Numărul corect de alegători români: peste 19 milioane

Curtea Constituțională și-a luat un răgaz de 40 de zile, cît să nu-și strice concediile membrii ei, ca să verifice dacă în România sînt au ba 18,2 milioane de votanți. Dar de ce vorbim noi de DOAR 18,2 milioane de cetățeni români cu drept de vot? Da, știu, asta a fost cifra comunicată oficial de Interne Biroului Electoral Central: 18,292 milioane (documentul) de alegători la referendum.
Foarte interesant, însă, este că aproape același număr de alegători a găsit Internele și la alegerile locale care tocmai au avut loc. Mai precis, 18,3 milioane de votanți (documentul).
Așa, și? Nu e normal? Păi, nu e. Pentru că (MARE ATENȚIEEE!!!), la locale au votat numai cetățenii români cu domiciliul în România (conform legii). În timp ce la referendumul pentru demiterea lui Băsescu au votat și românii cu domiciliul în străinătate (tot legal).
Ce înseamnă asta? Că, pe lîngă cele 18,292 de milioane de votanți din țară, Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) trebuia să mai adauge la numărul de votanți încă niște sute de mii, dacă nu peste un milion sau poate chiar mai mult. Deci, s-ar ajunge la un total al alegătorilor înscriși pe liste de peste 19 milioane.
Șoc? Groază? Nu, avem probe. Iată, de exemplu, legea 35/2008, referitoare la alegeri. Care spune așa, la articolul 26, alineatul 1: „Listele electorale permanente pentru subdiviziunile administrativ-teritoriale de pe teritoriul național se întocmesc de către primarul comunei, orașului sau municipiului ori al sectorului municipiului București, după caz, pe baza datelor și informațiilor cuprinse în Registrul electoral și comunicate primarului de către biroul teritorial al Autorității Electorale Permanente care funcționează la nivelul județului pe teritoriul căruia se află localitatea. Listele electorale permanente ce cuprind cetățeni români cu domiciliul sau reședința în străinătate se întocmesc de către Autoritatea Electorală Permanentă și vor sta la baza delimitării secțiilor de votare ce vor fi organizate în străinătate” (sursa).
Să repetăm pasajul relevant: „Listele electorale permanente ce cuprind cetățeni români cu domiciliul sau reședința în străinătate se întocmesc de către Autoritatea Electorală Permanentă și vor sta la baza delimitării secțiilor de votare ce vor fi organizate în străinătate„. Și să reținem formularea magică „listele electorale permanente ce cuprind cetățeni români cu domiciliul sau reședința în străinătate”. Păi, ați auzit de vreo listă electorală permanentă în străinătate? Nu, nici vorbă: guvernul Ponta le-a transformat în liste suplimentare la acest referendum, tocmai CA SĂ NU SE ADUNE la lista permanentă a românilor cu domiciliul în țară. Și, deci, să nu crească numărul total de alegători, astfel încît și jumătate din ei, cît e nevoie să valideze referendumul, să fie în jur de 9,5 milioane sau peste.
Așadar, aștept lămuriri de la Guvern și de la AEP: ce s-a întîmplat cu listele permanente de români cu domiciul în străinătate? De ce acestea nu există, deși sînt cerute expres de o lege? De ce Biroul Electoral Central nu a luat în calcul aceste liste permanente cu români domiciliați în afara României?
P.S. Hotnews.ro a săpat un pic mai departe decît mine și a aflat că, de fapt, premierul Tăriceanu (nu premierul Ponta) a transformat listele electorale permanente cu români domiciliați în străinătate în liste suplimentare.

You May also Like...

Huooo, părtinitorilor care nu sîntem!
17 februarie 2011
Atenție, paparazzi: Liiceanu se duce sîmbătă la BCU!
9 decembrie 2010
Elena Udrea: adio, îți pică frunza! Aia veștejită de impostură din start
31 martie 2013
91 Comments
  • Reply
    MS
    3 august 2012 at 5:33

    Felicitari!
    Ma tot miram de ce nimeni nu sesizeaza acest lucru. Bate-te pentru acest adevar! Repeta-l public ori de cite ori poti!
    Poate afla si dl chestor dr. Constantin Manoloiu, director al Directiei pentru Evidenta Persoanelor cum e cu cetatenii romani cu domiciul in strainatate si ce drepturi au!

  • Reply
    mihai
    3 august 2012 at 8:32

    Bine punctat Catalin!

  • Reply
    nicolae
    3 august 2012 at 9:21

    La ce categorie bagam extraterestrii, omuletii verzi si balaoachesi care se dau cu farfuriile, care au debarcat in Vrancea si Oltenia? Ca’ plm nici pe astia nu i-a numarat nimeni. Daramite sa-i renumere? Sova ce zice?

  • Reply
    george
    3 august 2012 at 10:06

    unde este cifra avansata de 18,92 mil ? ca linkul ne duce la 18.23

    • Reply
      prisacariu
      3 august 2012 at 10:08

      scuze, greseala mea: e 18,29, nu 18,92. am corectat

  • Reply
    george
    3 august 2012 at 10:08

    asta cu 19 mil este dezinformare…din pacate

    • Reply
      unQjohn
      3 august 2012 at 22:51

      Citeste cu atentie tot textul lui Catalin, dar cu mare atentie. Totul este logic si argumentat cu pasaje din lege. Daca nu-ti convine ce citesti la un moment dat, presupunand ca pana acolo ai inteles, calmeaza-te, respira de trei ori, bea zece inghitituri de apa rece, apoi continua cu cititul. Cand te enervezi iarasi, repeta reteta, si tot asa pana la sfarsit. Daca nu-ti convine nici atunci, abtine-te.

  • Reply
    neamtu tiganu
    3 august 2012 at 10:25

    scuze, off topic, pt. android http://www.piratenpartei.de/wahlen/

    • Reply
      androidul cu sobolani
      3 august 2012 at 14:34

      🙂
      dom’le, pai regiunile alea’s probabil precum ialomita, giurgiu si teleorman. slaba argumentatie, bine totusi ca nu v-ati facut avocat.

  • Reply
    eugen
    3 august 2012 at 10:28

    foarte bine punctat! mi se pare inadmisibil si intolerabil ceea ce se intampla in romania. se stie foarte bine ca judetele fruntase la vot( teleorman, olt, mehedinti) au o populatie in majoritate rurala, orasele resedinta de judet sunt f mici iar din cei ce stau la tara multi sunt plecati in afara romaniei. imposibil de atins un asa prag in conditiile in care cei ce sunt plecati afara nu se mai intorc in nr asa de mare in vacanta in romania datorita crizei. asta pentru cazul in care usl va spune ca multi din aceste judete au votat in tara pt ca erau in vacanta. sunt ahtiati dupa putere si uita ca mai sunt 10 mil pe care cineva trebuie sa ne reprezinte. nu sunt legitimati prin nimic sa conduca o tara cu votul fraudat a 3 4 mil( restul pana la 7,5 mil este poveste). acum mai mult ca oricand imi doresc ca europa sa le dea o palma celor 2 inganfati si infatuati care s-au cocotzat in fruntea tarii!

  • Reply
    judit gherghiteanu
    3 august 2012 at 10:31

    si eu ma mir, nimeni nu vorbeste de listele cu romanii care s-au dus sa culeaga castraveti si sa trimita banii acasa, la neveste si copii, si care ajuta romania, dupa cum ne-a explicat Isarescu, cu apx. 2 miliarde de euro per an. Frumos le-am multumit, stergindu-i din liste. dar sa ne miram din partea celor 7.5 milioane , care accepta orice magarie, de la plagiat la incacarea constitutiei si aruncarea romaniei din ue?

    • Reply
      judit gherghiteanu
      3 august 2012 at 10:34

      pardon, am vrut sa zic „incalcarea constitutiei” nu ca ar fi mare diferenta

      • Reply
        Horia
        3 august 2012 at 21:55

        pardon, nu sunt doua miliarde, ci erau intr-o vreme 5 miliarde de euro, si acum sunt vreo 3-4 (din cauza de criza). Deci romanii din strainatate participa la un PIB total al tarii de circa 120 miliarde euro (conf. cifrelor din 2010). Deci e vorba de oamenii care aduc cam 4-5% dn PIB. Adica foarte mult. Sa ne gandim ca firme uriase ca Petrom aduc si ele doar 2-3% din PIB (Conf. unei cifre din 2009). Si Petrom e cea mai importanta firma romaneasca (ma rog, statul roman nu mai are decat 20% din petrom, avusese 50% dupa vanzarea ei catre OMV).

        • Reply
          bazel09
          4 august 2012 at 8:53

          Pardon! Pe vremea când economia neamului Căcărăilor duduia aceştia se lăudau cu un transfer oficial de bani de la căpşunari şi culegătorii de castraveţi în sumă de 8 miliarde euro spre Românica!

  • Reply
    muller
    3 august 2012 at 10:40

    dar pe guvern, cine il trage la raspundere? Basescu stie raspunsul, dar nu mai are cum sa ne arate, ca l-au lasat baietii in concediu pana in septembrie.
    totusi, poate o sa fie demisia de onoare a guvernului plagiatorului de rang international, dottore ponta, desigur, daca mai are onoare!

    • Reply
      me
      3 august 2012 at 12:39

      Onoare la Ponta? Exclus! Ponta e o combinatie de minciuna si tupeu 100%, nu mai e loc de onoare.

      • Reply
        Adrian
        4 august 2012 at 17:11

        De parca ar putea vorbi cineva de onoare la ceteteanul ala in tricou albastru..de cand apare public asa de des, eu nu vad decat un schizofrenic cu microfon.

  • Reply
    june
    3 august 2012 at 10:43

    🙂 Verisoarele mele sunt trecute pe lista cu alegatori,dupa mine,deoarece purtam acelasi nume de familie,le-am vazut pe liste,acum si alta data,la votare.Sunt cetateni romani,dar locuiesc si muncesc in strainatate si nu s-au nimerit niciodata,in ultimii ani,la vreo votare in tara.In schimb au votat in strainatate.Asta la ce categorie intra? Ar trebui sterse din listele din tara sau cum? Sunt convinsa ca sunt foarte multi in situatia asta.

  • Reply
    Loredana
    3 august 2012 at 11:15

    Observ ca acest blog si comentariile aferente sunt dedicate slavirii dictaturii basiste,probabil ca voi ATI dus-o foarte bine.Revenind la subiect ,in primul rand trebuie umblat la acea suma de 18 mil de votanti in tara ,care nu mai sunt 18 ,ca o parte din ei au murit!!!!acea cifra e din 2002 ,de cand bunicii mei traiau. Inca un lucru pe care vreau sa-l subliniez e ca parerea Europei nu inseamna doar a Germaniei ,guvern al carei tari nu este prea iubit de nemti. Pe langa Germania mai exista si alte tari,consultati atlasul,tari care sprijina alta viziune,decat cea a austeritatii.

    • Reply
      prisacariu
      3 august 2012 at 11:26

      :))))

      • Reply
        Loredana
        3 august 2012 at 11:37

        nu vad ce ar fi atat de amuzant,pe mine nu ma intereseaza cine vine la conducere ,important e ca Basescu si gasca lui Videanu,Berceanu,Udrea,Blejnar si multi altii sa nu mai suga din tara,bani pe care i-am imprumutat si pentru care si fii-tu o sa plateasca.

        • Reply
          Loredana
          3 august 2012 at 11:43

          doar pentru unii a fost greu, partea cealalta si-a plimbat pitipoancele la mall,au spart banii in club si au ars-o pe la mare week-end de week-end.ma intreb cati din voi mai sunt cinstiti ca sa mai radeti de altii?

          • prisacariu
            3 august 2012 at 11:47

            eu ma intreb daca unii comentatori inteleg cit de ridicoli sint

          • Loredana
            3 august 2012 at 12:00

            si eu ma intreb cum de unii sunt atat de ingusti la minte incat daca nu au argumente incep sa jigneasca si nu accepta a second opinion :)) Asta e domnule/a Prisacariu

          • prisacariu
            3 august 2012 at 12:02

            draga, incearca sa citesti ce scriam si inainte sa ajunga ponta la putere. si dupa aia mai vorbim de argumente

          • neamtu tiganu
            3 august 2012 at 12:35

            domn Prisacariu incearca o demonstratie prin reducere la absurd. care trebuie sa recunosc are o anumita logica aritmetica, da, e adevarat celor de la locale ar trebui sa li se adauga cei din strainatate, asa ar fi normal si logic, daca listele ar fi corecte si actualizate, s-ar ajunge insa la o absurditate, ca nr. electoratului ar fi de peste 19 mio, adica mai multi decit acum citiva ani, in conditiile in care populatia scade atit prin demografie cit si prin plecari.
            Cocluzia demonstratiei lui Prisacariu ar trebui sa fie ca listele sunt eronate, ca listele nu pot fi actualizate si deci ca nu se poate stii care e nr. real al electoratului. Drept urmare acest criteriu nu poate sta la baza validarii referendumului.

          • prisacariu
            3 august 2012 at 12:41

            iata, ne intelegem:). ce stim despre listele electorale e ca, se pare, nu stim nimic, de fapt

          • muller
            3 august 2012 at 12:55

            se rezolva cu o ordonanta de urgenta…

          • Marilena
            3 august 2012 at 17:41

            „eu, ca prim-ministru al acestei tari, dau o ordonanta de urgenta prin care declar ca numarul de cetateni romani cu drept de vot este 7.5mil, cei care sunt membrii USL. am zis”. hahaha ;p

          • blackman
            3 august 2012 at 15:41

            @ catalin prisacariu, cresterea la 19 mil in conditiile scaderii demografice SE JUSTIFICA!!!
            Baselu a dat cetatenie la tot poporul! Fie el moldovean sau de alta sorginte. Din cate stiu eu, sunt 5-6 mil de moldoveni peste Prut. Cati s-au cetatenit in ultimii ani? Plus „decreteii” nostri…

          • prisacariu
            3 august 2012 at 15:43

            corect:)

          • mihai
            3 august 2012 at 16:04

            nu e adevarat ca numarul votantilor nu poate creste in cazul scaderii populatiei. Doar ca acea crestere nu poate fi prea mare. In cazul unei populatii imbatranite, in care procntul copiilor este foarte mic, populatia cu dret de vot poate creste pe parcursul unui deceniu, doua, chiar daca sporul e negativ. dovedeste ca populatia e imbatranita dupa o perioada de natalitate crescuta. efectul imbatranirii poate fi vizibil abia dupa o generatie, prin scaderea numarului de votanti.

          • judit gherghiteanu
            7 august 2012 at 17:18

            prin plecari nu scade numarul votantilor, domnule 50 IQ, tocmai ti s-a explicat ca aia de se duc( la munca, la studii) nu se scot din lista permanenta, doar daca renunta la cetatenie. Si inainte de citiva ani deasemenea cei plecati nu erau trecuti… Despre actualizare, in Ardeal s-a tinut actualizarea la zi; poate in teleorman nu, dar cu intentii…Si mai am o noutate: cei care se duc in UE nu isi iau nici o alta cetatenie, pentru ca e greu si nu au nevoie, fiind cetateni europeni…acuma o sa se schimbe asta, datorita oamenilor de bine…

          • Loredana
            3 august 2012 at 12:02

            dar mai mult inclin catre un ‘el’

      • Reply
        Loredana
        4 august 2012 at 17:28

        Observ ca mi se atribuie anumite afirmatii pe care nu le-am facut.1.ideea nu este ca statul sa taie salarii,pensii etc pentru a reduce cheltuielile publice,ci sa realizeze o restructurare in aparatul de stat ,adica un ex exact :exista doar o asistenta medicala pe 3 departamente,pai de ce sa-i tai lui aia salariu,care oricum e vai de steaua lui dar platesc 3 directori\manageri la logistica.Problema principala nu este la baza piramidei ci in varful ei,sunt multi care stau in birou degeaba. De asemenea ,economia trebuie stimulta,IMM in situatia crizei nu trebuiau sa plateasca impozit forfetar Iar investitile straine trebuie atrase printr-un tva mai mic pe anumite piete.Statului ii convine mai mult sa primeasca bani din taxele de impozit din partea salariatului decat sa-i plateasca somaj si sa-l tina in casa.
        Al doilea lucru pe care il semnalez este ca intradevar in mod normal mortii ar trebui inlocuiti cu cei peste 18 ani ,dar va informez ca natalitatea in Romania este negativa si nu are cum sa se pastreze acelasi numar.Ca sa nu mai vorbim ca populatia este una imbatranita ,de aceea platim pensii mai mult decat este normal ca proportie din populatia activa.Listele electorale trebuie realizate cu o exactitate mai mare,precizie in privinta celor care mai sunt sau nu in Romania ,sau daca mai au drept de vot.
        Al treilea lucru pe care vreau sa-l subliniez este dreptul meu sa-mi exprim opinia fara sa fiu jignita in legatura cu optiunile politice,am afirmat inca de la inceput ca vreau sa scap de Base si ai lui,nu am precizat pe cine vreau la conducere. Trebuie sa invatam sa ascultam opiniile celorlalti. Din cateva afirmatii imi dau seama ca sunt oameni mai mari ca mine ,dar mai mici intelectual.

    • Reply
      muller
      3 august 2012 at 12:53

      da, probabil Loredana se gandeste la China, Cuba, Coreea de Nord, Rusia, Venezuela, tari cu o bogata traditie in austeritate pentru proletari si lux pentru demnitari…

      • Reply
        Loredana
        4 august 2012 at 17:52

        nu draga muller,vorbeam de cealalta parte a Europei,nu doar Germania, care nu sustine o austeritate atat de accentuata,un exemplu Franta incepe sa se opuna ,Spania ,Polonia,e adevarat ca au avut scaderi salariale dar nu au atins si sectorul privat atat de rau. Bulgaria ,vecina noastra ,avea tva de 9%,cand noi de 24%,ai idee cate firme de la granita si-au mutat sediul social in Bulgaria? sau asta nu a fost o pierdere la bugetul de stat al Romaniei?poate nu foarte mare dar a existat,ca sa nu mai vorbim de alte taxe stupide.Asa au disparut multe firme mici,le-a inecat efectiv si au ramas doar companiile foarte mari care din lipsa concurentei,pe anumite sectoare,au impus propriile reguli.

    • Reply
      eugen
      3 august 2012 at 13:03

      loredana ai simtul ridicolului? eu cred ca nu!!!! te sfatuiesc sa treci de la lectura ziarului Libertatea la ceva mai evoluat! cred ca pt tine Cancan e ceva deja prea mult! oricum esti simpatica si aduci o pata de culoare! altfel totul ar fi prea monoton:)))

      • Reply
        prisacariu
        3 august 2012 at 13:04

        ei, hai, nu fi și tu răutăcios…

        • Reply
          eugen
          3 august 2012 at 17:16

          hahahaha uite ca sunt cu gibonii usl-isti! na, ca m-a dezbracat de caracter! deh ce sa ii faci sunt un roman plecat din tara de vreo 10 ani si vad ca deja nu mai contez! se pare ca doar miliardele trimise de romani de afara au contat pt romania!

      • Reply
        Loredana
        4 august 2012 at 19:06

        La limbajul pe care il aveti si modalitatea de exprimare , se vede ca in cazul dumneavoastra nici macar ziarul nu-l cititi :)))Eu nu citesc ziare pentru ca niciunul nu prezinta realitatea obiectiv , citesc carti , beletristica , daca aveti nevoie o sa va recomand cateva cu mare placere.

    • Reply
      broscutzacupar
      3 august 2012 at 13:39

      Normal ca a murit lume din 2002 incoace, dar nu ti se pare logic faptul ca adolescentii de atunci poate un implinit 18 ani intre timp ? Si deci numarul lor se ADUNA

    • Reply
      me
      3 august 2012 at 13:52

      Da, mai exista si alta viziune decat cea a austeritatii, si anume cea a inflatiei si este imbratisata in special de tarile care produc mai putin decat consuma. Desigur modelul grecesc pare foarte tentant: salarii la stat ca-n occident, (ne)munca si (lipsa)productivitate ca-n orient. Inteleg ca preferati inflatia austeritatii. Austeritatea presupune ca statul sa isi reduca din cheltuieli pentru a nu mai consuma mai mult decat produce. Daca se reduc salariile, statul iti ia o parte din veniturile viitoare, dar nu se atinge de economiile tale, lasa mediul privat sa se se dezvolte atat cat ii permite punga (nu-i baga mana in buzunar), pentru ca in viitor sa produca mai multa valoare. Daca statul recurge la inflatie iti taie automat din orice venit viitor (ca oricum n-are de unde sa-ti dea mai mult decat are), dar si din economii (adica venituri din trecut) un procent egal cu rata inflatiei. Inflatia (pe care am experimentat-o din plin in anii 90) inseamna ca statul sa plaseze brusc datoriile pe care nu le mai poate plati in carca intregii populatii: de ex. desi statul nu are bani pentru a plati pensii si salarii la un anumit nivel existent pana acum se apuca si tipareste bani (care n-au nici o acoperire reala) pretinzand ca ar avea. Daca tu ai face acelasi lucru, ai fi acuzata ca plasezi bani falsi pe piata, dar statul avand tiparnita oficiala are voie. Inflatia e mai usor digerata de populatie (care nu stie dinainte ce i se pregateste decat atunci cand faptul e deja consumat – au crescut preturile si veniturile au ramas la fel sau au crescut mult mai putin) desi e mult mai nociva pentru economie. Pentru guvern inflatia e mai comoda deoarece nemultumirea populatiei nu se va indrepta exclusiv catre guvernanti (cum se intampla in cazul austeritatii) ci si catre producatori si comercianti (parte a sectorului privat) care vor fi vazuti de oamenii cu gandire mai superficiala ca principali responsabili pentru cresterea preturilor.
      Eu, desi sunt bugetar – deci „mi-a furat salariul” :(( – intre inflatie si austeritate aleg raul mai mic – austeritatea, pentru ca macar nu loveste puternic in dezvoltarea sectorului privat, care produce de fapt cea mai mare parte a banilor (din care plateste taxe si impozite) din care sunt si eu platit pana la urma. Daca nu-s multumit cu salariul de bugetar, dar sunt competent, nu ma impiedica nimeni sa merg sa lucrez in mediul privat si sa castig bani mai multi (desi multi bugetari s-au simtit ofensati de o asemenea propunere).

      • Reply
        eugen
        3 august 2012 at 17:18

        o lectie perfecta de economie de piatza! tu crezi ca a meritat sa explici asta in conditiile in care panselutza si dottore se orienteaza catre stilul rusesc? nici macar chinez macar pt ca aveam o sansa:)))

    • Reply
      Dora
      3 august 2012 at 16:56

      Copila, locul celor morti e luat de cei care implinesc 18 ani. Sunt cei nascuti imediat dupa revolutie. Ca sa nu mai zic de zecile de mii de moldoveni care au obtinut si ei cetatenie romana. Acu’ eu inteleg iubirea de partid uselist, dar chiar sa ne renegam compatriotii, sa pierdem fonduri care se dau proportional cu populatia, statut de municipiu, nr. de consilieri care de abia au fost votati, ca sa nu mai vorbesc de tot scandalul care e posibil sa sperie FMI (ala care ne da banuti) pentru o toana de lider vremelnic, nu-i prea mult, chiar si pentru voi? Ia gandeste si cu capsorul prpriu, nu doar dupa indicatii pretioase!

      • Reply
        Loredana
        4 august 2012 at 18:09

        dora,draga doamna, eu nu mi-am exprimat iubirea fata de niciun partid ,imi exprim doar dezacordul fata de guvernarea Basescu Boc,ca ce a fost dupa nu mai conteaza.Eu nu am prins perioada before revolution intr-o stare lucida dar stiu ca se inmulteau ca iepurii,dupa revolutie lumea a cam luat-o razna si nu a mai facut 5 plozi ca nu o obliga nimeni,a mai scazut natalitatea.Daca ma gandesc bine numai din 2002 pana acum,cel putin la mine in familie au murit 3 oameni ca eu ,adica 1 persoana sa voteze.

        • Reply
          Loredana
          4 august 2012 at 18:17

          Iar fondurile si alte beneficii din partea Ue,nu s-au dat pe vremea lui ponta,diaconescu ,ionescu etc,s-au acordat pe vremea lui Basel,cu prefecti pdl,primari ,cine a avut de castigat de pe urma acestor liste?eu,tu,ala?si a facut ceva cu fondurile alea?grecii sunt ei falimentari dar sa dea dracu in autostrazile lor,pai aia au asfalt pana si intre livezile cu maslini.

    • Reply
      Alexandra
      3 august 2012 at 19:11

      Rusia, China…

  • Reply
    ciprian
    3 august 2012 at 12:09

    sa nu confundam alegerile locale cu referendumul, cat despre AEP, poate avea un interes sa intarzie intocmirea listelor permanente din strainatate. sa nu exageram totusi cu milioanele de romani din strainatate care ar trebui adaugati. ei figureaza pe listele din romania. vezi si http://cursdeguvernare.ro/alegeri-2012-populatia-scade-electoratul-creste-am-coborat-la-1904-milioane-de-locuitori-am-urcat-la-1831-milioane-de-votanti.html

    • Reply
      prisacariu
      3 august 2012 at 12:22

      tocmai, ca nu confund. lista de la locale trebuie sa contina mai putini alegatori decit cea de la referendum. e si logic: la locale voteaza doar romanii cu domiciliul in romania, la referendum voteaza si romanii cu domiciliu in strainatate

      • Reply
        Marilena
        3 august 2012 at 17:22

        dar stiti ca numarul de consilieri a crescut? stiti de ce? pentru ca populatia a crescut si, in urma cresterii populatiei au trebuit sa mareasca numarul de consilieri locali. acest nr. s-a modificat fata de cel de acum patru ani. si s-au folosit , la referendum, listele de la locale. daca a crescut nr de consilieri locali si, implicit, nr de locuitori, de ce toata lumea striga ca ne-am imputinat??? unde este logica??? eu nu o gasesc!!!! ajutoooor!!!!

      • Reply
        C
        4 august 2012 at 19:17

        Ba citisem de curand ca e vorba de ALTI alegatori, nu neaparat „mai putini”. Pentru ca lista de la locale include si cetateni STRAINI cu domiciliu in Romania.

  • Reply
    ielena
    3 august 2012 at 12:13

    in Ro lucrurile stau in felul urmator: pleaca ai nostri,vin ai nostri si noi ne uitam ca prostii! si cu asta am spus tot. simt ca am capul luat la strung!

  • Reply
    tan mo
    3 august 2012 at 12:16

    din pacate (pana acum am apreciat articolele dlui Prisacariu si sper sa o fac si in continuare) acest articol porneste de la o premisa eronata: aceea ca cetatenii romani care traiesc in strainatate au si domiciliul stabilit acolo. ori eu cred ca aceasta premisa nu este corecta. statistic vorbind (ar fi interesant daca cineva ar avea si date concrete/corecte) nu cred ca mai mult de 25% din cei stabiliti in strainatate au domiciliul acolo. e doar o supozitie.

    • Reply
      prisacariu
      3 august 2012 at 12:21

      nu toti romanii stabiliti in strainatate au si domiciliul in strainatate, dar o parte au domiciliul in strainatate. eu la ei ma refeream. si am si citat din legea 35/2008, sa fie clar ca nu e parerea mea, ci e vorba de date certe

      • Reply
        ania
        4 august 2012 at 1:13

        Am doi copii plecati in SUA. Unul are pasaport romanesc cu adresa de domiciliu SUA, unul pasaport romanesc si carte de identitate cu adresa la domiciliul parintilor din tara. Numai unul trecut in lista electorala.Si asta s-a intamplat imediat cand si-a facut pasaportul.

    • Reply
      eugen
      3 august 2012 at 13:11

      tan mo, sunt cetatean care traieste in strainatate! am domiciliul aici de 10 ani! sunt inregistrat la primaria de aici! ma intreb MAI roman stie asta? oricum raman cetatean roman. si iti garantez ca toti ce traiesc in strainatate sunt intr-o forma sau alta inregistrati la primariile oraselor sau satelor unde stau! si iti spun de ce: este unica modalitate de a beneficia de asistenta de sanatate gratis! este o lege europeana care garanteaza acest drept care este respectat de toate tarile. chiar daca esti ilegal ai dreptul la asistenta in orice tara din ue! este motivul pt care toti romanii ce traiesc in europa se regasesc inregistrati in baza de date a administratiilor locale aferente. lamurit?

      • Reply
        caro
        3 august 2012 at 23:28

        corectttttttt

    • Reply
      caro
      3 august 2012 at 23:27

      cum???
      unii traim aici de o viata
      cum crezi ,ca stam in strada??.

  • Reply
    jay
    3 august 2012 at 13:03

    Asta, cu 19 milioane de alegatori, e o gluma. Ar insemna sa fim, in total, 23.400.000. Ori noi nu cred sa fi fost vreodata atatia… Mai intrebati si dvs. vreun demograf, macar sa nu va lase sa scrieti enormitati.

    • Reply
      prisacariu
      3 august 2012 at 13:05

      sînt de acord cu tine: pare să fie o glumă. din păcate, nu e. e doar un calcul simplu aritmetic. care arată, scurt, că listele electorale sînt varză

  • Reply
    Mirela
    3 august 2012 at 13:54

    Eu il stiu pe Catalin Prisacariu de la TVR si intotdeauna ii ascult cu interes analizele. Daca un om gandeste cu mintea lui, azi in Romania inseamna ca esti un „ist”, nu conteaza de care.
    In primul rand, ca nu pentru toti oamenii din lumea asta a avea portofelul plin este dorinta suprema, nici mersul la mall nu este o dorinta suprema si multe altele nu sunt dorinta suprema pentru unii oameni din lumea asta.
    In ce priveste listele permanente, ar fi bine ca procurorii sa verifice listele dintr-o anume comuna din Teleorman (pentru cine este interesat o voi nominaliza) si cred ca o vor face si vor constata ca au votat si mortii. Morti care au fost inclusi pe listele permanente in locul unor vii. Iar acesti vii sunt persoane care in ultimii anii s-au mutat in acea localitate fie in urma casatoriei, fie s-au retras la pensie, fie au cumparat case in acea localitate. Pentru ca „baietii” nu au avut atata tupeu sa-i scoata de pe liste pe „bastinasi”. De morti erau siguri ca vor vota si vor aplica stampila pe DA, dar viii erau mai greu de controlat. Acesti vii cand au venit la vot au avut surpriza sa constate ca nu sunt in listele permanente, desi mai votasera si altadata pe listele permanente si au votat la referndum pe listele suplimentare, asa s-a ajuns la procentul acela aberant. De votul cu urna mobila a auzit cineva si cum s-a desfasurat el? De faptul ca batranii netransportabili nu au facut cereri de urna mobila, dar au fost vizitati de urna mobila? Si neregululile continua si sunt mult prea multe pentru a le prezenta aici intr-un spatiu atat de restrans.

  • Reply
    polimedia.us/fain
    3 august 2012 at 13:57

    Numarul corect de alegatori romani- peste 19 milioane — prisacariu…
    „Ce s-a întîmplat cu listele permanente de români cu domiciul în străinătate? De ce acestea nu există, deși sînt cerute expres de o lege? De ce Biroul Electoral Central nu a luat în calcul aceste liste permanente cu români domiciliați în afara Românie…

  • Reply
    mihai
    3 august 2012 at 14:09

    Nu stiu cum poti fi inscris pe o lista electorala permanenta, daca in localitatea de domiciliu nu se afla sectie de votare. Ma refer la cei domiciliati in strainatate. Daca va uitati pe saiturile comunelor italiene, sau chiar pe wiki, veti vedea ca au sectiune demografica, in care apar invariabil cateva zeci de romani (domiciliati oficial). Iar sectiile de votare au fost 56. E clar ca nu au fost sectii in orice comuna in care locuiesc si romani. Deci cam cum indeplinesti obligatia constitutionala de a oferi oricarui roman posibilitatea de a vota, cand omul trebuie sa se deplaseze zeci, sute de km in unele cazuri? Cum sa-l pui pe o lista electorala permanenta, cand sectia e la mama dracului? In Bologna a fost o singura sectie. Numai in Bologna sunt 7000 de romani. In Modena mai sunt 2500. In Imola sunt 1600. In Ferrara la fel. Daca adunam doar Provinciile Modena, Bologna, Ferrara, adunam lejer vreo 30.000 de romani. Si majoritatea are drept de vot. Imparte-i la sectia de vot. Cat ar trebui sa voteze pe ora? Cel putin 2000. Chiar daca stau in Bologna, cat trebuie sa ma deplasez sa votez? Deci cum pot fi considerati alegatori permanenti romanii din strainatate, atata timp cat actul votului nu este facilitat???

    • Reply
      prisacariu
      3 august 2012 at 14:21

      e corect ce spui, dar înscrierea pe o listă permanentă nu e condiționată de cît de facil e accesul la vot sau nu

      • Reply
        mihai
        3 august 2012 at 14:38

        ba eu cred ca esti inscris pe lista permanenta in functie de loalitatea de domiciliu. si mai exista constitutia care ofera niste drepturi alegatorului, si obligatia statului de a facilita votul. daca vorbim de liste permanente ar trebui sa existe niste criterii dupa care esti inscris e ele. asa, ca trebuie sa indeplinim o cifra, desigur, punem pe toata lumea pe liste permanente. insa obligatia constitutionala de a da tuturor posibilitatea sa voteze cum se indeplineste?

  • Reply
    Mihai
    3 august 2012 at 14:11

    La alegerile prezidentiale din 2009 au fost 18.303.224 cetățeni cu drept de vot, deci tot sub 19 mil.
    Cred ca varianta corecta este ca nu exista liste electorale cu romanii cu domiciliul in strainatate, acestia figurand tot pe listele din romania.

    • Reply
      prisacariu
      3 august 2012 at 14:22

      eu nu cred nimic, eu doar am citat dintr-o lege (35/2008) care spune că există liste electorale permanente pentru românii cu domiciliul în străinătate

      • Reply
        mihai
        3 august 2012 at 14:34

        exista aceste liste, dar cum le intocmesti? eu as pune pe acele liste, doar romanii domiciliati pe o anumita raza fata de secta de votare. sa zicem 5 km… daca trebuie sa te deplasezi interurban pentru vot, n-ai cum sa fi considerat alegator permanent.

  • Reply
    Bogdan
    3 august 2012 at 14:54

    Bine punctat, De retinut ca cetatenii romani cu domiciliul in strainate sunt cei care anunta acest lucru la evidenta populatiei si li se retrage cartea de identitate, ramanand doar cu pasaport romanesc. Am un prieten care e stabilit de multi ani in Olanda si a facut aceasta procedura, renuntand la buletin. In plus se adauga cetatenii romani care nu au avut niciodata domiciliul in Romania, cum sunt multi cei din Basarabia de exemplu. Probabil numarul lor total e de cateva sute de mii.
    Cei care au plecat pur si simplu ar trebui sa apara in listele electorale de unde au resedinta in Romania.

  • Reply
    Internele, oficial: nu există români cu domiciliul în străinătate pe listele electorale permanente « prisacariu
    3 august 2012 at 15:02

    […] ADAUGĂ listele electorale permanente cu românii domiciliați în străinătate (după cum spuneam aici). Așa e logic, așa e rezonabil, așa e de bun-simț. […]

  • Reply
    Liv St Omer
    3 august 2012 at 15:15

    Dl Prisacariu, sunteti un basist nerusinat, tot ce urmariti este sa ii bagati sulla in coasta Pontei si sa il salvati pe Basescu de la suspendare. Si, pentru ca vad ca nu vreti sa va trageti singur doua palme, o sa vorbesc eu la guvern sa dea un OUG sa va tunda, sa nu mai puteti aparea niciodata la B1. Eeeeee!!! Dar pana cand, sa mai slujiti dictatura basista, in tara asta? 😉
    Vorbind acum cu „pe bune”, ma intreb sincer daca si cata lume citeste blogul asta….ca, daca „greii PDL” ar vrea cu adevarat sa stearga dracului odata impresia de non-combat, asa cum au facut la ref’, la fel ar trebui sa faca si pana pe 12.09: numaratoare paralela. Si atunci sa vedem; ca altfel, derbedeii astilalti USL-asi, lasati de capul lor, stim de ce sunt in stare, stim si ce urmaresc, dpdv asta, totul e cristal clear.

  • Reply
    mara
    3 august 2012 at 17:17

    As mai adauga niste observatii, daca mi-e permis:
    USL prin vocea premierului si a presedintelui interimar minte cu nerusinare, din nou. Listele sunt de fapt actualizate.
    Altfel cum se explica faptul ca fata de alegerile locale unde au fost 18.315.880 de electori http://www.beclocale2012.ro/DOCUMENTE%20BEC/Statistici/_statistica_alegatori_pe_sectii_de_vot_locale_2012.xls, la referendum MAI a declarat ca sunt 18 292 514 ?
    E o diferenta de 23 000 de electori. Mai zice cineva ca nu-s actualizate listele? Pai daca nu-s actualizate cum au scos 23000 de oameni de pe liste intre 10 iunie si 29 iulie?

  • Reply
    Minimum 600.000 de români au fost scoși de pe listele electorale permanente « prisacariu
    3 august 2012 at 19:18

    […] permanente pentru românii cu domiciliul în străinătate în liste suplimentare (amănunte, aici). De unde știu că e vorba de minimum 600.000 de români? Mi-a comunicat, oficial, Ministerul […]

  • Reply
    Catalin
    3 august 2012 at 20:07

    Daca vei avea curiozitatea sa intri pe site-ul AEP in rezultatul final al referendumului la rubrica „total alegatori pe liste in strainatate” cifra este 0, deci nu avem intocmite de AEP (care apropo este condusa de o apropiata a familiei Basescu) liste electorale permanente pt cei din strainatate.
    Se cunoaste ca foarte multi din cei care sunt afara nu au anuntat autoritatile competente ca au domiciliul sau resedinta in strainatate si figureaza sigur in listele electorale permanente din tara. Asa ca alea 1-1,5 milioane de romani de afara (sau cati or fi ei) figureaza cu drept de vot in localitatea de domiciliu din Romania si nici nu au fost radiati de pe listele permanente din tara.
    Si chiar daca au anuntat ca au domiciliul sau resedinta in strainatate intrucat nu exista liste electorale permanente pentru cei din strainatate nu au unde sa fie inscrisi, dar nici nu pot fi radiati din listele permanente din tara, caci sunt cetateni romani si au drept de vot.
    O seara buna!

  • Reply
    Cristi
    3 august 2012 at 21:19

    Alta vrajeala ca cei cu buletinele expirate nu trebuie sa fie in liste de parca odata cu expirarea buletinului lea expirat si cetatenia si oricum CNP-ul se primeste la nastere in certificatul de nastere.
    Dc nu exista liste permanente cu romanii din strainate cele cateva mil.se poate colabora cu atoritatile din tarile respective si se afla imediat toate datele de abia atunci pot fi radiati din tara dar numarul va fi acelasi doar ca listele suplimentare din strainate vor deveni permanente.

  • Reply
    Cristi
    3 august 2012 at 21:24

    Vreo 3 mil de moldoveni au primit cetatenie in ultimii ani asta compenseaza scaderea demografica.

  • Reply
    Horia
    3 august 2012 at 21:57

    vedeti si postarea din blogul „La coltul strazii” e interesanta si ea, pe aceeasi tema! http://lacoltulstrazii.ro/2012/08/03/cateva-precizari-necesare-despre-listele-electorale/?like=1&_wpnonce=4afd815c99

  • Reply
    TLiviu
    3 august 2012 at 23:04

    pentru ca am o lene imensa(lipsa de timp)nsi nu stiu cum sa fac cat mai cunoscute cateva idei ,tzi cer scuze plasez aici o compilatzie despre asa ziszul mini recensamant de buzunar :
    Aug 02 2012
    comentariul pe HN:
    Parastasul democratiei romane(la 40 de zile)
    situatia in care a fost pusa Romania prin amanarea unei decizii este extrem de grava – la prima vedere e extrem de simplu -se actualizeaza listele si automat aproape avem decizia – schizofrenic acum ce poate urma ?:atat vor umbla la liste pana cand cvorumul va fi satisfacut? -v a fi un nou mic recensamant? sau se vor corecta corect -adica eventual se vor scade numarul celor decedati ,cei care care si au pierdut cetatzenia (sau au renuntzat la ea) -sa nu uitam cetateni romani cu domiciliu in strainatate nu si au pierdut dreptul la vot si se vor adauga eventual praspat cetateni romani si cei care au implinit 18 ani -alceva? Deci se poate lucra pe baza de date deja existenta operanduse aceste modificari .
    Sau.
    Se va efectua un nou recensamant? evident nu e posibil in 40 de zile-(Dmnl Dusa -ministru in rel…sustine aceasta cale ) -cine va efectua acest mic recensamant pe ce baze legale de cine ,cu ce etc- cum vor fi calculati romani din afara ?
    -Eu am sa comentez hotararea CCR de acum – e una dintre cele mai obediente -aplecate regimului actual, 40 de zile e enorm – mai bine il validau –
    Asta asteapte USL ul erodarea rabdari ? vor arunca vina pe PDL si pe dnul Basecu isterizand populatzia-sa nu uitam aparatul de propaganda? -m a uimeste naivitatea PDL ului extrem de precis la referendum dealtfel – ar trebui sa fie EXTREM DE VIGILENT -ma asteptam ca dupa referendum sa ne prezinte ceva imagini cu eventualele furtisaguri – ma rog nu au facut -o .E o datorie a lor PDL istilor sa scoata la iveala eventuale furtisaguri acum au timp (votul multiplu)- si sugerez domnului Basescu nefiind aparat de imunitate s a clarifice anumite aspecte .Trebuie mers cu analiza strategica PDL pana la absurd -adica impartirea sarcinilor de analiza pe mai multe paliere si sincronizarea compotamentului de impact media .Domnilor e o batalie .
    Aug 03 2012
    Comentariu pe HN:
    ieri intr un cometariu pe Hotnews am prevazut calea ce posibil o va urma USL (http://www.hotnews.ro/stiri-politic-12940218-vasile-blaga-nu-contestam-deciziile-curtii-constitutionale-intrat-etapa-doua-loviturii-stat.htm) – si am cerut cumva mult mai multa previziune din partea PDL -bineinteles eu sunt un neinsemnat cititor al HN nu am nici o pretentie .Sunt insa foarte mirat PDL nu isi da seama ca numarul -grosul diferentei contestate este dat de cetateni romani cu domiciliu in strainatate ? Nu a prevazut acest lucru ? nu e pregatit sa contracareze? -sunt cetateni romani cu domiciliu in strainatate au dreptul sa voteze doar la alegerile locale din tara de domiciliu -ei trebuie sa existe pe o lista -lista Bucuresti am impresia -PRECIZEZ inca o data :CETATZENI ROMANI CU DOMICILIU IN STRAINATATE AU DREPTUL SA VOTEZE DOAR LA ALEGERILE LOCALE DIN TARA DE DOMICILIU.
    aici se va da o lupta pe care nefiind explicita in lege USL o va folosi in favoarea ei -vor fi de neinduplecat -PDL nu va avea decat sansa de a contesta la CCR la si sa nu uitam parlamentul e in vacanta -parlamentul se va reuni pe 1 septembrie -am auzit ca intre timp se va devansa pe 31 aug decizia.
    revin -pe ce temei legal se va face acest mini recensamant ? procedura – verficare control -daca cel de la primarie va fi USL ist v a taia totul poate chiar strazi intregi.Fara temei legal adica o LEGE nu e poate realiza asa ceva oare v a aparea vre o noua hotarare de guvern -poate primari fiind autoritate locala v a refuza fara un temei legal nu se poate bate la usa oamenilor – un boicot al primarilor PDL ar bloca tot acest minirecensamant.-
    USL ul a ales calea aproape imposibila.
    revin -mi se v a reprosa ca aceste date sunt si in interesul lor sa fie bune – da intr o democratie reala da(mai bine zis acolo nu s ar fi intamplat asa ceva), acum e posibil sa fie raportate cifre false cu exact cat vor ei in minus -presedintele v a fi demis ,dupa demitere vor anunta ca eventual au facut cateva mici greseli si fara remuscari vor corecta cum vor ei datele – mie mi se pare ca in mod direct au organizat chestia asta -care v a fi invalida cred -fiind neserioasa fara baze legale- parca vor sa castige timp mult – interesant acest mic recensamant ar trebui sa fie realizat cu comisie de la toate partidel pentru a fi echitabil EU NU CRED CA PRIMARI USL VOR FI corecti -ce aberatzie toata aceste poveste!!!

  • Reply
    menorca
    4 august 2012 at 0:20

    La un moment dat, nu am mai parcurs toata lista de comentarii asa incit nu stiu daca cineca a pus problema urmatoare: cum se dovedeste ca ai domiciliul in strainatate? Daca declari domiciliul in alta tara capeti pasaport CRDS. Daca esti doar rezident, nu esti inscris practic nicaieri, nu ti se pune viza de flotant nici pe pasaport nici pe buletin. Ma rog esti inscris in registrele tarii respective, dar nu exista un registru consular cu cetateni romani cu resedinta in strainatate. Cu alte cuvinte, eu sunt in continuare pe listele permanente de la domiciliul meu din RO. Si rezulta ca ar trebui sa existe la consulate liste permanente cu cetateni cu pasaport CRDS, nu-i asa?
    In al doilea rind, la consulat voteaza si turisti romani prezenti in strainatate. Cu ei cum ramine? Sunt parte din cvorum sau nu?
    Nu mi se pare normal, asa cum se spunea mai sus, ca cetatenii romani din strainatate sa conteze pentru optiuni dar nu si pentru cvorum. Adica unii sunt mai egali decit altii???

  • Reply
    dan tulceanu
    4 august 2012 at 13:16

    Faptul ca numarul celor cu drept de vot creste , chiar daca populatia totala scade, nu este o aberatie deloc, si o sa explic de ce. Natalitatea a scazut, deci procentul celor sub 18 ani este mai mic acum decat acum 10 ani. Cu cat procentul celor sub 18 ani este mai mic, cu atat procentul celor cu drept de vot este mai mare. Exemplu : daca intr-un interval de 10 ani, procentul celor sub 18 ani scade cu 3% si numarul populatiei scade cu 2%, numarul celor cu drept de vot va fi mai mare cu 1% fata de cel de acum 10 ani. Este simplu.

    • Reply
      John
      4 august 2012 at 14:54

      Domnule Tulceanu, după logica dumneavoastră populaţia României ar fi de 19 milioane plus 3,5 milioane sub 18 ani egal 22,5 milioane, adică mai mulţi decât la recensământul din 2002 când eram 21,7 milioane, ceea ce este imposibil. Vă reamintesc că doar anul trecut s-au înregistrat pentru prima oară după decenii sub 200000 de naşteri. Vă reamintesc că populaţia României în 2011, conform recensământului, era de 20,4. Vina principală aparţine primăriilor care nu s-au obosit să actualizeze listele electorale din 2004 încoace. Referendumul trebuia să se desfăşoare fără cvorum impus. Dar asta e altă discuţie.
      P.S. Mai mult de 200000 de basarabeni cu cetăţenie română n-au cum fi din cei 4 milioane din Republica Moldova.

  • Reply
    John
    4 august 2012 at 14:25

    Dragă consătene,
    Problemă de matematică pentru preşedintele ales şi pentru tine: dacă populaţia României era de 20,4 milioane conform recensământului din 2011 din care cca. 3,5 milioane au sub 18 ani cât reprezintă cvorumul de 50 la sută plus unu? Iar dacă se scot din listele permanente electorale peste 500000 de votanţi care nu mai au domiciliul stabil în România de peste 12 luni (aşa am înţeles că e legal, nu garantez verdicitatea informaţiei) ce rezultat nou avem? Greu, greu de calculat pentru cei care stau zilnic în gură cu lovitura de stat şi cu frauda uriaşă de la referendum.

  • Reply
    Bubu
    4 august 2012 at 19:39

    Din pacate Legea 35/2008 a fost modificata de o OUG a guv. Tariceanu, aprobata ulterior, iar cei cu DOMICILIUL in strainatate nu se mai regasesc pe listele electorale permanente. 🙁 Iar Legea Referendumului cuprinde la art. 5 sintagma „liste electorale permanente”, si nu „liste electorale”, cum era itr-o versiune anterioara aLegii. Romanii cu RESEDINTA in strainatate trebuie sa se regaseasca pe „listele electorale permanente” de la locul de DOMICILIU. Nu are dreptul NIMENI sa-i stearga abuziv de acolo. Nici macar guvernul lui „dottore” Copy-Paste 😀

    • Reply
      prisacariu
      4 august 2012 at 19:41

      corect

  • Reply
    maria
    9 august 2012 at 11:22

    Referitor la liste permanente pentru persoanele cu resedinta in strainatate sa poata fi trecute in liste este necesara cererea lor in registrul electoral
    (7) Cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate, precum
    şi cetăţenii români cu domiciliul în ţară aflaţi temporar în străinătate, la cererea lor, se înscriu în registrul electoral cu datele corespunzătoare ultimei adrese de domiciliu sau de reşedinţă.
    Listele electorale permanente ce cuprind cetăţenii români cu
    domiciliul sau reşedinţa în străinătate se întocmesc de către Autoritatea
    Electorală Permanentă şi vor sta la baza delimitării secţiilor de votare ce vor fi organizate în străinătate.

  • Reply
    maria
    9 august 2012 at 11:23

    7) Cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate, precum
    şi cetăţenii români cu domiciliul în ţară aflaţi temporar în străinătate, la cererea lor, se înscriu în registrul electoral cu datele corespunzătoare ultimei adrese de domiciliu sau de reşedinţă
    Listele electorale permanente ce cuprind cetăţenii români cu
    domiciliul sau reşedinţa în străinătate se întocmesc de către Autoritatea
    Electorală Permanentă şi vor sta la baza delimitării secţiilor de votare ce vor fi organizate în străinătate.

  • Reply
    Robert W
    11 august 2012 at 2:33

    Nu vorbi prostii….nu are habar nimeni in tara cine e plecat in strainatate…de 5 ani sunt in state si tot apar pe listele din Cluj. Deci sunt sigur ca si in satele si comunele de unde au plecat cu sutele in spania si italia tot mai apar pe liste si le umfla…..romania abia daca mai are 20 de milioane de oameni in tara…nu are cum sa fie peste 19 cu drept de vot

  • Reply
    Ion Ionescu
    11 august 2012 at 18:12

    Foarte urât că umblați cu astfel de DEZINFORMĂRI! În primul rând BEC a decis, înainte de a avea loc referendumul, că pe listele electorale permanente sunt incluși doar cetățenii români cu domiciliul permanenet în România! Diaspora are drept de vot însă nu participă la cvorum, ci doar pentru una din cele două răspunsuri (DA, NU)! Această decizie a BEC-ului respectă legea referendumului! A doua precizare este despre registrul electoral și legea pe care o amintiți care se aplică începând de la alegerile PARLAMENTARE din anul 2012 și nu pentru legea referendumului din 29.07.2012! Ar trebui să vă mai informați și apoi să faceți corecturile de rigoare! Eu susțin că DEZINFORMAȚI cu bună știință! RUȘINEEE!

  • Reply
    dreamer
    19 august 2012 at 14:53

    ce basisti imputiti

  • Reply
    Ochiul Drept
    20 august 2012 at 19:56

    Eu aș face așa:
    – aș pune la punct un soft cu o bază de date care să cuprindă toți cetățenii români care apar în evidențe ca având CNP și fiind în viață (majori și fără interdicții la vot), indiferent unde locuiesc – în România sau aiurea;
    – aș emite pentru fiecare astfel de cetățean câte un card, cam ca ăla bancar, care să-i cuprindă datele personale, mai puțin adresa;
    – aș chema (programat, cumva…) oamenii să-și ridice cardurile astea personal, pe bază de CNP, de la Evidența Populației sau de la primării (cine stă în străinătate, dacă nu și-l poate ridica din țară, să și-l ceară în scris, acolo unde-l vrea); apoi, minorii și le vor ridica la majorat, iar familiile le vor preda pe ale celor care vor deceda;
    – listele electorale ar cuprinde TOȚI acești cetățeni;
    – la votare, pe lângă semnarea în listă (sau în loc de), fiecare votant își trece cardul printr-un POS și tastează un cod PIN (ca la magazin); POS-ul înregistrează pe card detaliile votului (scopul, data, locația).
    (Cred că oricine ar putea învăța să tasteze un cod PIN, indiferent de vârstă sau educație. Sau poate veni cu cineva care să i-l tasteze, nu cred că ar fi o problemă.)
    Astfel, orice votare multiplă ar fi eliminată (sau descoperită instantaneu). Dacă pe liste sunt 14 milioane de oameni și votează 6 milioane, indiferent unde, atunci atâția au votat și gata, atâtea-s și voturile. Nu ne mai lovim de liste permanente, suplimentare sau alte minuni. (Încă nu mi-am dat seama cum s-ar putea proceda în cazul urnei mobile, dar sigur s-ar putea găsi o soluție.) Și, bineînțeles, (obligatoriu!) aș elimina chestia cu cvorumul de 50%+1 din toate tipurile de alegeri.
    Poate că ideea asta are multe găuri, dar ar merita măcar luată în discuție?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *