Cum minte MRU: prostește, penibil și interesat. Pentru Ponta

Fac presă de vreo 15 ani. Și, în tot timpul ăsta, nu am deconspirat nici o sursă și nu am făcut publică nici o discuție off the record. Pentru că sursele trebuie păstrate anonime și conversațiile neoficiale trebuie să rămînă mai secrete decît un dosar SRI. Sau SIE, depinde ce preferați. E regula meseriei. Dar toate au un început. Iar începutul ăsta pentru mine se cheamă MRU.

În toamna anului trecut, cînd scandalul Roșia Montană era în toi (vă amintiți: Ponta voia lege pentru demararea proiectului, Crin ba voia, ba se sucea, oamenii protestau în stradă etc.), l-am întîlnit pe MRU la Senat. Era o discuție off the record la cererea mea: voiam cîteva date despre rolul SIE (serviciul condus pînă în 2012 de MRU) în telenovela proiectului Roșia Montană. Printre altele, l-am întrebat pe MRU dacă SIE informase autoritățile (Cotroceni, Victoria, ministere) în legătură cu posibile amenințări la adresa securității naționale (investitori străini dubioși, manipularea prețului acțiunilor, pericol major de poluare ș.a.m.d.). Nu mă așteptam, ce-i drept, la mare lucru din partea lui MRU. Pînă la urmă, era un fost șef de serviciu secret și eu îl întrebam despre secrete de stat sau măcar de serviciu despre care știam că nu poate vorbi prea multe. Bașca, dată fiind experiența diplomatică a lui MRU, mă așteptam la răspunsuri politicoase de tipul „nu pot comenta”, „îmi interzice legea” și tot așa. Ei bine, surpriză: MRU nu mi-a servit așa ceva, ci mi-a repetat de cîteva ori că SIE nu a trimis nici o informare (!) către autorități pe subiectul Roșia Montană, că asta a fost și este exclusiv treaba SRI, serviciu secret care se ocupă de treburi interne.
Cîteva săptămîni mai tîrziu, actualul șef al SIE, Teodor Meleșcanu, a zis așa (invitat fiind la comisia parlamentară de control a SIE): „Noi am prezentat ceea ce am facut, precizand foarte clar ca actionam, fie la cerere directa, fie in cazul in care este prevazut in programul national de informatii, culegerea de date despre o tema sau alta. Am informat ca am prezentat cateva zeci de informari in perioada 2002-2013 pe tema Gold Corporation, a exploatarii de la Rosia Montana, fie ca informatii distincte, fie ca parti ale unor informari referitoare la resursele minerale ale Romaniei” (sursa).
Din cei zece ani la care se referă Meleșcanu, ani în care SIE a trimis zeci de informări pe subiectul Roșia Montană, MRU a fost director al serviciului timp de vreo cinci ani. Să nu fi aflat MRU, cît a stat cinci ani la SIE, că serviciul pe care-l conducea trimitea cîteva informări pe an la președinte, premier și niște ministere? Dacă chiar nu, atunci MRU nu a condus SIE ci, cel mult, a ascuțit creioane la SIE pentru spionii adevărați. Bănuiala mea, însă, este că MRU știa foarte bine cîte informări a trimis SIE și cui pe subiectul Roșia Montană. Dar a preferat să mintă. Prostește. Și ilogic: cine dracu’ crede un mincinos care spune că un serviciu secret specializat în informații externe nu adună informații despre niște străni care vor să preia o resursă de cîteva miliarde de euro în România?! Pe scurt, MRU ori ne ia de idioți, ori e idiot chiar el.
De ce vă spun eu povestioara asta despre MRU? Pentru că aud că, mai nou, ochelaristul cu privirea agitată își dă cu părerea despre SRI în cazul Băsescu – Bercea Mondial: „În momentul în care ştii că ai o vulnerabilitate lângă tine, care a fost exploatată de interlopi, nu-mi imaginez că preşedintele nu a solicitat informarea sau că nimeni nu a încercat să-l protejeze” (sursa).
Ok, MRU poate să aibă o părere despre ce ar fi făcut sau nu SRI în povestea asta (deși șeful SRI, George Maior, afirmă că SRI nu l-a informat pe președinte despre eventuala mită a Mondialului), dar ce nu înțeleg eu e de ce l-a apucat tocmai acum pe MRU transparența. Și nici măcar despre SIE, ci despre SRI.
Dacă mă întrebați pe mine, MRU își dorește așa de tare să mai prindă și el vreo funcțioară în statul ăsta încît l-ar îngropa pe Băsescu cu propria cazma, dacă asta i-ar aduce ceva plătit din taxele și impozite. V-ați prins, desigur, că MRU nu mai poate primi funcții acum decît de la Ponta. De unde și revelațiile recente ale lui MRU despre SRI și relația SRI cu președintele statului.
Screen shot 2014-06-25 at 10.02.04 AM

You May also Like...

Șpăgarul lui Tender, montat de Bica șef la Autoritatea Națională pentru Cetățenie
30 ianuarie 2015
DNA, cine l-a omorât pe polițistul Bogdan Gigină?
8 februarie 2016
Condrea mai și pierdea bani din spitale. Când lupta cu UNPR
12 mai 2016
55 Comments
  • Reply
    anka schneider
    25 iunie 2014 at 10:20

    un oportunist!

    • Reply
      Deckard
      1 iulie 2014 at 0:00

      Daca e ordin sa se scuipe pe MRU de la PMP se scuipa din greu si aici si la B1. Nu trece seara sa nu se dea o flegma sau ceva.

    • Reply
      pacifist
      5 iulie 2014 at 9:12

      Poate dl. Melescanu minte prosteste in cazul Rosia Montana . De ce ar fi fost informat retroactiv dl. Melescanu despre informatiile transmise sau netransmise in timp ce dl. Ungureanu era sef SIE ?

    • Reply
      pacifist
      5 iulie 2014 at 9:53

      Lipitoare de etichete .

  • Reply
    PoliticStand
    25 iunie 2014 at 10:31

    Pe MRU nu-l interesează nimic altceva decât o funcție în care să fie numit. El n-a câștigat niciodată nimic, a fost numit peste tot. Pare că și-a luat gândul de la prezidențiale, cu toată campania de 2 ani cu mașină de la SPP și gărzi de corp pe banii statului. Asta nu înseamnă că ar face mofturi pentru un post inferior sau măcar o sinecură. Eu m-am lămurit de el anul trecut când se întreba cum ar fi el mai în câștig: dacă s-ar dezice de TB sau nu. Văd că s-a hotărât acum. Un orgolios, un ahtiat după funcții și putere, cam în genul lui Antonescu. Și peste toate astea, un fals, asta e MRU.

  • Reply
    Manastur
    25 iunie 2014 at 12:42

    MRU, nascut talent si mort speranta.
    Mare demagire omul asta 🙁

    • Reply
      pacifist
      5 iulie 2014 at 9:14

      MRU a folosit msina de serviciu si SPPisti in calitate de senator . In caz ca nu stiati .

  • Reply
    maria
    25 iunie 2014 at 14:13

    Un om fara onoare.M-a DEZAMAGIT!Sa-i fie rusine.!Basescu tot Basescu ramine,iar el a ajuns in ultimul hal.Sa te prostituezi in felul asta,pacat de cei care au crezut in el.Politician de cacao.

  • Reply
    Ion
    25 iunie 2014 at 18:12

    Pacat de tine, Prisacariule, tabarati toti pe MRU de parca el e vinovat pentru naivitatea si prostia lui Mircea Basescu. A fost invitat la o emisiune, i s-au adresat anumite intrebari legate de confidentialitatea informatiilor, a raspuns prompt si onest. Acum, sa vi tu, Prisacariu, sa spui ca MRU tinteste vreo functie etc. etc., e total irelevant. Nici macar tu nu-l crezi pe Maior, cu povestioara aia a lui despre cate informari, nici macar Turcescu nu a inghitit galusca, dar hop, colac peste pupaza, il acuzi tu pe MRU vezi Doamne, nu ti-a raspuns el fix cum vroiai tu, deci MRU tinteste vreo functie. Adevarul e ca tu ai master la Oxford si esti doctor in jurnalism. Hai, pa!

    • Reply
      prisacariu
      25 iunie 2014 at 18:36

      Ion, eu spun doar ca mru minte, si inca urit si senin. iar asta e nasol

      • Reply
        Ion
        25 iunie 2014 at 20:12

        Mda, si Maior spune adevarul, cu tot cu TB?!

        • Reply
          beton
          26 iunie 2014 at 16:04

          nu mai astepta raspunsul ioane…baietii sunt „f.echidistanti si profesionisti”

          • Alexandru
            5 iulie 2014 at 11:41

            IOAN ESTE LA VOI DIMINUTIV DE LA IOAN ????? (Sf.IOAN BOTEZATORUL NU Sf.ION !!!!!!!!!!! )

      • Reply
        codo
        26 iunie 2014 at 13:09

        Ultima concluzie e trasa de par tare: de unde deductia asta atat de directa ca daca MRU ar fi mintit (va rog sa remarcati conditionalul) musai e pentru ca vrea vreo functie de la Ponta?
        Daca tot aveti principiul nedivulgarii surselor, de ce nu l-ati contactat direct pe MRU sa il confruntati cu informatia de la Melescanu, aducandu-i aminte ca dvs v-a spus altceva?
        In mod sigur v-ar fi raspuns, cum a raspuns si ieri la alte elucubratii ale lui Cristoiu.
        Sau de fapt nu va intereseaza adevarul din moment ce va puteti impauna sa proclamati deja ca minte. Halal investigare! Incalc principiul nedivulgarii surselor ca sa fac o speculatie.

        • Reply
          prisacariu
          27 iunie 2014 at 19:23

          concluzia se bazează (și) pe alte informații pe care nu le pot face publice, dar care ar da foarte prost pentru unii care au făcut lobby puternic pentru ca nevestele lor să facă bani cu o mare companie privat-publică

          • pacifist
            5 iulie 2014 at 9:49

            Suna a SANTAJ . Este la moda .

          • marrs
            13 iulie 2014 at 11:30

            PETROM STIE ! 🙂

        • Reply
          pacifist
          5 iulie 2014 at 9:51

          Bravo ! In sfarsit cineva care vede esentialul .

      • Reply
        pacifist
        5 iulie 2014 at 9:16

        Corect . Articol speculativ, bazat pe surse, dezinformand corect .

      • Reply
        PoliticStand
        5 iulie 2014 at 10:14

        Și încă ceva, MRU s-a văzut săptămânal cu Ponta în ultimul an și a negociat cu toată lumea. Nu s-au înțeles pentru că a avut pretenția de la fiecare eventuală alianță, ca el să fie miezul în jurul căruia să se construiască ceva. Cu 2,6%, te cred și eu, poți avea pretenții :p

  • Reply
    Nea
    26 iunie 2014 at 7:04

    Acum mulţi ani, Pleşu a scăpat porecla cu care s-a ales MRU pentru oportunismul în funcţii din UTC şi alte locuri. Am sperat mult timp că e doar o răutate, dar văd că i se potriveşte de minune: Plastilină.

    • Reply
      Oscar
      29 iunie 2014 at 17:25

      Yes, Cătă 🙂

  • Reply
    cristake
    26 iunie 2014 at 8:20

    Nea Prisi, faci presa de 15 ani, din care ultimii 10 i-ai dedicat primului matelot al tarii ! Esti penibil. Inventezi subiecte false, poate, poate mai pacalesti 3-4 fraieri… Hai, pa, faliment usor si fara dureri !

    • Reply
      prisacariu
      27 iunie 2014 at 19:21

      nu inventez, doar analizez o declarație a lui mru. dacă nu exista declarația, nu aș fi avut ce comenta. simplu, nu?:)

      • Reply
        pacifist
        5 iulie 2014 at 9:18

        Punct de vedere corect . Subiect inventat . Fara rasunet .Neinspirat donm jurnalist .

        • Reply
          pacifist
          5 iulie 2014 at 9:47

          Puteam trai si fara acest COMENTARIU .

  • Reply
    Nasul TV » Cum minte MRU: prostește, penibil și interesat. Pentru Ponta
    26 iunie 2014 at 13:04

    […] Sursa: prisacariu.ro […]

  • Reply
    n italy
    26 iunie 2014 at 13:19

    Articol bun si in concordanta cu valul imens de postari de peste tot..Si pe mine m-a pacalit sa fac 50 km sa-l votez dar primul dubiu l-am avut cant se tinea de mana cu Antonescu ca doi amorezi politici regasiti dupa 5 ani.Daca l-a ingretosat si pe I Cristoiu de a plecat din emisiune va dati seama ce caracter.A murit o speranta si chiar daca va interpreta celebrul rol in care Dinica [Bastus] incepea cu „In nemernicia mea,ca un caine turbat ,am muscat mana care m-a hranit ..etc eu tot nu-l mai cred..ca nici pe Base nu l-a ascultat si deaceea a si fost dat jos din guv. sau Romanii cel mai mult urasc tradarea si virgula sa-si o mute in fata lui 2 la alte alegeri..

  • Reply
    n italy
    26 iunie 2014 at 13:22

    un t a se citi d..scuze !

  • Reply
    pop liana
    26 iunie 2014 at 15:59

    Da,MRU este …………..este?

    • Reply
      pacifist
      5 iulie 2014 at 9:46

      Este . poate nu detine reteta perfecta care asigura patrunderea pe scena politica a unui politician care Nu este mafiot si nu face parte din sistemul corupt. Daca si jurnalistii cotati de buna credinta incep sa ii faca jocurile lui Ponta de dragul unui articolslab , atuni ce sa mai zicem ? Sa asteptam .

  • Reply
    andy
    26 iunie 2014 at 17:19

    Iar tu iti doresti asa de tare sa apuci un ciolan de ros, incat ai devenit un fomist penibil…Parca te vad in decembrie la RTV sau la A3. Totusi locul tau perfect ar fi la Mynele TV. Bahto delo !

    • Reply
      prisacariu
      27 iunie 2014 at 19:20

      supăratule:)

  • Reply
    M.
    26 iunie 2014 at 17:53

    Răspunsul lui MRU pare destul de standard.
    Cred ca și acum dacă îl întrebi despre ceva din SIE o sa îți spună „nu pot comenta” iar dacă îl întrebi de chestii interne atunci ii este mai ușor sa zică: „SIE e pe externe, pe interne e SRI. Întrebați-i pe ei”.
    Sa nu va imaginați ca SRI nu comunica cu SIE și invers. Dar, într-adevăr, cele doua instituții nu comunica cu Prisacariu și cu noi ceilalți. Sorry.

    • Reply
      prisacariu
      27 iunie 2014 at 19:19

      dacă mru ar fi spus că nu poate comenta, ar fi fost chiar în regulă, ar fi fost de înțeles. dar mru nu a spus că nu poate comenta, ci că NU au fost trimise informări de către SIE. nu era obligat să nege, era suficient să spună „no comment”, dar a preferat să mintă

      • Reply
        pacifist
        5 iulie 2014 at 9:27

        Nu dati dovada de informare corecta, de intuitie jurnalistica, de minima empatie . Puneti-va in locul lui MRU , in functia detinuta, in situatia prezenta cand doreste din tot sufletul unirea dreptei ( cu cei 2,30 % ce atitudine ati afisa dvs ? ) , este conciliant si binevoitor . Ati vrea sa se retraga ? Totusi Ponta a tras sforile pentru caderea gvernului Ungureanu . Cum ar putea MRU sa ii faca jocurile lui ont ? Dar de ce nu i-ati pus direct intrebarea cand ati avut ocazia ?Oricum, articolul nu va reprezinta .

  • Reply
    waterfall
    26 iunie 2014 at 19:22

    Ce-mi plac baietii astia cu pretentii la cea mai inalta functie in stat!!!
    Prin 2012, cu ocazia unei „vizite de lucru” a lui Blair in Romania, Ponta facea o glumita despre Basescu, regina si MI5. Ce-i drept, am citit despre acest lucru nu si ce a spus cu exactitate. Stiu doar ca in aceeasi perioada niste agenti KGB au dezvaluit in presa ca sora reginei, al carei comportament a creat mai multe neajunsuri de imagine monarhiei britanice, a fost interceptata de sovietici.
    Pe MRU l-am urmarit la emisiunea respectiva lansandu-se in argumentatii pe niste amendamente aduse la o lege cu privire la siguranta nationala si vulnerabilitatile persoanelor care au acces la informatii cu caracter secret. Printre vulnerabilitati se mentiona si „alcoolul”. HOPA! Sa fi uitat dl MRU lista de bauturi si tigari furnizate pe durata celor 2-3 luni cat a guvernat? Ce bascalie au facut A3 si RTV pe subiect si asta s-a intamplat gratie succesorului sau!

  • Reply
    roxana
    26 iunie 2014 at 23:40

    Si totusi… Dupa cum e prezentata situatia vedem ca e cuvantul lui MRU versus cuvantul lui Melescanu. De ce l-am crede pe Melescanu si nu pe MRU?

    • Reply
      prisacariu
      27 iunie 2014 at 19:18

      meleșcanu a declarat oficial că SIE a trimis informări, în fața unei comisii parlamentare. pînă acum, nu l-a contrazis nimeni pe meleșcanu, nici măcar mru:)

    • Reply
      pacifist
      5 iulie 2014 at 9:33

      Sevede ca v-ati lasat informat de Antena 3. Ati vazut lista cu bauturi fine si parfumuri ? Cui erau adresate ? Invitatilor oficiali ai guvernului Romaniei. Listle sunt facue de seful de protocol si, evident , semnate de prim- ministrul in functie . Cereti lista cu cheltuielile de protocal al guvernului pe anul 2013si 2014 . Veti avea surpriza sa constatati ca semnatura dl. Ponta apare validand bauturi fine , parfumuri, stilouri cu penita de aur, etc destinate invitatilor guvernului .

  • Reply
    elector
    27 iunie 2014 at 10:38

    cred ca intrigi si rautati pot face un articol . Ca acesta. MRU a fost inlocuit de Ponta la guvernare . Daca dorea functii putea sa se inscrie in partidul la putere .
    Acest aricol (care jigneste din titlu, face referire la discutii private) se inscrie in trendul :hai sa aruncam cu gunoi ca avem prea mult . Atat.

  • Reply
    ion adrian
    27 iunie 2014 at 11:44

    E trist…
    Dar:
    Oare ce om, roman cu ceva la cap poate crede ca la Bruxelles, azi, trebuia ca la semnatura transmisa peste tot in lume trebuia sa apara Plagiatorul? A taiat destule panglici la care temelia a fost pusa de PDL impreuna cu Basescu. Ca suffit !

  • Reply
    Basencu
    27 iunie 2014 at 19:27

    Barosane,
    In cancan ul in care traiesc ,,jurnalistii” romani e complicat sa faci diferenta dintre o informatie confidentiala si una clasificata. A doua te baga la mititica. Cine esti tu sa primesti informatii clasificate, te-a pasat scurt.
    Sa fim seriosi mru deranjeaza ca a inceput sa macane contra chiorului, nu ca te a mintit pe tine.
    E drept ca caraie dupa ce tavalugul a pornit, dar tradarile, lepadarile de abia incep.
    Astazi am aflat ca baconschi si a dat demisia din pmp.
    Baconschi despre care nu scriai la ordin la raposata academie catavencu, pe care tu si alti papagali ati ingropat o, este asteptat in psd.

    • Reply
      prisacariu
      27 iunie 2014 at 21:45

      baconschi despre care nu scriam la ordin la cațavencu? asta e una din cele mai bune pe care le-am auzit în ultima vreme:)))
      PS cîte informări a trimis SIE la autorități nu este o informație clasificată
      PPS nu informații clasificate așteptam de la mru, ci să nu mintă; și mru putea simplu să nu mintă, trebuia doar să nu spună nimic

      • Reply
        Basencu
        28 iunie 2014 at 14:13

        Barosane tu ai zis ca itm ti a zis sa nu scrii despre baconschi de nasoale, de aventurile din cada.
        Eu nu zic ca mru nu este un mare trist.
        Zici ca nevestele unora ar fi lucrat pe maldare de bani cu o companie public privata. Nu te cred. Eu am lucrat pe langa un tip cu privirea fixa si nu i am vazut nevasta niciodata. Esti sigur ca exista aceste neveste. Au copii?

      • Reply
        pacifist
        5 iulie 2014 at 9:37

        L-ati prins . Ce satisfactie marunta . Insistati . Va spun mai multi ca va descalificati cu un astfel de articol maruntb . Incpeti sa dati dovada da sadism . Nu si nu . Am dreptate . A mintit . L-am prins . Sa ii decapitam . Sunteti cel mai … mic jurnalist , domnule P .

        • Reply
          prisacariu
          16 iulie 2014 at 12:19

          mai respiră, mai ia o pauză

  • Reply
    sorin
    1 iulie 2014 at 14:50

    Senzationa! Radu Tudor a descoperit ca parintii lui Petre Toba – seful IGP, formeaza primul cuplu de homosexuali care au avut voie sa creasca un copil in Romania: http://radu-tudor.ro/marturia-sefului-igp-la-tentativa-dna-de-infundare-a-lui-ponta/
    Pe mama lui Toba o cheama PARASCHIV iar pe tata il cheama GHEORGHE…

  • Reply
    stanciu
    2 iulie 2014 at 8:58

    Amuzant articolul, ai ajuns la o concluzie pe care am exprimat-o pe kmkz acum ceva timp, si colegii tai mi-au sarit imediat in cap! Politicienii au nevoie sa fie la putere, periodic pentru a supravietui: cei mai tineri pentru bani (MRU, Sova, Cristi Preda, Baconschi,Papahagi, Corlatean) iar cei mai in varsta, ca sa evite puscaria/sa fie conectati in sistem( Base, Nastase, Voiculescu, Sarbu, Tariceanu, etc.)
    Cum evolueaza relatiile dintre ei? In functie de nevoi, castiguri si riscuri. Sa nu fiti surprinsi, daca ajuns la concluzia ca un presedinte pnl ar putea da liber la dosare, Traian sa-l reevalueze pe Victoras, care sa devina un politician capabil si matur, speranta a justitiei independente!(capabil si matur a mai fost candva, cand au semnat ei pactul)

  • Reply
    vacarescu niculina
    5 iulie 2014 at 10:11

    eu cred ca acum l-ati luat in vizor pentru ca este in realitate un competitor..pacat te credeam altfel!

    • Reply
      prisacariu
      16 iulie 2014 at 12:16

      ce gluma…

  • Reply
    Mosulet Lica
    5 iulie 2014 at 13:36

    MRU dezamagire ca si ponta si crin si tariceanu!!!! Toti niste parveniti !!!!!

  • Reply
    mirceamtv
    6 iulie 2014 at 23:20

    Deci pana la urma nu a fost decat un tocilar cu dorinta de parvenire?Si,in fond,tot un caracter de rahat?
    Nasol de tot.Am scris nasol in loc de ,,trist” ca sa nu par patetic.

  • Reply
    Elena
    11 iulie 2014 at 9:24

    Adevarat , e foarte trist cand un om avand cultura si educatia lui MRU nu are puterea morala si discernamantul necesar obtinerii uror obictive superioare eului personal.Cred ca a dezmagit pe multa lume care isi punea in el o speranta. Dezamagirea nr. unu a fost atunci cand la caderea guvernului sau a adoptat o atitudine pasiva , stiind cu cine area de a face, respective mitomanul Ponta si semidoctul Antonescu . Desi clameaza „argumentele” nu si le-a utilizat deloc! E foarte trist sa constati ca tara este condusa da prostime , ca in 1950 !

  • Reply
    Andreea Ionescu
    12 iulie 2014 at 17:41

    Adevarul ca nu poate fi acuzat ca minte. Pur si simplu nu are barbatia fie sa spuna NU STIU, fie sa spuna ca nu poate sa faca publice anumite date. Referitor la faptul ca vrea o functie sunt total de acord: nu mi-am explicat de ce s-a pus in fruntea listei PFC la europarlamentare. Acum i s-a dat arama pe fata, probabil simtind ca pierde la prezidentiale dorea un post cald de europarlamentar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *