Peștele handicapatelor

Acum 20 de ani, el o iubea. Era ea cam de la țară, needucată și necoaptă, dar avea o energie proaspătă, un tonus bun și promitea, numai cît o vedeai, să te facă un bărbat fericit. S-o fi iubit, poate, pînă acum zece ani. Apoi a început s-o înșele. Cu altele. Ce-i drept, nici ea nu mai era ca-n anii ’90: se mai împlinise, devenise costisitoare (însă utilă la orgoliu și CV s-o afișezi cu tine prin tîrg) și mofturoasă. Celelalte țiitoare, deși abia aduceau vag cu ce era EA, prima, în anii de început, erau tinerele. Și cam prostuțe, deci numai bune. Dar făceau mai puține nazuri decît prima cînd le dădeai la produs, așa cum face orice bărbat care știe ce vrea de la viață. Desigur, pentru banii de la alt bărbat, ceva mai bogat decît el. După încă zece ani, el a rămas tot cu ea. Cu aia, cu prima. Puteți să-i ziceți, simplu, supraviețuitoarea. Celelalte au avut viață scurtă: au costat prea mulți bani în prea puțin timp. Fatal. Acum, după încă o decadă, el zice despre toate că-s handicapate. Că-s niște proaste penibile și anacronice. Ba mai mult, că tot timpul au fost așa. Și că nu știu decît să se plîngă că le-a scos el la produs, în loc să se gîndească la cum să accepte asta în mod creativ și să-l mulțumească pe clientul nostru, patronul nostru. Dar el, chiar și așa, în mărinimia lui de pește, rămîne în continuare să le scoată la produs și să le spună ce proaste sînt ele că-s proaste. Și, normal, să le ia banii.

You May also Like...

Cum să nu ratezi nici o plajă la Marea Neagră
12 iunie 2010
Robert Negoiță plătește întreținerea unui apartament și bacșișul unui scrib mort de foame
23 februarie 2011
Asta-i viața: Toma îl iubește pe Alistar care-l iubește pe Felix
19 ianuarie 2014
22 Comments
  • Reply
    lm
    18 martie 2010 at 1:41

    nene, Buscu e 5 clase peste tine…tu esti in grupa cu ITMorar si restul…

    • Reply
      prisacariu
      18 martie 2010 at 1:45

      nu-l jigni pe domnul morar, nu-ti permit!:))))

    • Reply
      fly
      18 martie 2010 at 9:13

      Indiferent cu cîte clase ar fi mai sus, Buşcu e, pînă la urmă, un gunoi, şi-a vîndut conştiinţa mogulului şi nu are nicio problemă pe chestia asta. E de un cinism feroce. Aşa că, decît un escroc umblat prin şcoli înalte (că educat nu pot să spun, c-ar însemna să n-am proprietatea termenilor), mai bine lipsă.
      Dle Prisacariu, ce mult mă bucur că v-aţi rupt de ei! Succes pînă la capăt!

  • Reply
    __Vali
    18 martie 2010 at 1:46

    Fabulos. Multumesc !

  • Reply
    mandea
    18 martie 2010 at 3:43

    maître, esti prea rau. nu mai poate omu’ sa-si spuna parerea, ca imediat ii sariti la gat 😀

  • Reply
    baby jane
    18 martie 2010 at 9:00

    prea subtil maestre :). la ce te ostenesti sa dai replici unuia ca buscu? pe mine m-ar interesa foarte mult povestea in care el a ajuns „peste”. ca nici macar nu site sa-noate….
    in alta ordine de idei, am vazut baietii aseara la televiziunea mogului bobi:). mi-a placut de ei, m-a surprins cumintenia lor lung educata. dar cel mai mult si mai mult mi-a placut dl Atushi (cred). Bai, omu e bestial. mi-a placut IMENS. ce personalitate superba. nici pe vizual nu sta rau. he’s a keeper!
    si tot in alta ordine de idei, am aprofundat revista aseara si mi-a placut. ce sa mai. mi-a placut. m-am ras. n-aveti de ce sa va mai uitati inapoi pentru ca (V-)ati demonstrat ca puteti. Drum bun si la mai mare 🙂

  • Reply
    o alta cititoare
    18 martie 2010 at 9:46

    da, bai.. EA e o sfera.. doamne.. sa-i dea cineva una-ntre ochelarii aia

  • Reply
    baby jane
    18 martie 2010 at 10:19

    oricum 100 de puncte pentru c-ai citit integral scriitura lu’ buscu. nu stiu altii cum sunt, dar eu daca nu-s atrasa de continutul primei fraze abandonez proiectul (indiferent de cui apartine).
    o mica sugestie „cînd le dădeai la produs, așa cum face orice bărbat care știe ce vrea de la viață”.
    Cred ca ar merge mai bine proxenet in loc de barbat 😀 . Atfel se intelege ca orice barbat care stie ce vrea de la viata ie peshtoi si orice nevasta de barbat d’asta e producatoare. o fi, nu zic nu, da’ sa nu se supere barbatii care stiu ce vor de la viata, metaforic vorbind 😛

  • Reply
    lm
    18 martie 2010 at 10:42

    din tot trustul RC, sefii Hurezeanu si Buscu mi se par cei mai tari, cei mai echidistanti si nuantati in ceea ce scriu…
    puteti sa ii injurati-pt mine ei merita cititi….
    astia gen Nistorescu, ITMorar si toate gastile de ciutaci nu fac altceva decat sa-l pune-n fund sau sa-l scuipe pe Basescu sau pe ala care e la putere…ei si-au ales soarta…
    plecand de la ACatavencu si incercard in ziar nou…intri de fapt in rolul lui Buscu….
    „delicatele” cuvinete la adresa lui vin dintr-o posibila rivalitate…pe postul de buscu la un ziar…pe care si tu il vrei…

    • Reply
      prisacariu
      18 martie 2010 at 10:54

      nu, merci

    • Reply
      baby jane
      18 martie 2010 at 11:37

      nea’ lm vad ca nu cedezi la tentativele mele de intmidare. am inteles, iti place buscu (care mie nu mi-a placut vreodata) si hurezeanu (care ce daca mi-a placut odata, s-a kkt in tot ce-a facut o viata prin aparitiile sale la irealitatea tv). e chestiune de gust, nu-ti reproseaza nimeni, da de ce insisti sa ne povestesti si noua?
      sa-ti dai cu parerea despre ITMorar (sa-l pui in aceiasi oala cu ciutacu mi se pare cam muuuult, dar treaca-mearga), iar este dreptul lu’ matale, da ti-l exerciti de prea multe ori…ceea ce iar nu e o problema, ca e de treaba domnu’ prise’, ne lasa sa aberam p-aici cat vrem.
      impardonabila insa este lipsa totala de umor din comentariile dvs. e incurabila mi-e teama.

  • Reply
    Simona
    18 martie 2010 at 10:55

    Nu prea inteleg ce vrei sa spui cu textul asta?????

  • Reply
    Simona
    18 martie 2010 at 12:07

    Acum m-am prins. Am citit textul lui Buscu pe VoxPublica. Ft bun. Ft taaare Buscu.

  • Reply
    lm
    18 martie 2010 at 12:27

    eu inteleg: in presa, in politica si mai peste tot unde e ceva de inghitit, sunt tot felul de gasti…care se mananca intre ele, se acuza reciproc etc…
    Prisacariu il ataca pe Buscu, Ciutacu pe OTV, Badea pe RMoraru, ITMorar pe Ciutacu, Buscu pe Toma etc..
    in politica la fel: basescu, Ponta, crin, oprea, geoana,nastase, michi spaga…nu mai stii care e cu cine contra cui…dar daca iei asa prin sondaj 2-3 primari poti sa ii bagi la puscarie pt oricare din zilele petrecute in functie…
    toata lupta e ca o gasca sa convinga masele de fraieri ca ea a aia care merita sa primeasca influenta si resursele…
    in cazul de fata Kamikaze ne spune ca ACatavenu sunt rai si ca cei buni sunt cei de la KK….posibil..
    e in natura umana sa sariti la gatul lui Buscu sa ii luati audienta si banii..
    Succes!

    • Reply
      prisacariu
      18 martie 2010 at 13:03

      briliant!

      • Reply
        baby jane
        18 martie 2010 at 14:24

        subscriu. si ma simt ofensata ca nu ma baga in seama. eu am o parere foarte buna despre mine 🙂

  • Reply
    pasiivorbelor
    18 martie 2010 at 18:53

    Buscu intr-un fel cred ca are dreptate, nu presa scrisa in sine e perimata ci mai degraba cei care o scriu o fac sa para perimata. Prin anii ’90 era o sete de informatie si oamenii aveau impresia ca presa este un instrument care ii ajuta sa inteleaga. In plus, au crezut si in presa „cavalerului alb” care ajuta la combaterea diferitelor marsavii de care se auzea prin tara.
    Pana la urma presa a inselat ambele expectante pe care le-au avut oamenii de la ea.
    Presa nu ii mai ajuta pe oameni sa inteleaga, materialele sunt scrise pline de greseli, neprofesional, superficial si partinitor. Ziaristul nu mai informeaza ci emite opinii si vrea sa induca cititorului opinia sa.
    Presa si-a sifonat imaginea si astazi prea putini mai cred ca o dezvaluire in presa este chiar adevarata sau ca va conduce la pedepsirea cuiva. Presa a fost cumparata de cei corupti iar articolele sunt cel mai adesea campanii de denigrare si perdele de fum pe care si le arunca unii altora fara nici o relevanta pentru viata oamenilor de rand.
    Cea mai mare parte a presei scrise de la noi a uitat de rostul ei. Dece ar cumpara cineva un ziar care nu il informeaza ci incearca sa ii induca anumite opinii favorabile unor cercuri de interese? De ce ar plati cineva pentru propria dezinformare si manipulare mai ales cand e facuta atat de grosolan? Nu are nici un motiv. Criza presei scrise este in fapt o criza a increderii; omul nu mai crede ca presa scrisa ii este de folos.

    • Reply
      prisacariu
      18 martie 2010 at 19:21

      iata, ai explicat de ce buscu nu are, totusi, dreptate

      • Reply
        pasiivorbelor
        18 martie 2010 at 21:31

        Spuneam ca intr-un fel are dreptate, dar nu ma identific cu toate argumentele lui.
        Sunt de acord cu el asupra analizei care o face presei, a avut momente cand ar fi putut deveni intradevar o forta dar a ratat.
        Sunt de acord cand spune ca ziaristii de dupa ’89 erau mai degraba o adunatura decat o breasla.
        Nu sunt de acord ca problema ar fi inteligenta jurnalistilor. Desi sunt destui batuti in cap (ca in orice meserie) problema este de lipsa de profesionalism (educatie + deontologie). E preferabil un ziarist cu o inteligenta modesta care scrie un articol onest decat un geniu sofist ce scrie la comanda.
        Nu sunt de acord ca ceea ce lipseste este jurnalismul de „sclipire”. Nu cred ca cititorul se asteapta sa fie uimit de talentul oratoric al jurnalistului, mai degraba ar prefera o informatie corecta/utila si o atitudine predictibila. Sunt jurnalisti care stapanesc bine arta scrisului dar ei s-au perimat pentru ca s-a simtit ca isi pierd obiectivitatea.
        Nu cred ca Academia Catavencu a facut „un fel de presa si ceva in plus”. A facut doar un fel de presa, ziarul pamflet e doar o specie a presei ce are ca tinta un tip specific de cititor si nu cititorul „mediu”. Acel „plus” de care vorbeste Buscu (inteligenta + idei noi) nu este lipsa majora a presei romanesti. Mai degraba as spune ca e lipsa informatiei utile.

  • Reply
    lm
    18 martie 2010 at 20:25

    bjane,
    uneori esti prea subtila ca sa pot avea replica….de aceea(in loc sa te bag in seama pe tine) ma bag singur in seama.
    multumita?

    • Reply
      baby jane
      19 martie 2010 at 8:53

      ieiiiiiiiii. multumesc….cred

  • Reply
    Onisia
    19 martie 2010 at 0:02

    Oare dl. Buscu cand si-a dat seama ca n-are cu cine sa faca presa in tara asta? Cand era sef la Cotidianul nu s-a prins ca ziaristii sunt handy? Sau cand era director de programe la Realitatea nu a observat ca subalternii lui sunt „lipsiti de inteligenta-talent-creativitate”? Sau a vazut si a tacut din gura ca sa-si incaseze salariul de jde mii? Putea macar sa-l averizeze pe Vantu sa nu sparga aiurea sute de milioane pe niste chestii „lipsite de aura”. Macar acum sa-l anunte pe noul lui sef Cosmin Gusa, sa nu transpire bietul rusofil degeaba!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *