Lui Pleșu i s-a stricat apeironul. Peratologia rezistă

Andrei Pleșu despre asasinatul multiplu din redacția Charlie Hebdo: „Ceea ce însă sunt sigur e că atunci când ştii că pe lume există asemenea fanatici, e lipsit de înţelepciune să îi provoci, jucându-te cu simbolurile lor, ca şi cum ai juca popice. Libertatea de expresie nu e libertatea să-ţi pui poalele-n cap şi să-ţi baţi joc de alţii. Există LIMITE (sublinierea mea – n.m.), care ţin şi de civilizaţie şi de cultură şi de bună cuviinţă şi de civilizaţie interioară, până la urmă. Aşa, putem să luăm peste picior orice, cu riscurile care, iată, apar. Eu nu spun că e normal să reacţionezi cu gloanţe la bezmeticeala unor oameni care se distrează pe socoteala unor tradiţii, dar nici nu-i normal să tratezi cu atâta frivolitate lucruri care adună în jurul lor respectul şi viaţa spirituală a unor întregi comunităţi.” (sursa)

Vasăzică, în termenii lui Pleșu, e simplu: e vorba despre „bezmeticeala unor oameni care se distrează” versus „lucruri care adună în jurul lor respectul și viața spirituală a unor întregi comunități”. Unde „lucruri” presupun că echivalează cu islamismul.
Să vedem, totuși, cam ce fel de comunități respectă aceste „lucruri” și, în același timp, sînt spiritualizate de aceleași „lucruri”. Păi, niște societăți în care drepturile omului sînt respectate. De exemplu, e respectat dreptul la educație (cu un glonț în cap, mai ales dacă ești doar o copilă în Pakistan – vezi cazul Malala Yousafzai)  dar și dreptul de a-ți alege cariera profesională și de a decide pentru sine (în special dacă ești femeie în Turcia – sursa) sau dreptul la liberă exprimare (cu deosebire în cazul liderilor religioși din Irak).
A propos de dreptul la liberă exprimare: acest text al lui Pleșu i-ar fi adus autorului (dacă nu ar fi fost despre un popă ortodox, ci despre un cleric musulman) o perioadă de reflecție în închisoare în Irak.
Totuși, în comunități mai puțin inspirate de „lucruri” pe care le ironizează „bezmeticii” (ca cea românească sau cea franceză, de exemplu), Pleșu poate scrie orice. Chiar și despre clerici. Ortodocși. Dar și musulmani, nimeni și nimic nu-l împiedică.
În aceste comunități cu mai puțin respect pentru „lucruri”, Pleșu ar putea scrie și despre cum comunitățile foarte respectuoase cu „lucruri” sînt extrem de puțin respectuoase cu oameni. Dar, deocamdată, e ocupat să se pronunțe despre „lucruri”. Cu care „bezmeticii”, dacă glumesc, uite ce pățesc!
plesu
 

You May also Like...

Mic ghid de "scurgeri nepermise de informații în presă" pentru Klaus Iohannis
7 ianuarie 2015
"Cert este că" m-am săturat de reporterii TV cretini
17 martie 2014
Iran și Rusia vorbesc în numele lui Erdogan. Pentru pace
19 iulie 2016
34 Comments
  • Reply
    Aurelia Marcu
    9 ianuarie 2015 at 8:07

    Facand abstractie de termenul mult vehiculat ,,lucruri”,sunt intrutotul de acord cu dl Andrei Plesu…

    • Reply
      DROMICHETE
      10 ianuarie 2015 at 10:45

      Si eu sunt de acord cu AP.
      Sa zicem ca ai un vecin despre care stii ca nu e prea zdravan la cap. Te apuci sa il provoci ca sa vezi daca iti sparge mecla ?
      Este la fel de adevarat ca zbanghiul o poate face si daca nu il provoci neam.
      La fel si cu dementii astia islamisti. Ce rost are sa ii starnesti aiurea ? Doar ca a vezi de ce sunt in stare ?
      Problema este alta: ne spargem in ‘politically coreectness’ in loc sa ii expulzam pe toti cei care nu respecta valorile majoritatii – ar fi si alte mijloace la indemana. Pe ei, cu neamurile si cu imamii mamei lor cu tot. Pac, i-ai retras cetatenia si sa se duca la camilele lor daca nu le place aici.
      P.S. Adicatelea jurnalistii au niste drepturi speciale ? Te umple unu de zoaie, castigi procesu la cremenal si… si ce ?
      De ce nu dati la ziar toti agentii secreti (SRI, SIE, DIICOT) cu poza, adresa, ca sa ii stim si noi !
      Sau sa anunte, domne, DNA-ul asta cand si unde ii asculta pe corupti.

  • Reply
    elle
    9 ianuarie 2015 at 10:05

    Am fost extrem de dezamagita de discursului de ieri al dlui Plesu. A debitat conventionalisme demne de vecinul Costica de la etajul 1. Inacceptabil pentru cineva de la care asteptam sa aiba o intelegere a valorilor fundamentale ale secolului XXI care sa depaseasca nivelul pietareselor din Obor. Se pare ca m-am inselat. Trist, foarte trist.

  • Reply
    Canipa
    9 ianuarie 2015 at 10:24

    Sunt perfect de acord cu d-l Plesu.Depasirea unor minime limite ale bunului simt,conduce de multe ori la denaturarea situatiei de fapt care, iata conduce la gesturi cu urmari tragice, regretabile.Cred ca ar trebui vazut cum poate fi atenuat fanatismul credintei musulumane si nu confruntarea cu aceasta.

    • Reply
      elena
      10 ianuarie 2015 at 16:42

      ca de obicei , Catalin , nu ma dezamageste , este la ora asta jurnalistul meu preferat, e curajos si curat .

  • Reply
    elle
    9 ianuarie 2015 at 10:35

    Se pare ca nu intelegem un lucru: aici nu e vorba de fanatismul islamic ci de LIBERTATEA DE EXPRESIE! Indiferent care este subiectul ironizat. Am ajuns, sper eu, intr-un punct al evolutiei civilizatiei occidentale in care ne putem permite sa luam peste picior ORICE subiect tabu. Acum ne gandim sa ne involuam spre Evul Mediu din cauza presiunii unor inapoiati ?

    • Reply
      Cosmin
      9 ianuarie 2015 at 14:09

      Se pare ca unii inapoiati chiar nu stiu sa spuna multumesc atunci cand le dai rahat cu lingurita. Tare trist. De parte de mine de ajustifica in vre-un fel fapta lor, sau de a incuraja tolerarea sau nepedepsirea (pedepsirea chiar cu viata) a unei asemenea atrocitati, dar nu cred ca libertatea de expresie este egal cu mistocareala, calomnie, minciuna, si orice asemenea lor.

  • Reply
    Gelu
    9 ianuarie 2015 at 12:27

    http://www.cristoiublog.ro/gindul-de-vineri-9-ianuarie-2014/

    • Reply
      elle
      9 ianuarie 2015 at 14:45

      Eu nu vreau ca toti sa fie de acord cu valorile mele, dar nici sa scoata flinta (sau avionul din dotare, de la caz la caz) ca sa-si razbune „onoarea nereperata” cand se simt insultati de opiniile mele.
      Cine s-a considerat jignit de acele desene putea sa actioneze publicatia in justitie. Iar daca in Franta satira nu e pedepsita prin lege, jignitii sa-si ia desaga si sa se mute intr-o tara care le respecta valorile. Nu sa incerce sa schimbe valorile de care majoritatea cetatenilor tarii respective sunt atasati.
      Nu e normal sa traiesti vesnic cu teama de a nu ofensa te miri ce primata doar pentru ca-i atarna grenada la centura.

  • Reply
    Liviu
    9 ianuarie 2015 at 12:50

    Are dreptate și n-are dreptate. Mai mult n-are. Asta nu schimbă însă faptul că creierul domniei sale e mai mare decât creierii concetățenilor săi. Luați împreună.

    • Reply
      prisacariu
      9 ianuarie 2015 at 12:52

      a zis cineva ceva de creier?

  • Reply
    Cosmin
    9 ianuarie 2015 at 12:53

    Si care sunt acele valori fundamentale de secol al XXI-lea? Se numesc cumva adevar relativ? Pai atunci e simplu, nu exista nici o vina absoluta, si fiecare face ce crede ca este bine pentru el. Asa au facut ambele tabere, rezultatul s-a vazut. Faptele chiar nu se justifica, dar daca pentru dumneavoastra a te pisa in mod artistic si intelectual la cineva in cap e ok, ei bine, altii au ales sa se pise la propriu. Si repet, intr-o societate unde nu exista bine si rau absolut, chiar nu mai are nici o semnificatie dezastrul urmat. Sa fim consecventi!

    • Reply
      prisacariu
      9 ianuarie 2015 at 13:00

      vai de capu’ și de zilele mele… celor ca dvs le doresc să trăiască în pakistan sau în irak, cu regulile locale. așa, pentru diversitate:)

      • Reply
        Cosmin
        9 ianuarie 2015 at 13:37

        Ce are sula cu prefectura? Faptul ca am ajuns aici e din cursul firesc al postmodernismului, unde totul e relativ si nimic nu mai pare sigur si obiectiv. Sper doar ca societatea occidentala va gasi puterea sa puna piciorul in prag. As putea si eu sa va doresc multe, dar ma abtin, bine ca nu sunteti la butoane.

        • Reply
          prisacariu
          9 ianuarie 2015 at 13:43

          stați, că nu ați înțeles, eu nu vă trimit nicăieri cu forța (nu aș face-o nici dacă aș putea), ci doar vă urez să verificați pe propria dvs piele cum vine relativismul ăsta în europa, pe de o parte, și în țări conduse religios islamic, pe de altă parte. pentru că eu cred că, după o astfel de experiență, v-ați mai nuanța (sau, poftim, le-ați relativiza, cum vă place dvs) opiniile. pe care opinii, după cum vedeți, le public integral, fără cenzură. că așa e în europa, deocamdată, încă nu cenzurăm, în ciuda cursului firesc al postmodernismului:D
          P.S. îmi plac mult discuțiile astea snoabe și livrești care nu au nici o legătură cu viața reală, cu sîngele de pe pereți, cu etc:)

          • Cosmin
            9 ianuarie 2015 at 13:58

            Chiar nu este nevoie …, pur si simplu intindeam coarda. Stiu ca exista bine si rau obiectiv, asa cum si dumneavoastra dati de inteles prin reactia pe care o aveti, dar nu cred ca libertatea de expresie a presei este fara limite, adica pur si simplu a spune minciuni sau a denigra valorile celui de langa tine. Dar ma rog, pentru unii pentru care nu exista bine si rau absolut, pot spune orice, oricand, si oriunde. Chestia cu islamul si cucerirea occidentului este alta treaba.

    • Reply
      L
      9 ianuarie 2015 at 13:24

      Maine, poimane o sa se pise cineva in capul tau din motive cu mult mai subtiri, mai infantile. Ce-o sa faci atunci? Ce-o sa mai zici atunci? Chiar nu te auzi ce enormitati sustii? Sugerezi cumva sa renuntam la valorile noastre, chiar si la dreptul nostru de a caricaturiza si a rade de orice, doar ca sa nu dam motive unora ca sa ne ia gaturile? Malala, fetita pakistaneza se ducea la scoala… Talibanii au impuscat-o in cap chiar din acest motiv. Ce nu pricepeti oameni buni? Nu pricepeti ca suntem in plin razboi cu niste fanatici religiosi care ne considera pe toti niste apostati, care trebue sa fim lichidati pana la ultimul? In ce realitate paralela traiti? Au fost ucisi niste oameni care desenau. Niste oameni respectati pentru curajul lor si pentru modul deschis in care priveau lumea. Ucisi de niste fanatici religiosi, radicalizati de alti fanatici religiosi. Care ne urasc pe toti. Despre asta vorbim.

  • Reply
    L
    9 ianuarie 2015 at 13:05

    Sunt unii (chiar intelkectuali) care, pur si simplu au luat-o razna si, prin tot ceea ce declara in cazul Charlie Hebdo fac exact jocul teroristilor islamici. Acestia ne propun sa ne inclinam incetul cu incetul, sa cedam usor-usor in fata terorismului si extremismului Islamic, asa incat sa ajungem ca civilizatie europeana, ociidentala, sa renuntam la toate valorile noastre si sa devenim niste sobolani care vom fi obligati, mai devreme sau mai tarziu, sa traim intr-o societate condusa de sharia. Chiar nu pricep acesti oameni ca suntem in razboi cu niste dezaxati dispusi sa omoare oameni pentru tot felul de fleacuri, pe care ei, fanaticii religiosi, le considera ofensatoare si interzise de „religia” lor… Pai cazul Malala, de exemplu, ce-i transmite lui Plesu? Ca trebuie sa renuntam cu totii la a mai merge la scoala, ca nu cumva sa-i deranjam pe acesi dezaxati religiosi? Problema asta nu se rezolva fungind de ea, ascunzandu-ne ca niste lasi. Dovedind ca suntem niste oameni slabi, lasi, dispusi la tot felul de cedari, facem exact jocul premeditat al terorismului Islamic. Ei, extremistii islamici, deja ne percep ca pe niste fricosi, niste lasi, pe langa faptul ca ne-ar ucide pe toti doar pentru ca nu facem parte din religia lor… Cu alte cuvinte, Plesu (si altii) ne propun sa ne convertim la islam ca sa ne pastram vietile, si astfel sa nu dam motive dezaxatilor religiosi ca sa ne ucida. Ce fel de filosofie promoveaza Plesu? Filosofia cedarii, a slugarniciei fata de niste niste criminali care nu au mila pentru nimic din ceea ce nu face parte din lumea lor? Total eronat. Plesu este total dezamagitor. Plesu sa faca bine sa vada care este atitudinea francezilor si cum gandesc ei. Direct afectati de o problema pe care, da, au cam ignorant-o pana acum.
    P.S. Hollande se ducea inainte de Craciun sa viziteze moschei, dar, din teama de a nu provoca alte sentimente, nu s-a dus sa viziteze biserici si catedrale. Zeci de mii de evrei au parasite Franta din cauza antisemitismului si violentelor provocate impotriva lor de catre musulmani, iar guvernul Frantei a tacut complice, nedorind sa piarda voturile musulmanilor. Europa are o problema. O spun multi intelectuali si analisti. O problema pe care politicienii au ignorant-o. Dar pe care oamenii, europenii simpli, au inceput s-o constientizeze din ce in ce mai bin. Problema islamica. Europenii s-au cam saturat ca musulmanii sa le schimbe modul de viata si societatea in care traiesc. Am ajuns sa tot menajam sensibilitatile musulmanilor, neglijandu-ne pe noi insine si drepturile noastre, modul nostrum de viata, democratia, libertatea de expresie. Maine ne vor omora din cu totul alte motive. Chiar daca renuntam la caricaturi. Islamo-fascismul de care vorbeste si Umberto Eco este pericolul grav si imminent care paste societatea noastra, occidental, Europa, chiar intreaga lume. Chiar nu vrem sa constientizam lucrurile astea?

  • Reply
    L
    9 ianuarie 2015 at 13:17

    @Catalin Prisacariu
    Iti bati gura de pomana. Romanii, in marea lor majoritate, au mentalitate de mamaligari, de slugi. Ar face orice ca sa-si scape pielea. Noi inca nu intelegem democratia si nici libertatea de exprimare in adevarata lor dimensiune. Inca traim intr-o societate subdezvoltata din punct de vedere intelectual. Nu avem minti deschise care sa promoveze si sa sustina libertatea de exprimare asa cum este inteleasa ea in ociident. Pai numai daca am incerca sa facem o comparatie intre ceea ce este si inseamna un jurnalist occidental si unul din Romania, si am si gasit explicatia pentru care avem „ganditori” de genul lui Plesu, CTP, Hoandra…
    P.S. Avea dreptate Bodu atunci cand ii amintea CTP-ului episodul conflictual cu Becali in acea cofetarie, episode petrecut cu foarte multi ani in urma… Becali l-a scuipat si l-a agresat pe CTP pentru ca editorialele „crucisatorului presei” il deranjasera pe cioban… Becali isi facea singur dreptate. Dupa acel episode, CTP isi exprimase indignarea publica pentru ceea ce I se intamplase. Acum da vina pe caricaturistii de la Charlie Hebdo pentru faptul ca au fost ucisi cu bestialitate… Noaptea mintii. Toti vorbesc in occident de libera exprimare, de libertatea presei, subliniind ca nu se va ceda nici un milimetru, iar la noi, in Romania, se insinueaza ca aceasta (libertatea de exprimare) ar trebui limitata, cenzurata, ca nu cumva sa deranjam dezaxatii religiosi, politici sau mai stiu eu ce fel de alti dezaxati. Pai unde ajungem?

    • Reply
      Cosmin
      9 ianuarie 2015 at 13:40

      Sa fim seriosi nu e toata tara plina de slugi si mamaligari. Dar nu cred ca toti au ajuns la nivelul de a manca rahat cu lingurita si sa mai zica si multumesc. Repet, crima facut nu are nici cea mai mica justifiacre. Dar cand ti se besteleste in fel si chip ce ai tu mai scump, chiar si o prostie, in cazul lor, ce faci? zici multumesc?

      • Reply
        L
        9 ianuarie 2015 at 14:13

        Ba, tu chiar imi pari idiot. Profund de idiot. Ce nu pricepi? Nimic nu justifica crimele comise de niste dezaxati indoctrinati religios de catre alti fanatici religiosi! Si ce faci tu? Spui…. Da, „dar cand ti se besteleste….” Acel „dar” pe care-l introduce in mesaj e exact ceea ce trebuie evitat. Pentru ca tu, cu alte cuvinte, explicit, nu faci nimic altceva decat sa justifici crimele… Exact ceea ce doresc sa se intample si cei care au comis crimele. Sa-si promoveze alibiurile, justificarile, motivele… Adica sa-si faca propaganda. Du-te si tunde iarba, de altceva nu-mi pari bun. Ia aminte de ceea ce afirma Salman Rushdie, text pe care l-am reprodus ceva mai jos! Poate iti intra ceva la cap.

  • Reply
    L
    9 ianuarie 2015 at 14:07

    Iata ce-i recomand d-lui Plesu sa citeasca. Afirmatiile facute mai ieri de catre celebrul Salman Rushdie…
    Rushdie a dat publicităţii, miercuri, o declaraţie în urma atacului de la Paris.
    “Religia, o formă medievală de abandonare a raţiunii, devine o ameninţare reală la adresa libertăţilor lumii atunci când se combină cu armele moderne (…)
    Acest totalitarism religios a provocat o mutaţie mortală în inima Islamului şi vedem consecinţele tragice astăzi, la Paris.
    Sunt alături de Charile Hebdo şi aşa trebuie să fim cu toţii, pentru a apăra arta satirei care a fost întotdeauna o forţă a libertăţii împotriva tiraniei, necinstei şi prostiei.
    Respectul pentru religie a ajuns să însemne „teama de religie”. Religia, la fel ca alte idei, merită să fie criticată, satirizată şi, da, tratată fără teamă cu lipsă de respect”.
    Ati retinut, dle Plesu, ce spune Salman Rushdie? Omul asta a fost condamnat la moarte de catre Khomeini si se afla pe lista neagra a al qaida… Nu ti-e rusine dle Plesu sa afli ca sunt oameni care au curajul propriei opinii, chiar daca asta inseamna ca viata lor sa le fie amenintata chiar din acest motiv?

  • Reply
    waterfall
    9 ianuarie 2015 at 14:41

    Intre Andrei Plesu ale carui argumente si conformism tin mai degraba de dogma crestina medievala si Salman Rushdie, autorul cartii „Versetele Satanice”, despre care abia acum citesc referiri aparute si in media outleturile romanesti, prefer rationamentul celui din urma.
    Eu l-am citit pe Rushdie in engleza gratie British Council, in Romania fiind editat abia in 2006. Reactia clerului ortodox a fost in Romania sunt interzise „orice forme, mijloace, acte sau actiuni de defaimare si invrajbire religioasa, precum si ofensa publica adusa simbolurilor religioase”. Nu mi s-a parut nimic defaimator, blasfemitor care sa justifice condamnarea la moarte a autorului si atentatele si amenintarile cu moartea soldate cu moartea a 37 de persoane care au avut curajul sa infrunte obscurantismul islamului actual. Mi-e rusine cu astfel de farisei.
    Este foarte adevarat ca libertatea de exprimare comporta anumite limite, dar acestea sunt stabilite de codul civil si jurisprudenta CEDO.
    Consider deplasate anumite caricaturi si nu le inteleg umorul celor de la publicatia franceza, insa le gasesc ca o forma abrupta de exprimare a unor idei, dezbracate de ipocrizie. Pur si simplu nu vreau sa-mi impuna niciun cult religios cum sa gandesc, ce sa mananc ca sa nu devin impur, ce sa citesc si ce nu am voie sa comentez cu decenta. Pana la urma asta ne deosebeste de cimpanzei.

    • Reply
      Vivi
      9 ianuarie 2015 at 20:40

      Waterfall, excelent punctul tau de vedere.

  • Reply
    Vivi
    9 ianuarie 2015 at 20:39

    Zi de zi, intr-o masura mai mare sau mai mica, ne putem simti lezati de unele atitudini sau pareri la adresa persoanei noastre sau a ceea ce ne este drag sau sfant, insa cei mai multi dintre noi se comporta ca niste oameni civilizati, ripostand printr-o replica amuzanta sau directa sau pur si simplu ignorand. Poti ajunge, cu mult mai repede si mai eficient, la mintea si inima unui om, apeland la dialog, la comunicare. In legatura cu libertatea de expresie, sunt de acord cu ea si o sustin, insa nu trebuie exagerat, totusi. Sustin o libertate de expresie in anumite limite, totusi un pic de autocontrol nu dauneaza. Am vazut de curand niste caricaturi ale jurnalistilor de la Charlie Ebdo, iar acele caricaturi mi s-au parut exagerate. Isi puteau spune parerea si fara sa exagereze intr-atat, insa nu sunt de acord, cu niciun chip, cu violenta la adresa acelor jurnalisti. Acei caricaturisti puteau fi trasi de maneca printr-un protest, printr-o scrisoare deschisa, prin cautarea unui dialog cu ei, iar daca toate acestea nu duceau la un rezultat, puteau fi dati in judecata, insa in niciun caz nu trebuiau sa plateasca, pentru parerile lor, cu viata.

  • Reply
    adrian
    10 ianuarie 2015 at 5:28

    am inteles…religiile ie naspa si libertatea de exprimare e buna.Nu stiu cum ati ajuns pana la realitatile din Pakistan cand noi suntem in capitala Frantei multiculturala si cosmopolita.Ziaristii si atacatorii au lasat in urma o lume mai rea…e pacat.

  • Reply
    nicu
    10 ianuarie 2015 at 14:04

    Are dreptate Plesu, nu o mai tineti atata cu libertatea presei, aceasta libertate trebuie inteleasa ca fiind dreptul (presei) de a dezvalui afaceri ilegale, incalcari ale legii de catre persoane din aparatul de stat si chestii din astea, nu inseamna ca ai dreptul sa-ti bati joc de insasi idolii unei religii (indiferent care religie). Bineinteles ca TERORISMUL TREBUIE ERADICAT dar presa a inceput sa se creada mai presus de orice valori morale, una este sa lupti pentru drepturile omului in societatea islamica (domnule Prisacariu) si alta este sa faci caricaturi cu tenta sexuala cu profetul Mahomed.

  • Reply
    Adrian Nagy
    10 ianuarie 2015 at 15:27

    „Fericiti cei saraci cu duhul!”

  • Reply
    Mihai Escu
    10 ianuarie 2015 at 18:35

    In loc sa spun Sunt de acord cu Plesu, il intreb pe jurnalistul C. Prisacariu daca ii place Radu Banciu, in general, cand e in crize de furie sau delir de grandoare, atacand cu un limbaj sub-urban tot ce ii este superior… si mai concret, daca i-a placut in 08.01.2015, citez: ” toti sunteti niste cacati ” , aceasta fiind opinia lui generala despre jurnalistii romani.

    • Reply
      prisacariu
      10 ianuarie 2015 at 18:44

      răspunsul e simplu: nu mă uit la emisiunile lui banciu. dacă cineva este lezat de ele, are la îndemînă: CNA, justiție, liberă exprimare etc

      • Reply
        Mihai Escu
        10 ianuarie 2015 at 20:57

        Multumesc pentru raspuns. Si Felicitari ! Inseamna ca vorbim aceeasi limba sau avem aceeasi religie sau cu alte cuvinte, totusi, in spatiul public votam pentru un minim bun-simt uman. De ce? . . . Pentru ca un celebru medic, cercetator, filozof spunea ca, in principiu, comportamentele, in special cele verbale, care depasesc normalitatea si bunul-simt sunt cele mai molipsitoare boli pentru psihicul uman. . . De aceea consider ca pentru siguranta noastra mentala trebuie sa avem grija ca mass-media sa nu devina o lume a lui Banciu in proportie de 90%. Cu respect.

        • Reply
          Adrian Nagya
          10 ianuarie 2015 at 22:26

          Ca sa ma exprim delicat, domnul meu, sunteti prost! Cu stima.

  • Reply
    hans
    10 ianuarie 2015 at 18:43

    Toata lumea vorbeste despre terorism, jihad, Al-qaeda, caricaturi, libertatea presei, responsabilitatea presei, libertatea presei. Prea putini se duc la originile violentei din mediul islamic. Pentru musulmani suntem niste kiafiri, necredinciosi, ghiauri, care trebuie supusi vointei lui Allah. Sa ne uitam putin in trecut la modul in care o minoritate razboinica araba a convertit la islam o mare parte a lumii de la Atlantic la Indus. Sa nu uitam ca multi astfel de oameni sunt educati in acest fel. Caricaturile nu au fost decat niste pretexte marunte, cauzele sunt altele. Europa imbatranita este o tinta legitima pentru miile de imigranti musulmani proveniti din Asia Si Africa si care dezamagiti de situatia sociala isi descarca nemultumirile prin violenta. Apoi, trebuie sa ne gandim ca ei au venit aici pentru o viata materiala mai buna , nu pentru a deveni crestini sau democrati. Se folosesc de libertate doar daca le este de folos.

  • Reply
    Adrian Nagya
    10 ianuarie 2015 at 22:27

    In sfarsit un comentariu de bun-simt. Chapeau!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *