Urzica

Un cititor al blogului îmi scria azi că, după două numere de Kamikaze, scorul e 2-0 pentru noi, cei care am plecat. Același cititor mă întreba dacă meciul ăsta se joacă pe sistemul 2 din 3 sau 3 din 5. Răspunsul e că nici nu contează. Pentru că, de fapt, nu e nici un meci. Am cumpărat azi revișta foștilor mei colegi. Nu mai e Academia Cațavencu. E Urzica. Încă mai mișcă ceva pe umor, sau măcar încearcă, dar de două numere încoace nu mai conține informație. Ci doar niște texte însăilate, uneori din informații deja circulate de presa cotidiană, alteori marcate de obsesiile securistice ale unor reveniți. Ancheta din pagina 3 s-a transformat într-un soi de analiză rece și sleită a unor date deja publice. Iar bîrfele și-au pierdut orice zvîcnet și băltesc într-un conformism vecin cu plictiseala.
Trist, dacă vreți neapărat opinia mea.

You May also Like...

Cum poate proba Șova în instanță că sînt nebun?
17 septembrie 2012
Laszlo Borbely finanța PSD cu bani publici cînd era ministru al Mediului
25 mai 2013
EXCLUSIV Raportul MCV: Comisia Europeană, îngrijorată în special de atacurile politicienilor și presei politice asupra Justiției
20 ianuarie 2014
55 Comments
  • Reply
    mami
    24 martie 2010 at 19:08

    Da, Catalin, dar modelul asta e pentru elevati, pentru cei care au ramas cu impresia ca daca sunt vazuti cu un Cata subrat, brusc vor fi etichetati drep inteligenti.Eu nu stiu cat va mai tine minciuna ca poantele chinuite, pe care nu le inteleg si la care nu rad ma recomanda ca mare intelectual, cu simtul umorului foarte dezvoltat.

  • Reply
    Sergiu
    24 martie 2010 at 19:13

    Asta suna a intimidare? Am citit ambele ziare si in aceasta saptamina. Eu cred ca scorul e cam egal. Doua ziare fac unul singur. Asta e trista realitate. De la Catavencu lipsesc niste oameni, precum la Kamikaze se simte lipsa altora de la Catavencu, evident. Ati aruncat totul in aer. Trist este ca eu personal nu-mi permit sa cumpar 2 ziare. Asa ca, am sa aleg Catavencu , fiind mai conservator.

  • Reply
    Petre
    24 martie 2010 at 19:34

    Am cumparat si eu ultimul nr Catavencu. La Chisinau costa aproape un dolar. Nu mai e deloc ce a fost. Va asteptam si in Republica Moldova.

  • Reply
    dorel
    24 martie 2010 at 20:05

    sincer, nu citesc Catza decat pe net, dar si pe voi tot asa; ca un cititor impartial ce incerc sa fiu, parerea ta+parerea lui Sergiu = parerea mea, adica aveti amandoi dreptate – Kamikaze este clar mai proaspat, mai vanos si mai amuzant; sper ca baietii sa nu se demoralizeze repede daca vanzarile nu sunt deocamdata cele previzionate, pentru ca viitorul e al vostru; cei de la Catza au pierdut nu numai in cantitate, dar practic nu mai au umor, ziarul e insipid, se simte angajarea unui IT Morar (altadata un creier admirabil!) in ‘realitatile’ politico-financiare; Catzavencu raman deocamdata cu brandul (un mare castig!) si cu conservatorismul (sau comoditatea) unor cititori; va fi o lupta dura si, dupa parerea mea, pe termen lung; cred ca ambele reviste vor suferi un ‘facelift’ dupa aprox. un an de zile – Kamikaze pentru a creste mai repede, iar Catzavencu pentru a-si opri caderea, plecand de la faptul ca de fapt masa cumparatorilor este constanta.

    • Reply
      Mary
      24 martie 2010 at 20:37

      termen lung? un an zici? hmm.. la astia micii pe talonul de abonament perioada maxima e de 9 luni. iar la ailalti cat crezi ca sta judecatorul sindic pana sa le-nchida poarta? da’ poate am eu o zi proasta azi
      ps. termen lung = peste 3 ani; >1 an intra la termen mediu

      • Reply
        dorel
        24 martie 2010 at 21:18

        repet: razboiul cred ca va fi pe termen lung (5-10 ani, poate); dupa 8-9 luni – 1 an – 2 ani (nu pot sti exact, doar aproximez), ambele reviste vor suferi modificari destul de importante, din motive diferite, pe care le-am descris mai sus.

  • Reply
    dorel
    24 martie 2010 at 20:10

    … sau, ca sa fiu mai dur, Kamikaze e un Catzavencu pe sistem turbo.

  • Reply
    gicu
    24 martie 2010 at 22:07

    si nu esti deloc subiectiv, asa-i? 😀
    Parerea mea: dintr-o revista buna s-au facut doua slabute. Ce sa facem, deocamdata le cumparam pe amandoua, va intelegem ca sunteti la un nou inceput si voi si ei. Sper ca dupa ce se mai aseaza lucrurile sa fie doua reviste bune, ca e loc pe piata pentru amandoua

    • Reply
      prisacariu
      24 martie 2010 at 22:16

      nu, nu sint subiectiv. si am sa-ti spun si de ce:
      – departamentul de investigatii de la catavencu, asa cum a aratat el in perioada iulie 2006 – februarie 2010, a fost creatia mea. in aproape patru ani, nu a fost nici un proces pierdut si au existat exclusivitati care au scos revista in fata;
      – a fost pus pe picioare un departament de paparazzi politic care si-a facut treaba (hai sa ma refer numai la pozele cu nastase, srs si melescanu in vizita la patriciu, dupa primul tur al prezidentialelor si la pozele cu berceanu care-l plimba cu limuzina ministeriala pe buzaianu);
      – toti colegii mei de la investigatii, in afara de unul, sint acum bravi kamikaze: roxana jipa, alina moscalu, silviu apostol si inegalabilul alexandru cautis;
      – ce se intimpla, de doua numere incoace, la catavencu (repet: din punct de vedere al textelor de informatii, numai la astea ma refer) arata ca oamenii aia nu au nici cu ce, nici chef sa faca presa.
      p.s. aseara, realitatea tv a citat un subiect din „kamikaze”. ceea ce arata clar ca sintem o revista slabuta, daca ne citeaza pina si trustul din care am plecat

    • Reply
      Mary
      24 martie 2010 at 22:23

      Kamikaze nu e slabuta. e chiar buna. eu am ras azi citind-o (si am avut o zi proasta rau). in plus, e si consistenta in informatii relativ la AC. e loc de amandoua si sper sa reziste amandoua, pentru ca vreau ca cea pe care o prefer acuma sa simta competitia si sa fie permanent „turbo” 🙂

  • Reply
    Palmela Andreson
    24 martie 2010 at 22:22

    Ma si distreaza cititorii care fac declaratii de fidelitate fata Catavencu pe bloguri. E frumos din partea lor, n-am ce zice! Ei nu au auzit ca Catavencu este in insolventa si „reorganizare”. Adica FALIMENT copii, sa fim bijne intelesi! Catavencu va urma cat de curand calea luata de Cotidianul, Business Standard, Ziua, Gardianul si celelalte publicatii eoliene. Tare sunt curios daca isi vor lua salariile luna asta ca aia de la Ziua inca mai au de primit. Lectura placuta!

  • Reply
    Mary
    24 martie 2010 at 22:37

    dorele, mie-mi place de tine. da’ tie-ti place de pamela anderson? si daca da, ai citit de-a zis? esti de acord cu pam?
    ps: eu inca am abonament la business standard. oare sa-mi fac si la kamikaze?

    • Reply
      prisacariu
      24 martie 2010 at 22:47

      ti-ai facut abonament la business standard? sper ca a fost obligatie de serviciu:D

  • Reply
    Popa
    24 martie 2010 at 22:48

    Sper să se vîndă bine şi să aveţi succes. A venit datele? Cum merge vînzările? Am auzit că se epuizează de miercuri în unele locuri. E drept?

  • Reply
    Mary
    24 martie 2010 at 22:55

    da. imi trebuia pentru la munca. am ramas cu banii dati. bine ca mai exista zf-ul inca. am si la AC. de aia ma intreb daca sa-mi fac si la kmkz.

    • Reply
      prisacariu
      24 martie 2010 at 22:57

      pai, mai bine cumperi kmkz de la chiosc. asa cistiga toata lumea: noi ca nu-ti mai facem reducere la abonament, tu ca nu pierzi nici un ban daca dam faliment

  • Reply
    Mary
    24 martie 2010 at 22:58

    de fapt nu ma mai intreb. imi fac maine. pe sase luni, asa cum am zis. si va tin pumnii!

    • Reply
      prisacariu
      24 martie 2010 at 23:00

      sa fie intr-un ceas bun si sa dai de baut:D. si sar’naaaaa

  • Reply
    Mary
    24 martie 2010 at 23:03

    bine, bai, dau de baut. vin sa va aduc la redactie intr-o zi. da’ am mai zis aici ca fac pe sase luni. Prisacariu, nu esti atent la adresele de e-mail!!! mi-am pus si eu nume clar, ca sa diminuez stresul domnului Cucui…

    • Reply
      prisacariu
      24 martie 2010 at 23:10

      nici nu stii la ce te angajezi cind zici ca vii sa aduci de baut la redactie:D. da’ de-acu’ ai zis, comentariul e public, dopurile sint aruncate. barbosu, sa fii prezent!
      p.s. ba-s foarte atent, o alta cititoare

  • Reply
    Mary
    24 martie 2010 at 23:16

    banuiesc la ce ma angajez. si imi asum ce zic pt ca eu nu lucrez in presa si nici la stat. 😉

    • Reply
      prisacariu
      24 martie 2010 at 23:21

      buna asta cu presa, iti da dreptul sa plusezi cu o sticla!

  • Reply
    Mary
    24 martie 2010 at 23:21

    banuiesc ca stiu la ce ma angajez. si-mi asum ce zic, pt ca eu nu lucrez nici in presa si nici la stat 😉

    • Reply
      prisacariu
      24 martie 2010 at 23:27

      sper ca te platesc bine aia la care lucrezi, ca tocmai ai mai cistigat o sticla

  • Reply
    Mary
    24 martie 2010 at 23:32

    bai, tu umbli cu pixelu albastru. e o facatura pe undeva

    • Reply
      prisacariu
      24 martie 2010 at 23:37

      e mina lu’ basescu! e o facatura politica!

  • Reply
    tibi
    25 martie 2010 at 1:15

    multe beti!!!
    1)o sa se umfle ficatu’
    2) daca citeste Vacaroiu s-a terminat comedia, va suge ala si tusul din imprimanta
    ia apucati-o pe calea fumatului

  • Reply
    kostake
    25 martie 2010 at 2:23

    …bai, imi pare rau, da am facut un fel de foaie de parcurs, si, ori sunt obosit, ori nu stiu ce, insa am ras cu sunet doar la pagina a 16-a, la o poanta cu reclame etc.
    nene, e penibila banda aia desenata cu badea.
    vreti sa vina fanii lui sa va-njure si sa ramana agatzati de poante, ca mustele in hartia aia? ca asa deduc si din ce spunea dom’ mantzog. daca e asa, ma delimitez categoric, nu de snob, da aia sunt mai prosti 🙂
    bafta in continuare, cumparam, incurajam, observam, ca e si interesul meu sa am inca o sursa de infofun.

  • Reply
    Dina
    25 martie 2010 at 8:33

    Ma intreb cum de ati plecat voi tocmai cind Catavencu urma sa intre in isolventa. Eu personal nu cred in independenta voastra , ci in ambitia lui Basescu de a avea un Catavencu al lui. E ft clar unde e lupta. Stia ca Vantu are o sensibilitate ptr AC si tocmai de aceea a vrut sa i-o traga si cu ziarul. Si astfel s-a nascut Kamikaze in timp ce Catavencu intra in insolventa. Puteti sa va bateti cu pumnul in piept cit vreti, Kamikaze e vindut de cind era in fasa. Deci ce sa mai aleg? Un ziar al PD-L sau Unul al lui Vantu (deocamdata)?

    • Reply
      prisacariu
      25 martie 2010 at 9:30

      tu nu ai citit revista, asa-i? la kamikaze ma refer

    • Reply
      Mary
      25 martie 2010 at 10:15

      Dina, era momentul ca cineva sa o spuna direct. Stiam eu ca e mana lu’ baselu’. Baieti, ati fost devoalati! Chiar de la numarul 2. Si cum acuma sunteti despuiati de secret, puteti sa treceti pe labeunu si sa dezbateti in emisiuni

      • Reply
        prisacariu
        25 martie 2010 at 14:43

        eu am zis-o de aseara, de cind cu pixelu’ albastru

    • Reply
      soacra lu' geoana
      26 martie 2010 at 21:38

      Io zic amandoua ca am auzit ca Vantu se inscrie in pdl

  • Reply
    Ofelia
    25 martie 2010 at 10:20

    Dina, si daca Catavencu o sa ajunga in portofoliul lui Bobby? Ce-ai sa mai zici atunci? Ca Basescu are doua ziare de satira? Hai c-am glumit. Il ia Patriciu.

  • Reply
    andrei
    25 martie 2010 at 14:05

    Sincer saptamana asta voi sunteti praf si Catavencu mult mai buni. Saptamana trecuta a fost fix invers. E drept ca pe investigatii stati mult mai bine, dar citeste un interviu luat lui Nastase de Istodor si unul luat de Cautis. Vezi diferenta? Eu o vad. O bila alba pentru Augustin Julea.

  • Reply
    Marian
    25 martie 2010 at 14:50

    Catavencu a inceput sa aiba eleganta. Mi se pare cu 10 clase peste Kamikaze. Trebuie sa recunoastem ca e la un alt nivel. E de bun augur ca nu mai au atitea birfe, mondenitati, paparatzzi etc. Astea sa le faca tabloidele. Iar la investigatii, Cornel Ivanciuc, din 1990 si pina in 2006 ( adica vreo 16 ani), avea cele mai bune subiecte.

    • Reply
      prisacariu
      25 martie 2010 at 14:59

      marian, nu vrei sa stii de ce l-au dat afara pe ivanciuc. sigur, ma refer la ce nu s-a spus public. dar poti sa-l intrebi pe buscu. sau pe itm

      • Reply
        daniel
        25 martie 2010 at 15:49

        sa traiti… stim… informator, si pe bani…
        totusi asta nu schimba cu nimic ceea ce spune Marian, respectiv, da, avea cele mai bune subiecte la investigatii

        • Reply
          prisacariu
          25 martie 2010 at 17:38

          daniel, e parerea ta personala si nu vreau sa comentez. dar nu comentez doar pentru ca apreciez talentul literar al lui cornel ivanciuc. atit

      • Reply
        Aliodor
        25 martie 2010 at 16:21

        Nu cred ca pentru turnatorie la secu, asta se stia de ani de zile. Spaga?

  • Reply
    Andrei
    25 martie 2010 at 16:39

    Cataline, tre sa dau o bere(doo) ca mi-ati bagat comentariul in rubrica de pe ultima pagina cu comentariile despre primul numar.
    Numaru 2 mi se pare mai tare. de cumparat AC m-am lasat. cum a zis si cineva mai sus, banda desenata cu mircea badea mi se pare cam slabuta, da poate isi revine autoru’.

    • Reply
      prisacariu
      25 martie 2010 at 17:39

      se poate sa refuzam noi o bere, doo?:)

  • Reply
    Augustin Julea
    25 martie 2010 at 17:25

    Andrei,
    Multumesc si aveti rabdare.Acestui proiect nu-i vor trebui 20 de ani si nici munca a sute de oameni pentru a arata altfel. Dorinta noastra este insa,daca se poate, sa nu mai fim comparati cu altii.Stiu, deacamdata, e greu dar va asigur ca aici se incearca alt gen.

  • Reply
    Marian
    25 martie 2010 at 17:53

    Ce are talentul cu caracterul? Pe mine nu ma intereseaza asta. Dar chiar deloc. Sint oameni talentati care au fost turnatori. Au fost siliti sa faca asta. O buna prietena a devenit turnatoare, in urma unui chiuretaj. Au silit-o sa faca asta. Este un om deosebit. Dar in acel moment, asa s-a salvat. Ivanciuc este un talent incontestabil.

    • Reply
      prisacariu
      25 martie 2010 at 17:59

      pai, nici o legatura, asta spuneam si eu: ca-i apreciez talentul literar. si atit. la ala din carti ma refer, ca sa fiu si mai clar

      • Reply
        Aliodor
        25 martie 2010 at 19:53

        Hiim! Deci mai mult shpaga dacat turnatorie? Cu mult talent literar evident.

    • Reply
      soacra lu' geoana
      26 martie 2010 at 21:41

      da…si lui Ivanciuc tot de la un avort i s-a tras…..ptiiiii!

  • Reply
    baby jane
    26 martie 2010 at 8:47

    senzational! traiesc in casa cu o pisica kamikaze!
    ajung acasa miercuri seara si la un moment dat zic: hai sa ma apuc de ziare. De data asta incep cu AC ca sa fiu obectiva domle (data trecuta am inceput cu kamikaze ca n-am avut rabdare).
    Intind ziarul frumos pe pat, cand, deodata zdup! pisica pe ziar. Kamikaze nenica, no waring, no nothing. Zic, da-te bre d-aci sa citesc ziaru’. nimic, doar o privire de sictir. Trag de ziar, nimic, aceiasi privire de sictir. Zic, hai ma sa nu deranjez animalu… l-am citit pe Kamikaze.
    Pe AC inca nu l-am citit, dupa ce l-a eliberat matza kamikaze (in urma unei diversiuni culinare). m-am oprit la bule, care au fost mai searbede decat o clatita de post. nu mai cumpar AC.
    intrebarea e: cu cat o platiti pe matza mea sa fie kamikaze si mai ales de ce n-apare in componenta redactiei?

    • Reply
      baby jane
      26 martie 2010 at 15:55

      *warning
      asta ca sa fie 50 de comentarii 🙂

      • Reply
        AntiGelu
        28 martie 2010 at 4:46

        ce rasa e matzomana matale?
        Maine coon sau norvegiana de padure?
        Romaneasca de bloc?

      • Reply
        baby jane
        29 martie 2010 at 8:01

        ie ieuropeana street-smart 😛

  • Reply
    Foști coledzi, scuze! « prisacariu
    16 aprilie 2010 at 21:35

    […] Ziceam că sînteți slabi. M-am înșelat. De fapt, voi sînteți foarte buni. Dar sînteți tot timpul “sub rezerva confirmării de către administratorul judiciar” (cum se vede și mai jos). Care, firește – cîtă dramă! – nu vă înțelege nici glumele geniale, nici anchetele exclusive. Așa că voi le rescrieți, mai prost, pe înțelesul lui, doar-doar le-o confirma. Vă urez, dragi colegi, să scăpați cît mai repede de administratorul ăsta judiciar care nu înțelege geniul ingineriilor financiare din spatele revistei. Citiți-ne numărul următor, o să vedeți ce poate face o revistă fără moguli care nici nu e în insolvență. […]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *