Cel mai mare tun al lui Ponta: 160 de milioane de euro un singur kilometru de autostradă

Da, ați citit corect: fiecare kilometru din autostrada Comarnic – Brașov ne va costa 160 de milioane de euro. În total, cei 53 de kilometri ai autostrăzii vor scoate din bugetul României 8,4 miliarde de euro.

Cum e posibil ca un kilometru de autostradă în munții României să coste de cel puțin patru ori mai mult decît orice kilometru de autostradă în orice munți din lumea asta? Răspunsul e simplu: așa înțelege să facă Ponta concesionări de lucrări publice. Pe scurt: pentru că statul nu are bani, deci nu plătește construcția autostrăzii Comarnic – Brașov, statul a concesionat lucrarea unor constructori. Pe banii lor, constructorii fac autostrada și, conform contractului, își recuperează banii în 26 de ani (durata contractului de concesionare). În fiecare din cei 26 de ani, constructorii primesc o sumă de la statul român (sumă care înseamnă nu numai recuperarea costurilor, ci și întreținerea autostrăzii). Bomba detonată ieri de Guvern spune că anual, timp de 26 de ani, România va plăti 325 de milioane de euro, adică 8,4 miliarde de euro în total (sursa). Pentru numai 53 de kilometri de autostradă, ceea ce face ca prețul plătit de noi toți pentru fiecare kilometru să fie de 160 de milioane de euro.
Cum dracu’ s-a ajuns aici? Tot conform datelor puse la dispoziție de Guvern, costul construirii efective a autostrăzii este de 1,82 miliarde de euro. Deci, construirea unui singur kilometru din cei 53 ai autostrăzii costă 34,5 milioane de euro. Restul de 125,5 milioane de euro pe kilometru înseamnă întreținerea autostrăzii timp de 26 de ani. Practic, întreținerea fiecărui kilometru de autostradă costă anual cam cinci milioane de euro. Și mai practic, fiecare metru din Comarnic – Brașov costă, cînd vine vorba de întreținere, 5.000 de euro pe an. Sau 15 euro pe zi.
Imaginați-vă, așadar, că ÎN FIECARE ZI, timp de 26 de ani, ÎN FIECARE METRU din autostrada Comarnic – Brașov se bagă, din bugetul public, aproape 15 EURO. Un metru zilnic!
Ce e și mai șocant este că, acum fix un an, ministrul Transporturilor de atunci, Dan Șova, estima un cost de zece ori mai mic: „Este foarte greu de apreciat in momentul asta, pentru ca acel ‘financial closing’ nu este finalizat. Evaluarea noastra arata ca vom plati (n.r. – din 2017) 52.000 de euro pe luna pentru fiecare kilometru. Inmultiti cu 60 de kilometri. Aceasta este suma maxima, iar ca sa ajungi sa si plateasca cineva suma maxima trebuie sa o justifici. Trebuie sa arati lucrarile pe care le-ai facut, intretinerea” (sursa).
Să facem calculul lui Șova: 52.000 de euro lunar X 53 de kilometri X 12 luni = 33 de milioane de euro. TREIZECIȘITREI de milioane de euro, nu de zece ori mai mult, adică 325 (TREISUTEDOUĂZECIȘICINCI) de milioane de euro, cum a anunțat Guvernul ieri.
ponta
 
 

You May also Like...

Ponta și Corlățean au încercat să radă de la vot trei milioane de români din străinătate. Comănescu ascunde dovada
22 iunie 2016
Firma surorii lui Ponta, percheziționată de DNA, are sediu într-o fostă firmă a lui Ponta
17 februarie 2015
Planul de subordonare politică a Justiției. Episodul 1: legea 304/2004 privind organizarea judiciară
21 noiembrie 2017
8 Comments
  • Reply
    Nasul TV » Cel mai mare tun al lui Ponta | 160 de milioane de euro un singur kilometru de autostradă
    15 ianuarie 2015 at 14:59

    […] sursa prisacariu.ro […]

  • Reply
    rzv
    15 ianuarie 2015 at 16:38

    bai frate chiar ca nu sunt in stare de nimic. ar trebuii sa le zicem cum se face o chestie dastaȘ se face o firma, autostrada bucuresti-bv SA. se coteaza la bvb si emite actiuni/bonduri, catre investitorii. statul o inzestreaza cu un caputal de 200mil$+terenurile+niste garantii+banii din taxe. astia scot la licitatie traseul, vin aia si fac autostrada. firma o plateste si venitul ei este taxa + o taxa de la stat daca nu tre un nr de masini zilnic. firma respectiva o intretine sa nu fure plasa aia sa o puna la cotezul de porci pe la azuga… dupe 100 ani, autostrada trece la stat si firma se desfinteaza. asta trea sa faca cretinii astia din 1990. fiecare autostrada mobilata ca in ex de mai sus si ereau autostrazi peste tot paci pe la noi.asa este in italia, franta, spania, portugalia, etc.

    • Reply
      savinica
      15 ianuarie 2015 at 18:26

      Cu fiecare zi cu premier Ponta ne scufundam si bag seama ca nu deranjeaza pe nimeni.
      Ponta si-a propus distrugerea tarii cu orice pret.

  • Reply
    petre
    15 ianuarie 2015 at 17:02

    Cataline,nu te-ai prins !Jmekerii astia de – si zic guvernanti,vor sa aduca cartita „varvara ” sa faca autostrada subterana !!! Simplu ,nu?

  • Reply
    narcis purice
    16 ianuarie 2015 at 0:22

    cite perechi de bocanci?
    (:

  • Reply
    Niki
    16 ianuarie 2015 at 10:35

    Inca un tupeu de neimaginat al celor care stau closca pe locuri caldute. Poate ca ponta stie unde este traseul acestei autostrazi, dar pun pariu pe ce vreti voi ca, de acolo de la inaltimea nesimtirii scaunului pe care i se pare ca este lipit pe veci, habar nu are unde este Cavnicul sau Darabani….
    Francezii au iesit in strada pentru mult mai putin decat jaful repetat la car suntem noi supusi, an de an si zi de zi….Mor copii flamanzi, muncesc copii de la 11-12 ani ca sa avem autostrazi la 160 mil euro per km…
    Daca nu reactionam si continuam sa induram, atunci ne meritam soarta

  • Reply
    Canipa
    18 ianuarie 2015 at 16:24

    Domnule Prisacariu, suferiti in continuare de sindromul Ponta.Daca la ora actuala ,cu DNA tot mai activ se mai pot da tunuri de miliarde de euro, asa la vedere cum sustineti d-stra,inseamna ca trebuie sa recunoasteti superinteligenta d-lui Ponta .De multe ori la-ti desfiintat pe Dan Sova ca ministru la transporturi,iar acuma pareti multumit de preturile care le prezenta pe Km.de autostrada.Dumnevoastra sau presa in general,de ce nu sugerati un mijloc concret de a construi autostrazi mai eftine?

  • Reply
    REFERENDUM
    22 ianuarie 2015 at 18:07

    REFERENDUM PENTRU DEMITEREA MINISTRULUI SI PUNEREA LUI SUB ACUZARE DE INALTA TRADARE A INTERESELOR ROMANIEI!!!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *