Curvăsăria de presă și de blog. Studiu de caz

Cronologic:
1. un cotidian (deținut de mogulul A) demontează minciuna unui spot publicitar care prezintă niște păduri montane virginale (nu chiar virgine) din care  s-ar extrage o apă minerală; conform articolului, locul din care chiar se extrage apa minerală cu pricina este, de fapt, afectat de defrișări masive, deci nu are nici o legătură cu ce se vede în spotul publicitar; pe scurt, articolul demonstrează că un spot publicitar al unui produs comercial minte;
2. la scurtă vreme de la apariția articolului, un blogger își dă cu părerea despre articol și-l introduce în categoria șantajului de presă patentat și exersat cu succes de defuncta gazetă Ziua;
3. un cotidian (deținut de mogulașul B) publică un articol despre prețurile practicate de un lanț de magazine de cartier (lanț deținut de afaceristul C, proprietar și el al unui cotidian, concurent – inclusiv politic – al celui al mogulașului B); conform articolului, deși lanțul de magazine își axează reclama pe prețurile foarte mici (poate chiar cele mai mici de pe piață), în realitate prețurile din lanțul de magazine de cartier sînt mai mari decît ale altor magazine de cartier și mult mai mari decît ale hypermarket-urilor; pe scurt, articolul spune că reclama lanțului de magazinașe e mincinoasă;
4. același blogger de la punctul 2 preia informația și o postează pe propriul blog, fără alte comentarii; cu alte cuvinte, blogger-ul nu vede aici nici un șantaj de presă, deși mecanismul este exact același ca la punctul 1: demonstrația, cu probe, că o reclamă e mincinoasă.
Nu trag nici o concluzie, ați priceput ce vreau să zic.
P.S. Pe autorii articolului de la punctul 1 îi cunosc de multă vreme, sînt jurnaliști care supraviețuiesc din salarii proaste, dar o fac onest. Iar semnăturile lor sub acel articol îmi garantează (mie, cel puțin) veridicitatea informațiilor (unul din ei, de altfel, a petrecut prin pădurile României mai multe luni decît unitățile de IQ pe care le are blogger-ul de care am făcut vorbire).
P.P.S. Nu am menționat nici un nume (de cotidian, mogul sau blogger) pentru că îmi e silă de reacțiile (din seria „bă, nenorocitule, care te-a cumpărat pe tine mogulul A (sau B sau C)!”) care ar apărea.

You May also Like...

10.000 EUR lunar, venit de sindicalist
9 noiembrie 2010
Tineretul Liberal vorbește de instrument obligatoriu în casa obsedatului
23 noiembrie 2011
Cum să fie plătiți jurnaliștii?
5 iunie 2010
15 Comments
  • Reply
    bella
    10 octombrie 2010 at 18:01

    din toate ecuatiile de mai sus, am dezlegat-o pe cea cu magazinele lui d. patriciu(mic.ro)!
    da,zi dom’le cine sint restul?

    • Reply
      John DOE
      10 octombrie 2010 at 19:01

      @bella:
      Păi e relativ simplu. Bloggerul cu pricina nu poate fi decât zoso. Ăstea-s punctele 2 şi 4.
      Aşa că intri matale frumos pe
      http://www.zoso.ro/ ,
      şi vezi acolo chiar pe prima pagină, la „quickies”, că „Magazinele Mic nu au preturi mici.” Dai clic, şi te duce la
      http://www.evz.ro/detalii/stiri/magazine-micro-cu-preturi-macro-907713.html .
      Rezultă căcotidianul deţinut de mogulaşul B e EVZ. Deci B e de la Bobby Păunescu, iar pe C l-ai identificat deja.
      Mai rămâne A. Aici e mai dificil. Dai o căutare pe blogul bloggerului după cuvntul cheie „Ziua”. Al treilea articol afişat sună aşa: „Jurnalismul de tip Ziua n-a murit”. Dai clic, şi te duce la un articol cu nişte scanări dintr-un ziar. Pun doar una dintre poze:
      http://cache.zoso.ro/uploads/2010/10/jurnalulnationalbilbor1.jpg
      Rezultă căcotidianul deţinut de mogulul A e Jurnalul Naţional. De unde rezultă că A = Dan Voiculescu. Dacă nu mă înşel.
      Capicsi?

      • Reply
        lolita
        10 octombrie 2010 at 19:25

        corect. si de aici rezulta nu ca zoso e un imbecil (asta era deja in datele problemei) ci ca zoso e si un mic spagar. de ce? pentru ca asa zise lolita, care ar trebui sa aiba aceeasi credibilitate, daca nu mai mare, cu cea a numitului zoso.

      • Reply
        bella
        10 octombrie 2010 at 19:53

        am priceput!!!! ei,na! mi-a fost lene sa caut pe net,despre d.patriciu citisem!

  • Reply
    zoso
    10 octombrie 2010 at 20:54

    sora nu stiu care cantareata de pe la noi era ziarista de monden si incerca sa o santajeze pe cristina spatar. deci jurnalista santajista. ea e jurnalista, tu esti jurnalist, ea e santajista, tu esti santajist.
    cam asa e si cu bilborul. dar tu stii asta.

    • Reply
      prisacariu
      10 octombrie 2010 at 22:08

      te compatimesc sincer

      • Reply
        zoso
        11 octombrie 2010 at 7:18

        vorbim cand se vor termina banii de la mogul, curios sa vad unde se vor mai publica servitele.

        • Reply
          prisacariu
          11 octombrie 2010 at 10:04

          poate ar trebui sa incerci si o zona mediteraneana, aerul de munte nu-ti face bine

    • Reply
      Tzolu
      10 octombrie 2010 at 22:47

      Zoso, tu te-ai ales cu meclaul in urma unor intilnirii offline cu cetatenii cu care te-ai dat viteaz online, nu-i asa? Sau e de la autosatifacere furibunda?

      • Reply
        prisacariu
        10 octombrie 2010 at 22:54

        nu fiti rautaciosi, omul are alte calitati

  • Reply
    Vlad
    11 octombrie 2010 at 2:27

    Nu stiu ce sa zic, dar parca sa te apuci sa numeri pomii de pe munte suna a santaj de presa.
    Mai ramane sa zici ca e reclama mincinoasa aia unde caii sar de pe o cladire pe alta.
    In schimb sa zici ca ai cele mai mici preturi, si sa nu le ai, mi se pare o minciuna nesimtita, si merita prezentata ca atare.
    Sa nu uitam ca de curand o autoritate a statului, nu mai tin minte care, s-a apucat sa ii amendeze pe cei care se lauda cu „super oferte”, care de fapt nu exista, nefiind nimic special in oferta lor.

    • Reply
      prisacariu
      11 octombrie 2010 at 2:38

      explore the carpathian garden, atunci

  • Reply
    rzv
    11 octombrie 2010 at 7:12

    maestre, crca zozo ala o sa fie in loja blogarilor pe 16 oct…::)) hai zozo ia si de la nastase::)))

  • Reply
    polimedia.us/fain/
    12 octombrie 2010 at 0:00

    Curvasaria de presa si de blog- Studiu de caz — prisacariu…
    Drama absurda intr-un numar de acte precum si cu niste persoane….

  • Reply
    Optimvs
    12 octombrie 2010 at 1:38

    Mai, voi inca va bateti capul cu amaratul asta de petcu? 😆 Un simplu search cu google dupa intrebarea cine este zoso v-ar fi lamurit cu cine aveti de-a face.
    Linkuri edificatoare:
    http://optimvs.wordpress.com/2010/06/24/zoso-adevarata-poveste-cine-este-zoso/
    http://horeabadau.wordpress.com/2010/06/24/zoso-mi-a-furat-identitatea/
    http://optimvs.wordpress.com/2010/06/24/zoso-fura-identitatea-lui-horea-badau/
    Si ar mai fi multe de zis, dar n-are rost 😆 Cititi si comentariile la articole, sunt chestii spuse acolo de oameni care-l cunosc din facultatea pe care n-a fost in stare s-o termine etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *