EXCLUSIV DIICOT investighează filiera româno-siriană de trafic maritim de migranți dinspre Orient spre Europa
Surse judiciare italiene au arătat că singura comisie rogatorie folosită de procurorii italieni a fost cu România, în ciuda faptului că, poate mai important, ar fi fost nevoie de cel puțin încă una în relația cu Turcia. Colaborarea judiciară dintre cele două state în cazurile de contrabandă cu migranți este extrem de slabă. Iar motivele sunt mai degrabă politice și țin de mize geostrategice.
În orice caz, lipsa cooperării între state în ce privește anchetarea cazurilor de contrabandă transfrontalieră cu migranți face foarte grea identificarea capilor rețelelor de trafic. După cum am arătat până acum, în cazul cargo-ului Blue Sky M au colaborat companii siriene, românești, englezești, dar și companii din paradisuri fiscale precum Insulele Marshall și Cipru. Mai mult decât atât, chiar căpitanul vasului de contrabandă, Rani Sarkas, avea conversații familiare pe Facebook, cu trei luni înainte de operațiunea de contrabandă, cu un sirian care locuiește la Londra, se ocupă de shipping internațional și are legături la Constanța. Adică în orașul în care locuiesc și fac afaceri proprietarii din ultimii șase ani ai Blue Sky M. Ceea ce transformă Constanța într-unul din punctele-cheie pentru demantelarea rețelelor de contrabandă cu migranți dinspre Orient spre Europa.
Continuarea, aici.
Un proiect sprijinit de journalismfund.eu.
(sursa foto)
1 Comment
[…] Sursa: Catalin Prisacariu […]