lui Iliescu sau Constantinescu nici n-ai fi conceput să-i vezi măcar întrebați de sănătate.
        Din păcate, ăștia care se erijează acum în salvatorii nației sunt cei pe care ar fi trebuit să-i cunoști foarte bine și să știi de ce-s în stare, doar ai mai fost ”sub” ei. De ce l-ai vrut, la un moment dat, pe Băsescu, în locul lor? De buni ce-au fost? De ce-ar fi acum mai buni decât au fost atunci, chiar făcând abstracție de grozăviile pe care le fac acum, cu nerușinare și tupeu? Ai avut vreo secundă iluzia că n-ar fi aceiași? Cu ce te-a înșelat pe tine Băsescu, personal, de-ți pare rău că l-ai votat, iar acum îi vrei capul? Dar – repet – concret, te rog!
        Ba poți să mergi la poarta lui ”Sile”, să strigi, dacă ai aflat prea târziu ce hram poartă. Dar numai dacă ai verticalitatea să recunoști, în primul rând, TU că te-ai înșelat. Și dacă nu te temi de el. Eu zic că, atâta timp cât tu îi plătești salariul, n-ai de ce te teme de el. Îi ești deasupra.
        În orice caz, cel mai important, după părerea mea, e să mergem cu toții la muncă. Altfel, sacul se golește repede de tot, că asistații social tocmai își rotunjesc ”înapoi” veniturile (nu intru în detalii, că aici e mult prea mult de spus). Ăștia care pierd vremea acum cu diverse alte activități decât munca, începând de la ăia care protestează în piețe și terminând cu cei care n-au nimic altceva pe ordinea de zi în afară de ”jos Băsescu”, vor afla despre sacul ăsta mai curând decât ne-am dori-o cu toții. Și vor da vina pe ”foști”. Inclusiv tu.

        • Reply
          mihai
          23 august 2012 at 14:13

          nu, Dreptule, stiam de Sile cine e. Hai ca nu stiam in ’90, nu stiam in ’92, dar in 2000, crede-ma, stiam al dracului de bine…
          pe basescu l-am votat sa aplice ce-a spus. n-a aplicat nimic.
          nastase nu mai e, sunt altii.
          vorbesti de USL spunand ca sunt aceiasi dar acelasi argument se poate aplica si pdl-ului: e fsn pana al urma, continuator legal, cu tot cu patrimoniu…
          pe langa asta, eu nu votam USL. votam demiterea basescu. Apoi vedeam eu ce votam, in niciun caz USL.
          de exempu la locale am ales pe Faraonu’ si pe Tudorica. vedeam eu la generale. poate chiar PDL daca vedeam o miscare desteapta al ei.

          • Ochiul Drept
            23 august 2012 at 15:32

            Și ce dacă știai? Dacă ei au dreptul să-și facă și să funcționeze după tot felul de calcule și strategii, ca să te câștige ca votant, tu de ce n-ai avea dreptul să ți le faci pe-ale tale? Ai avut motivele tale să votezi atunci, așa cum le-ai avut de fiecare dată. Și ce? Toți le avem, tot de fiecare dată. Suntem liberi să votăm (sau nu) în funcție de ele și să regretăm mai apoi că am facut-o, dacă e cazul. Sau să fim dezamăgiți, dacă e cazul. Și să ne exprimăm (sau nu) supărările, dacă e cazul.
            Însă asta depinde de așteptări, de realismul sau credulitatea cu care alegem să-i învestim cu puterea de la bun început, nu-i așa?
            Zici că Pe Băsescu l-ai votat ”să aplice ce-a spus”. Concret, la ce anume te referi?

          • mihai
            24 august 2012 at 2:56

            sa creeze un sistem care sa rezolve dosarele revolutiei si mineriadelor. astea au fost motivele pentru care l-am ales in 2004. nu sa traiesc bine.

          • Ochiul Drept
            24 august 2012 at 11:55

            EL să creeze acest sistem? Președinte fiind? Prin care metode?

        • Reply
          mihai
          23 august 2012 at 14:38

          si ca sa termin discutia, ca s-o fi plictisit moderatorul: Reforma pe Justitie cu care se lauda Base, a asumat-o guvernul Tariceanu in conditii de frictiuni cumplite intre ei.
          cota unica de 16% a fost impusa de PNL, ca si conditie nediscutabila de formare a aliantei DA. in vremea aia, PDL era al dracului de mult bagat in Internationala Socialista si adeptul unui impozit proresiv. Asta ca sa respectam niste adevaruri…
          Cat despre criza mondiala, sunt aspecte interesante de discutat, fara pretentii de cunoscator Dar, ca profan, observ ca atata timp cat Polonia nu a fost afectata, noi eram o tara cu politica monetara independenta, fonduri veneau oricum, nu tinea decat de noi sa evitam socurile. Dar Basescu a vrut neaparat un anume guvern. Nu e saracu’ deloc responsabil pentru ce s-a intamplat…
          Mi-a facut placere sa discutam.

      • Reply
        Ochiul Drept
        23 august 2012 at 14:12

        Nu pot, totuși, să mă abțin, așa că te întreb, citându-te mai întâi, ca să știi exact la ce mă refer:
        ”Vadim a fost creat special. Sunt metode de a tine poporul in frau. Il fabrici pe Cozma, il fabrici e Vadim, induci pishoza cursului valutar, fabrici PPDD, fabrici povesti cu razboi civil.”
        În afară de cursul valutar, care cei ce se ”lovesc” de el știu bine că nu e doar o psihoză, CINE e răspunzător de toate celelalte ”spaime fabricate și induse”? Niciun subiect din ipoteza asta n-are răspunsul ”Băsescu”.
        Hai, că, ușor-ușor, chiar fără să-ți dai seama, poate ajungi să găsești singur răspunsurile corecte la ipotezele pe care le avansezi și să-ți dai seama că nu-ți pot, în niciun caz, servi ca argumente pro-demitere. Dimpotrivă.

        • Reply
          mihai
          24 august 2012 at 2:50

          da, cine se loveste de curs la plata ratelor poate crede vrajelile cu criza politica. cine stie putin mai mult, vede interesele si mecanismele de dincolo de criza politica, folosita ca pretext.
          „valeu, ingenuncheaza justita” – spaima basista
          „valeu, razboi civil” – spaima basista
          „lovitura de stat” – spaima basista
          PPDD – constructie basista.
          basescu este continuatorul de succes al lui iliescu.
          cred cu tarie ca antonescu le-ar calca pe urme.
          au fost fapte care au dus la votul pentru demitere, nu ipoteze.

        • Reply
          mihai
          24 august 2012 at 3:12

          in fine, discutia cu tine, Dreptule, mi-a facut placere.
          o s-o inchei aici, cu certitudinea ca eu am avut de invatat din ea.
          noroc!

          • Ochiul Drept
            24 august 2012 at 11:54

            Mulțumesc, așijderea!
            Da, mai bine s-o încheiem aici, că, altfel, nu se mai termină în veci. 🙂
            În cazul ăsta nu te mai rog să justifici ultima afirmație din mesajul tău de mai sus: ”au fost fapte care au dus la votul pentru demitere, nu ipoteze”. Am făcut-o de suficiente ori, în alte ocazii…

  • Reply
    mihai
    24 august 2012 at 3:34

    un lucru bun se intampla: vosganian e primul care deconspira firea lui antonescu, pe care eu o consider la fel de distructiva ca a lui basescu.
    e nevoie mare de oameni noi, e nevoie mare de curatenie in partide. ce truisme spun, dar sunt incantat de aceasta opinie a unui PNL-ist!
    posibil ca acest referendum sa fie un mare pas inainte, cu toate necunoscutele lui.
    cred ca cea mai adevarata vorba romaneasca este „tot raul spre bine!”. inseamna avansare poticnita, dar se pare ca de traiectorii clare nu suntem capabili. mai pe ocolite, sontac-sontac, ajungem noi la liman… din pacate eu nu mai am rabdare sa astept limanul in tara. va tin pumnii!

  • Reply
    Paul
    24 august 2012 at 13:01

    De cateva zile ma surprind izbucnind in ras de fiecare data cand il vad pe Zgonea (sau cum il cheama pe ala de-a inlocuit-o pe ailalta de la Camera Deputatilor). Nu-mi dadeam seama de ce imi vine sa rad numai cand il vad, nu doar dupa ce il aud insirand pe gura, rar si sobru, cuvinte scoase la gramada, cu roaba, din pivnita mintii.
    Azi mi-am dat seama de ce, urmarind intamplator pe MTV un promo de-al lor.
    Zgonea asta arata ca Butt-head. Si nu doar ca sunt asemanatori la infatisare, dar sunt leiti la expresii, la mimica, la timbrul vocii si mai ales la modul simplu si amuzant in care percep lumea. Daca si Cacarau se vopseste blond si-si da freza aia „nazzi” peste cap, imi pare suficient de isteric ca sa-l interpreteze cu succes pe Beavis. Si uite asa, saptamana viitoare, am putea avea un Parlament condus de Beavis and Butt-head. Minunat!

  • Reply
    Alexandra
    25 august 2012 at 19:38

    Ce ne va aduce ziua de luni?

    • Reply
      Piciu'
      26 august 2012 at 10:53

      Un carnat cu doua oua…

      • Reply
        Alexandra
        27 august 2012 at 0:49

        Mie nu are cum!

        • Reply
          Alexandra
          27 august 2012 at 0:50

          Dumneavoastra, fireste, pofta buna!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *